Matlust iFokus

Matlust

Etikett: köksutrustning
Läst 5534 ggr
Chestnut
3

Vad använder ni stavmixern till?

Gjorde slag i saken igår och köpte lite "bra att ha när jag flyttar hemifrån"-grejer och då slank en stavmixer ner också bland kaffekapselmaskin, hårfön, kockknivar och lite annat.

Men alltså, stavmixer har jag förstått är ett väldigt användbart redskap som jag nog kan ha nytta av redan nu, stöter på recept ibland där stavmixer ska användas.

Men nu står det still i skallen helt, har ni förslag på vad man kan använda stavmixern till för att minimera arbetsinsatsen? Vad använder ni er stavmixer till? Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

jagga-ewe
2

Soppor, såser, puréer o annat som ska vara slätt. Guacamole, om avokadon inte går att mosa för hand…

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

DesK
2

Jag hade i många år en elvisp med en stavmixertillsats, den var jättesmidig. Så när jag köpte ny elvisp så letade jag upp en som har stavmixer igen Glad Jag gör som Jagga-Ewe + att jag använder den när jag gör små mängder smoothie och det går att göra kryddsmör med den också Glad

/Désirée

Åsa S
1

Soppa, smoothie, sås, röror, finhahackar ingefära när jag gör ingefärssylt, grovhackar krusbär, tomat eller dylikt, då jag ska göra sylt eller marmelad

Har gjort senap en gång med hjälp av mixerstaven, tyvärr var motorn lite svag och skar efter det,  men nu har jag en med mycket starkare motor.

[Tassy]
2

Jag använder min till typ allt! Köpte en multifunktionell som är lika effektiv som en liten assistent. Allt utom motortillsatserna tål diskmaskinen, och dessa är löstagbara.

Men en kort summering: Den hackar, river, skivar, vispar, pureear, blandar, knådar degar med mera.

[Aquelegia]
1

Guacamole, smoothies, breakfast on the go (smoothie med yoghurt och flingor/müsli), soppor, mos, hacka nötter sisådär mycket mer som jag inte kommer på just nu!

dolfen
2

Som #1 + att jag sätter på balongvispen när jag ska vispa äggvita eller göra majonäs.
Grädde orkar jag vispa för hand. (Oftast.) Oskyldig

Jag gillar inte att hack/mixer-bunkens lock inte får diskas, bara torkas av med en fuktig trasa.

Chestnut
2

Jag köpte en väldigt enkel stavmixer utan så mycket mer än själva motordelen och stavdelen med en sådan där två knivar grej bara.

Testade att göra smoothie på hallon, en banan och lite havregrädde - blev riktigt bra!

Med vänliga hälsningar
Chess

[RMSLiners]
2

Soppor mest. Coop Forums löjligt goda broccolisoppa är det den används mest till.Tungan ute

Anterrabae
1

soppor, såser, smoothies, majonäs, kryddsmör, röror typ guacamole. Jag använder nog min stavmixer i stort sett dagligen.  Den är mycket lättare att pyssla med än blendern.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade