Jag tycker inte om tacos speciellt mycket, älskar där emot enchiladas, med nötfärs, massor av ost och gullök i, ovanpå ska det vara tomatsås och lite ost. Till är melonsallad jättegott =)
köttfärs, sallad, tomat, gurka, majs, vitlöks-cream fraiche, tacosås, ost, och ibland mosade nachos med chilismak. :)
För det första så har jag inte banan som nästan alla andra verkar ha (men jag ser ju här i tråden att det är fler som inte har det) :o)
Brukar köra hälften med hårda skal och hälften med mjuka.
Gurka, saltgurka, lök, sallad, riven ost, medium eller blandad medium och stark tacosås (Santa Marias)… hmm… känns som jag brukar ha fler grejor men kommer faktiskt inte riktigt på några nu. Ibland gör jag någon sås på creme fraiche, vitlök och lite olika kryddor, t.ex. paprika/cayenne/chili-pulver.
mvh Martin
Jag tycker inte om köttfärs, så jag gör med kyckling, majs, stark tacosås, jalapeños (hot), vitlökssås, sallad, råå lök och gurka.
Gillar både hårda och mjuka skal så vi brukar blanda.
#4 Jag visste inte att folk åt tacos med banan :P
Tacos med banan är nog inget för mig.
Jag brukar ha: nötfärs eller kyckling, sallad, gurka, tomat, lök, majs, ibland ananas, stark tacosås, gräddfil, ibland avokado i bitar, riven ost, ibland paprika.
Vi äter bara mjuka tortillabröd på grund av att jag en gång satte ett hårt skal i halsen och blev blå om läpparna och min sambo fick göra den där manövern…
Köttfärs med tacokrydda, mjuka bröd, riven ost, tomat, creme fraiche - med vitlök ibland eller al natural.
När de ska vara ordentligt så inkluderas även sallad, gurka, lök.
Har jag skal ist så har jag gärna guacamole och ostsås.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Köttfärs och kanske ost. ^^
#5 I princip alla i min bekantsskapskrets har skivad banan till tacos.
Jag gillar banan på t.ex. flygande jacob så egentligen borde det ju funka till tacos också. Men vissa saker skall man inte kombinera…. som t.ex. så skall man inte ha bearnaiesås och fläskfilé på pizza :o)
#6 Heimlich manöver, som jag har för mig att man numera har gått ifrån för någon annan teknik som jag inte riktigt kan dra mig till minnes, eller så förväxlar jag det med framstupa sidoläge som numera heter stabilt sidoläge (och att man alltså fortfarande skall göra heimlich om någon satt i halsen och inte kan hosta upp det själv).
Heimlich manövern har ju funkat för så den kommer jag säkert använda om det skulle bli aktuellt någon gång. Men det är svårt att göra den - man har inte så många försök på sig så det gäller att lyckas inom de 2-3 första försöken.
#7 Guacomole glömde jag - det har jag haft någon gång istället för den cremefraischebaserade såsen. Hade nästan glömt bort guacen till tacos - får komma ihåg det nästa gång :o)
mvh Martin
#9 Ja de får du ju göra! de är mums med guacomole!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Vi brukar käka Tortillas och inte tacos. Men i brukar vi ha
sallad
tomat
gurka
majs
morot
paprika
guacamole
mangochutney
tacosås
salsa
köttfärs
rödlök
ibland har vi sockerärtor

Jag brukar ha köttfärs, tzatziki (utan gurka), tomat, rå lök, tacosås hot och medium, ost (inte alltid) i hårt bröd med några tacoships på sidan.
Annars gör jag ofta tortillas som jag fyller med rester (kan vara kyckling, kikärtor, köttfärssås, fisk eller annat) och toppas med grönsaker, youghurt och tacosås, det är ett urgott sätt att göra av med rester på.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#13 Då är det ju inte tzatziki ;) Då är det bara vitlökssås :P

köttfärs, ost, sallad, gurka, tomat, guacamole, gräddfil….
köttfärs, riven ost, majs, rödlök/lök, gurka, jordnötter, tacosås (köpt), creme fraiche (och förmodligen en del annat också, men det brukar variera en del beroende på vad som finns hemma)
förutom de redan uppräknade "standard sakerna" så blir det vita bönor i tomatsås elller vilket är ännu godare kidneybönor som värms i köttfärsen. Jag tycker bönor är smaskens och de är nyttiga att dryga ut köttet med. Sen vill jag iaf ha hackad chili oxå antingen den på burk eller egenodlad.
Köttfärs, cheddarsås/stark sås, gurka, tomat, lök, sallad, ost och ibland ananas :)
#17. Ja, det glömde jag ju skriva! Kidneybönor! Det har vi alltid i tacos. =)

rolig tråd :) puttar upp den om det går bra!
vi har (i mjukt tortillabröd) ananas, ibland banan, rödlök, majs, guacamole, creme fraiche, stark tacosås, gurka, körsbärstomater, ost, jalapeños och köttfärs då :)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV

vi har Tortillias.: Majs,bönor,gurka,tomat,paprika, räkor (ibland),ost, thaisås,lök,sallad
som alla er plus kiwi som gör det riktigt friskt och lite syrligt =)
och ibland en sås (eller röra) jag fått från min bästis som innehåller curry, äpple, creme fraiche och lök tror jag det är =) säkert något mer i men minnet..
Köttfärs, sallad, gurka, röd lök, ost, gucamole, salsa och gräddfil tycker jag om att ha i.
Vill ha mjuka (pita) bröd eller tacochips med chili-smak.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

#22 kiwi? måste jag prova.
/Sanna
#24 Ja gör det, det är så gott! =)
Köttfärs md. kryddor + majs (med stekt), guacamole, tomater, sallad, gurka, salsa sås och ost.
Om jag får välja har man även tzatsiki, färska champinjoner, phildafiaost nedblandat i köttfärsen (gör den krämig) skivade oliver, skivad avokado (kaka på kaka är bra med tanke på guacan), rödlök, jalapeno och små små skivor av knaprig beacon :)
Vill antingen ha tortillias eller tacos skal till, på senare tid har vi kört sambons visa (den översta innehålls listan) och till det nachos.
Har aldrig i mitt liv hört att man har banan till tacos eller någon annan söt frukt över huvudtaget (förutom mango chutney eller ananas salsa)
Köttfärs, tacosås medium eller stark, majs, paprika, gurka, rödlök, riven ost, gräddfil, guacamole, tortilla bröd, taco chips, tomat och ibland tzatsiki istället för gräddfil. :)
Jag gör alltiod eget mjukt tortillabröd som är sååå mycket godare än det köpta. Guacomole och en stark tomatsås. + alla vanliga tillbehör men inte banan eller bönor. Ska prova bönor nästa gång för det är väl ganska nyttigt oxå. Mmmm blir tacos ikväll.

#28 Har du recept på det brödet?
#28 Ja det receptet skulle jag med vilja ha! :)
Visst! Har snott det från brödsidan på alternativ.nu
Gör man så många som det står i receptet blir de ganska små…men det upptäcker du.
3 dl vetemjöl+2 dl majsmjöl
1 tsk salt
50 g smör
ca 1,5 dl ljummet vatten
Blanda mjöl och salt. Skär smöret i små kuber och smula ner det med fingrarna.Häll i vatten, knåda till en smidig deg. Dela degen i 12 (eller färre) bitar. Platta ut och kavla dem. Stek i torr panna ca 1 minut per sida.
Bröden bllir INTE lika lättrullade som köpebröd men sååå mycket godare. De går fort att göra, ingen jästid. Hoppas ni provar!!

tack!! Ska absolut testas, hur många bröd blir det?
#31 Tack så mycket! Ja det måste man ju testa hihi! :)
Kommer inte ihåg riktigt hur många det blir men det räcker till 4 personer. Kanske 10 bröd.

Ok, bra att ha ett riktmått, Tack!

Indisk Chapatis 8st
5 dl mjöl
1/2 tsk salt
2 1/2 dl kokhett vatten
Blanda mjöl och salt i en bunke och häll sakta i det kokande vattnet. Blanda och dela degen i 8st små bullar som du kavlar ut och steker i oljad stekpanna.
Dom ogräddade chapatisana kan fastna i varandra om du staplar dem, så mjöla emellan.
Åt alltid chapatis till tacos för några år sedan. Nu är jag lite för bekväm och köper för det mesta färdiga.
#31s recept ser väldigt gott ut, måste jag prova =)

Pitabröd är gott till. Givetvis hemgjorda. 8st
25g jäst
3 dl ljummet vatten
1/2 tsk salt
1 msk olja
6-7 dl vetemjöl
Smula sönder jästen i en bunke och tillsätt vattnet.
Tillsätt salt, olja och vetemjöl. Arbeta degen kraftigt. Låt jäsa ca 20 min.
Arbeta degen smidig på mjölat bakbord. Dela degen i 8 lika delar. Rulla bitarna till släta bullar. Låt jäsa 15min
Kavla bullarna snabbt till halvcentimeter tjocka kakor. Lägg på bakplåtspapperklädd plåt. Grädda omedelbart mitt i ugnen 5-7min
Jag har aldrig lyckats få hål i mina pitabröd. . ska prova ditt recept.
Dethär brukar jag ha i min taco (tortilla):
Köttfärs
Sallad
Majs
Gurka
Gucamole
En tesked Cheddar Cheesedip
Lite hot sauce
Annanas
Lite krossade nachos
Jordnötter
Haha, låter kanske äckligt med jordnötter och annanas men det är så gott!:D
Värd på Choklad iFokus
Jordnötter är säker jätte gott i :)

#40 cheddar cheese dip, finns den i tacohyllan? :)
/Sanna
#42 Japp :)
Värd på Choklad iFokus

#43 haha oj vilket snabbt svar ;)
/Sanna
#44 Jag är för det mesta snabb ;) *Överaktiv på iFokus*
Värd på Choklad iFokus

#45 det är en aning beroendeframkallande 
/Sanna
#39 Prova att först skära en skåra i brödet och sedan värma det några sekunder i micro som det blir mjuk. Då går det lättare att dela.
Är det ingen som gillar keso i tacos?
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Jag brukar ibland köra med Quorn-bitar istället för kött. Helt ok, kan käka bitarna som snacks sedan.
Quorn-bitar
Tacokrydda, HABANERO - Mycket god!
Skal + tortillabröd
Tomat
Gurka
Riven ost
Majs
Créme fraiche -Blandas med Vitöksdipp eller annan mumsig dipp.
Tacosås - Stark sås + Ananassås -Fin i kombination
Jordnötter.
Jalapenos.
Shit, nu blir jag sugen på tacos….
- Köttfärs med tacokryddning, färska champinjoner, jalapeños och gullök.
- Kidneybönor
- Riven ost
- Gräddfil
- Tacosås (stark)
- Grönsallad
- Gurka
- Majs (burk)
- Gröna oliver med pimento
- Tomater
- Guacamole (där jag varvar mellan två olika recept). Antingen detta, fast jag använder oftast gräddfil i stället för crème fraiche. Eller så gör jag en avocadosalsa/guacamole på avocado, färsk koriander, gullök, tomat, vitlök, chili/jalapeños, spiskummin, lime, salt och peppar.
Jag brukar växla mellan hårda skal och mjuka tortillabröd, men oftast blir det nog mjuka (då pojkvännen gillar det bäst). Jag behöver inte ha med köttfärsen heller, tycker lika mkt om att äta vegetariska tacos med kidneybönor (och ost) som proteinkälla. Jag har inte ens behov av bröden; det är ju innehållet som är det goda! 
Aldrig hört talas om någon som har banan i sin tacos :O
Jag har nötfärs, gurka, tomat, riven ost & vitlökssås eller tacosalsa. Ganska enkelt!
Och så har jag för det mesta mjukt bröd, fullkorn eller majsbrödet.
I helgen blir det tacos.
- Tacoskal
- Pitabröd
- Jalapeños
- Cremefraishe
- Vitlöksdressing
- Tacosås
- Rödlök
- Gurka
- Sallad
- Annanas
- Ost
Någon som vet om det kan passa med majs till när man har annanas?
Tack för svar Sophey :) Då kör jag med majs också!
Bara jag som har äpple i min tacos?
I min taco blir det:
Tacokryddad köttfärs
Majs
Gurka
Tomater
Guacamole
Några stänk tabasco
Vit sås
Den vita såsen är lite speciell, har bara stött på den i vår familj, och jag blir alltid lika besviken när det serveras creme fraiche till istället.
Såsen består av lika dela matyoghurt och majonäs. Smaksätts med vitlök. Mycket vitlök om jag får bestämma!
Äts i mjuka torillabröd.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Tacokryddad köttfärs (ibland strimlad lövbiff), gurka, tomat, gul lök, majs, riven ost, isbergssallad, tacosås stark, tacokrydda och vit sås (creme fraiche, vitlök, fransk dressingmix). Oftast har vi tacochips eller skal till
Jag är totalt förälskad i tacotubs dom stora!
Första gången jag åt tacos i hela mitt liv trodde jag att det var någon sorts fårost vi skulle äta ni vet som i "tacka" då vi hemtillverkade egen get/fårost hihi. Pinsamt värre när jag dök upp på barnkalaset som 10 åring och upptäckte denna otroligt goda maträtten.
I alla fall sedan dess har jag ätit som på kalaset:
Tacotubs
Röd lök
Riven ost
Tacosås STARK!
Jalapenjos
Gurka
Isbergssallad
Creme fraiche /soyghurt numera
Paprika och Majs.
Helst fläskfärs då kryddorna smakar mer då tycker jag
Hos svärföräldrarna blir det alltid:
Blandad grönsallad
Pineapplesalsa
Guacamole
Creme fraiche
riven ost
majs
Tomat
gurka
oliver
Nötfärs
Sedan så använder dom aldrig tortillabröd utan tunnbröd MUMS!
Inget jag gör hemma dock då det bara är sådär supergott när svärföräldrarna gör det!
Banan och ananas, skämtar ni? 
Men ananas och banan är ju även populärt på pizza i Sverige - haha!
Och det är intressant att det vi äter i Sverige (åtminstone det man köper i mataffären) är den amerikaniserade versionen och inte mexikanskt.
Gott är det oavsett. Jag föredrar hårda majsbröd.
Kan meddela att det var riktigt gott med annanas till.
Köttfärs
Gurka
typ Creme Fraiche eller gräddfil
BANAN <3
Majs
Ost
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
älskar tacos!!
brukar ha ost,köttfärs,tomater.majs.gurka.sallad.lök
tacosåser ibland creme fraiche,tacokryddor,salsasås
dip som tex salsasås,eller guacamole chips,tortillabröd o skal
Det blir tacos hos oss imorgon
Nytt som jag börjat med nu är att använda kycklingfärs istället. Supergott!
#65 Det tycker även jag är gott.
Hårda skal Köttfärs Gurka Majs Ost Sallad Om vi inte har majs eller gurka hemma har jag bara Köttfärs Ost Sallad
Jag kör med mjukt bröd, helst hemlagade efter morsans recept! I brödet har jag (i ordning):
- köttfärs
- isbergssallad
- creme fraiche med pressad vitlök i
- ost
- majs
- stark tacosås (santa marias)
- rödlök
- gurka
- tomat
- jalapeños
Ser att det inte är så jättemånga som har jalapeños, det som är så himla gott!
Sen tar jag alltid ett lass med köttfärs, creme fraiche, ost, majs, rödlök, gurka, jalapeños och stark tacosås och blandar ihop som jag sedan äter till nachochips!
MUMS! (Dock köpt bröd på bilden då jag var för lat för att göra eget idag).
Tacos är jättegott! Jag brukar ha vegfärs, antingen av soya eller linser. Till det blandad sallad, tomater, gurka, paprika, majs, lök, fefferoni, oliver, färska champinjoner. Till det hårda och mjuka skal, alltså både tortillas oc majsskal. Salsa, vitlökskyddad eller ostkryddad yoghurtsås och guacamole. Gärna coronaöl eller ett gott rödvin.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
#70 Linser i tacos var bra tips! Borde smaka toppen ju!
Jo det är jättebra att göra färs på :)
//Ida
- Köttfärs eller linser med tacokrydda
- Ost
- Majs
- Lök
- Mild tomatsalsa, gärna den med ananassmak
- Creme fraiche med salt, svartpeppar och vitlök
- Avocado eller guacamole
Sallad, gurka, paprika och tomat, som min familj äter till, sitter jag hellre och petar i mig efteråt, tycker inte att det passar så bra i men det är mysigt att doppa i creme fraichen sedan när man sitter och pratar efter maten.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Bara en liten tanke som egentligen inte spelar någon roll..
När man har kyckling i istället för köttfärs, är det inte då det kallas Fajitas?
Och burrito om man har fläskkött? (inte färs utan typ strimlat kött)
Så har jag fattat det, är det någon som vet? :) är bara lite nyfiken.. ^^
#74 Fajita är en annan krydda som bland annat saknar spiskummin. Det är själva smaksättningen som är fajita. Det brukar göra på strimlad kyckling men även biff och räkor går att göra som fajita.
Burrito är ihoprullad och gratinerad om jag minns rätt?
#75 jag visste att det var en annan kryddning (på både fajita och burrito), men inte att man kunde göra det på typ räkor.. Låter spännande :)
Aha, så kanske det är.. får leta efter recept! iaf kycklingfajita är jag sugen på att testa :)
Tack :)
Köttfärs verkar ju ha blivit poppis nu, iaf om man ska dömma efter denna tråden. Men det är ju inte så värst gott, jag föredrar korv, gärna Dennis Hotdogs och en stark senap till. Är ju gott med lite drag. Annars brukar jag fylla med litet av varje men inte frukt såsom verkar vanligt här, tomat, banan, kiwi, annanas osv. Men lite grönt tex spenat är gott. Örter och gnugga en vitlöksklyfta mot skalen förhöjer även det smaken.
Jag har i köttfärs ibland, inte alltid dock. Beror på hur många vi är som ska äta. Bor ensam med mamma som inte alls äter det, och jag tillagar aldrig köttfärs själv, så blir utan om vi inte har gäster.
Men majs, riven ost, gurka, sallad (ibland) och paprika är väl det jag har i mest. Säkert glömt nåt.
Köttfärs
Creme fraiche
Cheddarost (sån på burk)
Riven ost
Skivade råa champinjoner
Sallad
Gurka
Rostad lök / vanlig lök
Röd paprika
Majs
Nu blev jag sugen på tacos haha, måste nog laga det idag 
Be whoever you want to be. People are going to judge you, no matter what you do.
Ananas!!
Köttfärs
Gräddfil
Ostdipp (Sån som finns vid chipsen)
Riven ost
Sallad
Tomat
Gurka
Majs
Rödlök
Ibland stekta champinjoner
Tacosås medium
Blev också himla sugen på tacos nu, i morgon kanske :)
Fetaost är himla gott att ha med 
Och med det, det vanliga. Gurka, tomat, sallad, majs, lök, creme fraich, riven ost. Säkert mer men kommer inte på allt 
Och köttfärs så klart!
Jag brukar ha quornfärs stekt med egen tacokrydda, salladsblad, paprika, tomat, lök, guakamole, yoghurt, ost, salsasås och banan. Det blir världens godaste tacos! 
Min bror introducerade det goda i att lägga i tunt skivad saltgurka! Jag hade inte kommit på det själv, men det var verkligen gott!
//Ida
Jonte, jag trodde det var hunden du syftade på
vem kan motstå lite polarpäls i sin tacos? 
//Ida
Vi har haft mycket olika i våra tacos, brukar va ett urval av följande:
tortillas
köttfärs, men inte sån där tacokryddad, bara stekt med svartpeppar.
ruccola
riven ost
gröna oliver
tomater
gurka
majs (frysmajs, inte burk!)
banan
chili
paprika
rödlök
guacamole
salsa (hot habanero & passion)
salsa (pineapple)
salsa (vanlig)
gräddfil
keso
rädisa
sockerärtor
groddar
crème fraiche
jordnötter
cashewnötter
champinjoner
räkor
jalapeños
ananas (inte nåt för mig!)
ärtor (frysta)
tsatsiki
halloumi
Via den här tråden har jag fått tips på kiwi, kyckling, äpple, morot, bönor, kikärtor, philadelphiaost och feta. 
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Köttfärs, sallad, gurka, tomat, majs och någon sorts tacosås. Enkelt men gott