Vad gillar du bäst på julbordet?
Vad är dina favorit maträtter på julbordet?
Köttbullarna och lutfisken.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Dit jag skall på Julafton serveras inte allt det jag gillar, så jag får väl säga doppet, rödkålen och skinkan.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#2 - Fast nu var ju frågan vad du gillar bäst, och inte om du ska äta det på julafton.
Jo, men jag lagar ingen egen julmat, så därför blir mitt svar det jag skrev.
Annars kan det ju bli konstigt eftersom julbord kan ju se helt olika ut beroende på var i Sverige du bor och vad du har för seder.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
prinskorv, lax i olika former, sillar, skinka, leverpastej, ägg, revbensspjäll. Jansson om den är bra gjord.
Äter och gillar det mesta på julbordet.
Min personliga favorit är dock Lutfisken.
Denna brukar jag dock vänta med till Juldagen och det är en tradition som jag och min förra detta hustru började med.
På själva julafton så är det dock den rökta ålen som är min absoluta favorit.
Bästa hälsningar,
Bertil
Gravade laxen och Janssons.

Skinkan och kålrotslådan.
>>>Malum domesticum<<<
#4 - Tycker du krånglar till hela frågeställningen onödigt mycket nu, och tolkar in jättemycket. Frågan var simpel, "vad gillar du bäst?" - inte "ska du laga maten? vad gillar du bäst av vad so mserveras just i år?" osv…
Det är väl självklart att ett julbord ser olika ut på olika ställen. 🤔
#9 Eller så kan man vända på det och låta folk besvara frågan på sitt eget vis? Varför göra en grej av det hela? 🤔
Laxen har alltid 3-4 varianter.
Långkål, morotslåda, revbenspjäll, ål, lammfiol.. men min absoluta favorit är nog rullsylta, gärna på en skiva vörtbröd 🙂
Nu är jag ju vegetarian och ska testa en ny variant av julbord, men då jag åt kött var min favorit helt klart syltan! Det var ingen jul utan sylta! Annars gillade jag revbensspjäll rätt mycket.
Sill, sylta och Jansson!
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Kaviarägg och hemgjorda rödbetssalladen.
Rödbetssalladen!!! (vegansk hemmagjord)
tvåa kommer tofu"sk*nkan"
l'm back
Prinskorv är min absoluta favorit. Sen älskar jag potatis, superjuligt. Jansson äter jag inte, testar det varje år men tycker verkligen inte om det så vi brukar laga en skink-jansson som är dundergod.
Skinkan njuter jag som mest av på smörgås.
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian