Annons:
Etiketteromsajtenifokus
Läst 1674 ggr
Emo
2013-05-10 09:16

Bra, lockande rubriker

Ni är duktiga på att skriva bra rubriker. En rubrik ska locka till läsning. En rubrik ska spegla innehållet. Många kommer till iFokus genom sökmotorer och då är det viktigt att rubrikerna innehåller de ord det söks på.

Rubriker som HJÄLP!!!!, Viktigt, Kan någon hjälpa mig? och Titta här, säger inget om innehållet.

Då är det bättre med: Hur gör jag pizza?, Anmälan till efterrättstävling, Var köper man älgkött? och Fint dukat festbord.

Vi, som redigerar här och vill ha sajten bra och omtyckt undrar om ni tycker att vi ska ändra "dåliga" rubriker till något, som är mer lockande.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
DesK
2013-05-12 12:17
#1

Tack för förklaringen och tipsen, Emo! 🌺

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

fridaas
2013-05-13 21:04
#2

På denna sajten tycker jag inte att det är så mycket sånt, utan det mesta speglar vad det är man vill. Så jag tycker det ska vara som det är.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

DesK
2013-05-13 21:06
#3

#2 Det kan bero på att jag i tysthet har tillåtit mig att justera rubriker ibland! 😉

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

fridaas
2013-05-13 21:07
#4

#3 Aha då kanske ni ska fortsätta ändra istället då 😛

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Intehärutandär
2013-05-13 21:35
#5

Håller med om att här har jag inte märkt av så många otydliga rubriker. Kanske har sin förklaring då. 😛 

Jag orkar inte ens kolla in inlägg med rubriker som inte förklarar bekymret eller tipset.

Marinas Mix
2013-05-14 08:10
#6

Jag blir bara så irriterad när en sådan rubrik dyker upp i uppdaterade inläggrutan. Numera struntar jag i dem som bara skriver HJÄÄÄÄÄLP, oftast är det på någon av kaninsajterna eller smådjurssajterna, har jag märkt
På mina tre sajter ändrar vi till något som beskriver problemet/frågan bättre

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
Upp till toppen
Annons: