Annorlunda lasagne [recept]
Jag prövade ett nytt recept igår som jag klippt ut ut en tidning som jag tänkte dela med mig av 
I receptet heter den Medelhavslasagne
För 10 personer. Ugn 200 grader. Tid: 30-35 minuter.
4 paket bacon
4 gula lökar
6 vitlöksklyftor
4 burkar krossade tomater
2 matskedar timjan
2 matskedar chilipulver
2 burkar Keso à 500 gram
1 paket fryst hackad spenat (upptinad)
1 paket gröna lasagneplattor 500 gram
6 tomater
4 deciliter riven ost
salt, peppar
Gör så här:
1, Klipp eller skär baconet i småbitar och fräs cirkaa 5 minuter i en gryta. Skala och hacka lök och vitlök. Blanda ner i grytan. Fräs tills löken blivit mjuk.
2, Häll i krossade tomater och låt småputtra i några minuter.
3, Krydda med salt, peppar, timjan och chilipulver. Ta grytan från plattan och rör ner Keso och spenat.
4, Varva röran med lasagneplattor, börja och sluta med röra. Garnera med skivade tomater och strö över riven ost. Gratinera i ugn.
Jag hade inget chilipulver hemma utan tog lite cayennepeppar istället sen hade jag även halverade champinjoner i.
Barnen älskade detta och åt som aldrig förr, jag tyckte smaken var lite vek så ni får gärna krydda upp den och dela med er hur i så fall här i tråden, så kan man pröva det nästa gång 
Jag har alltid haft för mig att lasagne är tidskrävande att göra men denna gick riktigt fort, vilket är skönt när man har hungriga barn och en hungrig make som vill ha mat 
Hoppas det smakar!
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Åh, det där lät ju spännande! 

Brukar göra liknande utan bacon, en riktig höjdare för dom som inte äter kött
Den är jättegod, vi gjorde den förra helgen, men då hade vi i kyckling i den röda såsen också, vilket jag tycker blev väldigt lyckat 
Det låter jättegott! Det ska jag komma ihåg. jag gillar att det är en sås, inte flera :)
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade