Tillsatser i vin
"Kalla fakta har granskat tillsatser och bekämpningsmedel som flera vintillverkare använder och som kunderna inte känner till." källa tv.nu
Ikväll i TV 4 kl. 19.30
Tyvärr såg jag inte programmet, men jag har läst en del om detta på olika vinsajter. Ett bra steg i rätt riktning är att det kommer allt fler ekologiska viner 🙂
/Désirée
Det är ikväll😃
Jag såg programmet.
Därefter tittade jag på en dokumentär som sändes i januari i år, som heter "vinets vetenskap".
I tv4as nyheter klippte de in när en vinproducent sa (ungefär) "första och andra året går bra utan bekämpningsmedel, men vi måste tänka vidare".
Det hon glömde, (som även togs upp i dokumentären Vinets vetenskap), var att man får inte glömma underjordslivet. (Kryp och grejjer och annat, som ger vinet karaktär.)
Det känns ju liksom lite som att: vaddå årgång?
Årgång betyder ju inte att vädrets makter hade någon som helst påverkan på vinets smak. (Längre.)
Borde inte årgång (nu) betyda, typ: Jaha, vilka smaktillsatser kände vinmakar'n för detta pesticidbesprutade vinet för i år?
+De glömde ju påpeka att alkoholen är ännu mer skadlig och den är ju cancerframkallande med
#5 En länk skulle underlätta att hitta dit 🙂 (om det är OK för Sajtvärd alltså)
http://vin.ifokus.se/discussions/53e3b68cce12c461fa001429-spa-ut-vin-med-vatten?discussions-1
Det skulle förvåna mig om sajtvärdar har något emot att man länkar till deras sajter..
#7 Tack, jag går in och kollar.
Jag tänkte mer om sajtvärden för matlust iFokus tyckte att det var OK 👍
Ok.
Jag tror att allt som har med mat att göra, är välkommet.
Det är på det sättet man skapar en trevlig sajt, tror jag.
#10 Bra 🙂