Matlust iFokus

Matlust

Etikett: matprat
Läst 1863 ggr
[Aquelegia]
1

Vad gör ni på alla hjärtans dag?

Lite tråkig kanske jag är som ställer frågan men glädjer mig gärna åt andras firande

Lagar du något speciellt till alla hjärtans dag?
Är du kanske bjuden på restaurang, hem till föräldrarna/vännerna?

ettlitetalias
1

Firar inte. Har alltid försökt med noll gensvar. Idag kläckte han ur sig att han nog "måste" gå till affären och köpa ett kort imorrn efter att de pratade om det på TVn. Så jag sa att det kan han lika gärna skita i om det nu är så jobbigt, dessutom jobbar jag (för han har aldrig brytt sig tidigare). Så han sa att han skulle fixa middag och en flaska vin ikväll istället, vilket blev att han stoppade köttfärspajer i micron. Och jag fick köpa mitt egna vin

keptak
1

Min sambo är inte speciellt romantisk och som 1# skriver får jag heller inget gensvar när jag gör något fint. Varför göra en massa och bara bli besviken när jag inte får något tillbaka?! Jag lagar mat nästan varje dag och i dag blir det inget särskilt. Kanske en liten efterrätt, vi får se.

inisklo
2

Jaa a jag tycker att vi firar varje dag alla hjärtans dag,med god mat, ibland tillsammans med vänner och så vidare.Varje dag är värt,att fira på ett eller på annat sätt o vara tacksam vad man har och så vidare, men det är lite extra med denna dag måste jag ärligt säga, men jag vet int riktigt vad?

[Aquelegia]
1

Haha förlåt för att jag skrattar men vart är alla dessa killar som är romantiska och hälsar gulliga saker till sina flickvänner /sambor /fruar genom tidningar med mera? Inte verkar många runtomkring mig ha sådana killar i alla fall!

Jag har föreslagit lunch på en thairestaurang här i stan. Tjatat om det hela veckan och försökt få ett "ja, det gör vi" nej har fått som svar "vi får se, kanske"

Jobbar denna alla hjärtans dag och får servera kärleksstinna firare istället.

Älskade mina tonårs alla hjärtans dag. Vännerna samlades alltid hos mig, de droppade in lite hipp som happ. Vi drog fram chips, godis, kladdkakor och levde loppan Något jag minns med värme i hjärta.

inisklo
3

Det är kanske så, att vi kvinnor vill ha lite extra sån här dag (o alla andra dagar ) Kan int vi överraska mannen o vara då lite extra romantiska. Vi får väl visa lite mer hur vi vill ha.Det är int lätt alltid när man vill ut o äta o man väntar nåt lite extra,men men int vet jag, kanske man måste bara säga till mannen,att nu går vi ut o äter eller annan allternativ är,att du gör maten o jag vilar i soffan hah-hah-haa

saabs
1

inisklo
2

Joo jag tänkte int längre än näsan är, läste int riktigt bra,att det var frågan vad man ska göra och så vidare 

Joo vi ska vara hemma o gissa vad vi ska äta? Joo eftersom det är torsdag då tar vi o äter pannkakor med hemgjord jordgubbs- sylt. Vi äter int ärtsoppa i dag. Bara efterrätt, tror jag+vispad grädde o det är oxå hemgjort /vispat ha ha haa.

Jag blir serverad pannkakor idag. Han har smsat från jobbet o frågat om jag vill ha pannkakor och så vidare gulligt av han.

[Tassy]
3

Vi firar inte alla hjärtans dag, gubben fyller år. Vi firar våran årsdag den 26e i stället.  mycket mera personligt.

Chestnut
1

Här är det jag som är den tråkiga och aldrig fattat grejen med alla hjärtans dag… 🤔 Är dessutom upptagna med annat båda två så blir inget sånt idag alls.

Med vänliga hälsningar
Chess

bamse6311
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tja, har ingen att varken fira med eller uppvakta så fick fira med mig själv.

Kaffe och semla på eftermiddagen var dock inte så dumt.

Kan ju dock fira alla er här på tråden med en liten ros.

Bästa hälsningar,

Bertil

Intehärutandär
0

Nej, vi firar inte. Hade en helt vanlig dag. Kollade på film i soffan och gick en långpromenad.

[Aquelegia]
0

Alla stjärtans dag! Tack för mig! Skulle kunna beteckna dagen men NÄH jag satt kvar och väntade på sambon på hans jobb, frågade honom om han ville ut med folket sen "nej jag orkar inte trött" fick jag som svar "kul tänkte jag, kan vi ha lite 2&2 tid" på vägen hem tar jag en svängis förbi Mr. donald och herrn surar till "men jag ska ju med killarna" jaha så fan heller säger jag, jag frågade faktiskt! Jag nämligen hade inte tackat nej till lite utgång. Aldrig ute med sambon annars. Men säger han  näh får herr hålla näh.
Har dessutom sparat bortglömde rosor till honom så LITE kärlek vill jag faktiskt ha ;) (bortglömda av alla hjärtans dag gäster)

Nej, självklart drog jag världens historia om rosorna han fick hehe han har liiiiiiiiite att ta igen nu! Då han lovat mig en bukett blommor i flera månader nu och tänkt ge mig den idag. Idag blev dock inte av så snakca om pik hihihihi, inte för jag bryr mig om ahd utan för han lovat mig massa och nu fick HAN blommor! Som han sa "snacka om nederlag för en kille" japp😎

Sofy
0

Jag har aldrig sett någon funktion med alla hjärtans dag, jag vill älska och bli älskad lika mycket varje dag om året istället för bara en speciell men pojkvännen kom hem med en bukett med rosor och en oxfilé som alla hjärtansdag present.

Förutom det har jag väl suttit i telefon med min pappa hela dagen och kvällen och mest vart tyst och bara *existerat* men vi sa nog några ord nån gång i timmen.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

inisklo
0

Vi ska väl ha alla hjärtans dag i dag med, men som vanligt😂Inga stora förväntningar, men omtänksamma o "snälla"ändå kan vi vara👍

fridaas
1

Sambon har alltid glömt bort alla hjärtans dag tidigare, så jag brydde mig inte om det i år, det får va. Men jag fick en bukett rosor och en colaflaska av honom :) Eller iofs jag gjorde favoritmaten till sambon så lite gav jag ju med. Hade tänkt ha mys med, men pappa kom förbi och hjälpte oss stycka vildsvinet då han var upptagen idag.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

inisklo
1

#15 🙂Det var väl en trevlig dag!

fridaas
1

#16 Ja det var det 🙂

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Mia
1

Jag blev bjuden på restaurang och biobesök 😃 Fick även en bukett rosor, en nalle ovanpå blommorna, choklad och ett kort 😃

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.