Anv röd jäst till formfranska?
Kan man anv den röda jästen (den för söta degar) när man bakar matbröd? Tänkte närmast på formfranska…
Har för mig att jag provat ngn ggn men minns inte om det blev bra el inte. El tänkte jag prova…el…??? Minnet ni vet! ;)
Röd jäst rekommenderas bara till degar som innehåller minst 3 msk socker/sirap/honung. Men jag vet inte riktigt hur det påverkar, om den behöver så mycket sötma för att jäsa ordentligt…
Har för mig att det var honung i ngt av recepten jag funderade på…ska kolla igen, får väl testa.
Det bidde städning i garaget istället för bak idag. Nu är högarna rensade. Det bidde en hel del skräp faktiskt. Frågan är var jag ska lägga högarna som ska vara kvar? Bänken ska nämligen kastas ut!
Alla kläder ska gås igenom, tvättas upp, sorteras o läggas in i garderober som ska ut i garaget. O vi har *massor*; 5 pers som har sommarytterkläder, vinterytterkläder (både "fin" o "ful"), jaktkläder, fiskekläder, regnkläder, trädgårdsjobbarkläder…oftast allt i en hög i ett hörn! ;)
För att få in garderoberna måste jag då även ta tag i en hög m skåp o byråer som står i samma hörn som kläderna. Dessa ska målas o flyttas in i huset. Vilket medför att vi måste flytta på andra möbler till ngnstan…*puh*!