Plockmat av fisk
Jag fick lite inspiration häromdagen ville hitta på något gott att ha som plockmat med fisk.
Man tar fiskfiléer eller frysta fiskblock går det med. Skär fisken i finger stora bitar eller 15 millimeter tocka bitar cirka 6 centimeter långa men det är inte så himla noga. viktigt att dom inte blir för breda bara. Doppa dom i mjöl och sedan i lite vispat ägg och mjölk vanlig panering.
Sedan kommer man till hemligheten. skorpmjöl och parmesanost lika delar ungefär. salt och peppar sedan i med härligheten i fritösen eller en stekpanna med mycket het olja går ju bra. Det går blixtfort paneringen ska bara bli krispig nu har man ju fiskfingrar
koka nu ett ägg löst så att gulan blir riktigt rinnig. Skär av toppen av ägget och doppa ditt fiskfinger i gulan och avnjut. Smaskens servera med lite blandsallad om man vill.

Ska provas, parmesan i panering lät mycket mumsigt i min ostgom. 
Niclas

Jupp smaskens
jag ska prova att panera lite karré i parmesan också. Återkommer om resultatet.
Åt parmesanpanerad sjötunga på Melanders i söderhallarna på fredagskvällen mums!
Tror att jag har panerat skinkskivor i parmesan en gång för länge sedan. Jo, det måste ha var parmesan. Gott men lätt att bränna när man har ost i paneringen.

Japp märkte att det var lätt att bränna osten. Karrén blev inge bra. Den fick ligga för länge i fritösen. Men nya tag skall göras.