Ett litet pastainfall
Hej!
Det här blir mitt premiärrecept här - hoppas att det kan vara något. Är inte riktigt säker på om proportionerna är de rätta men det går förstås att anpassa.
Canneloni med skink- och ricottafyllning (3 personer)
12 stycken cannelonirör
300 gram ricotta
100 gram kokt skinka - gärna örtmarinerad
1 liten burk champinjoer
2 teskedar fänkålsfrån
salt
peppar
Häll ricottan, skinkan, svampen och kryddorna i en bunke. Mixa innehållet till en jämn fyllning.
Fyll cannelonin och lägg dem i en ugnsform - täck rören med bechamelsås och riven mozzarella.
Åh, det lät jättegott
Jag har bara gjort canneloni med kyckling och majsfyllning vilket påminner mig om att det var väldigt länge sen. Undrar om jag inte har lite rör kvar, Hum.
Majsfyllning, hur då? Låter gott. Har aldrig tänkt i de banorna faktiskt.
Jag minns inte exakt - har säkert receptet någonstans - men det var nånstans i trakterna av en ganska tjock vit sås med ost, kyckling, lök, majs kanske lite färska champinjoner också. Och så mer vit sås på, sen.
Jag minns inte exakt - har säkert receptet någonstans - men det var nånstans i trakterna av en ganska tjock vit sås med ost, kyckling, lök, majs.. kanske lite färska champinjoner också. Och så mer vit sås på, sen.
Kan tänka mig att majsen, som är lite söt, kan ge en fin effekt mot det salta. I min bechamelsås använde jag riven pecorinoost.