Vad har du i "barskåpet" ?
Vi har: Bols Banan-äpple och blue, malibu, dooleys, southerna comfort, tequila, midori, bacardi ljus rom, fernet branca, likör 43, och en flaska hembrygt kiwivin.
Saknas någon whiskey, sourz pineapple och cointreau.
Följdfråga: Vad blandar du för drinkar?
Tipsa gärna vad jag kan blanda för något tröttnat på mina vanliga:
Margarita, likör 43&mjölk, dooleys& mjölk med midori-malibu eller bananlikör, cosmopolitan, mojito, pinja colada, dooleys colada.
Alldeles för mycket, faktum är att vi har så mycket att det inte får plats så vi har en del i kylskåpet och resten ute i förrådet. Det är minst 20 flaskor starksprit som står i förrådet och så några likörer. Vi har alkoholproblem helt enkelt
Det får inte plats.
#1 Vad är det för sorts starksprit och likörer?
Behöver lite tips för att förnya vårat barskåp nästa gång.
Ska ta ett foto och sätta in.
Har du testat Gröna hissen.
#6 Okej jag förstod plötsligt varför du inte orkade skriva upp allt. Rena rama baren ju. Roligt att ha hemma när man hittar spännande recept. Ofta hittar jag bra recept men har bara hälften hemma 
#7 Tyvärr aldrig testat och har såklart inte ens någon av spritsorterna hemma. Så oturligt 
Igår testade jag en drink som kallas night and day. Innehåller ljus rom, baileys och grädde. Inte att rekommendera om man är ute efter en drink. Det smakade spritig baileys
# 8 Det förstår jag att den gjorde. Får jag föreslå en tur ned till Tyskland för att fylla upp barskåpet? Abolut Peach som inte finns i Sverige kan man blanda med en alkoholfri persikodricka som finns på systemet och ha i krossad is. Mycket fräsch.
Absolut mango är också väldigt god och den kan man blanda med mixad mango och fruksoda samt is.
Jag dricker knappt, men jag har nån gammal dammig explorer och sourz apple i någon vrå.
Daten har dock många fina whiskeys, cognac, med mera.
Har ingenting alls hemma, och äger inget barskåp 
Vi är inte så bra på att spara våran spit - 
I vårt barskåp står det diverse udda glas, muggar och prydnadsföremål
Däremot har vi en hel del olika vinsorter i matkällaren och där finns också nån flaska Cognac, Whisky och Brännvin. Spriten använder vi mest i matlagning, men vinet dricker vi gärna av och använder i matlagningen 
/Désirée
Inne i förrådet har vi också vår vinkällare, men de vita vinerna är inte nåt vidare då det är jag som köpt dem för att det var snygga flaskor. De röda däremot finns det en del Rioja och andra godsaker. Fast jag dricker inte vin
Det finns en hel del drinkböcker att ösa recept ur. Bland annat Drinkboken för Dummies. Där står i princip allting man behöver veta för att blanda en drink plus recept.
Sedan finns boken Drinkar, där står också en hel del om vad som behövs för att blanda en drink och sedan kommer det recpet på olika drinkar.
Finns många goda drinkar men det är så svårt att få tag på alla likörer framförallt på systemet. Så en berlinresa får det nog bli snart ändå. Kanske därför jag har idétorka med spritsorterna här hemma. Det är tråkiga likörer
Berlin? Är det inte lättare att ta färjan över Ferhman bält och ta sig till Burg?
#17 Åker aldrig till Tyskland endast för spriten, har släktingar där så förenar nytta med nöje
Min faster och kusin är bartenders så dom hjälper mig köpa rätt grejer
2 flaskor med brännvin special
1 tequila
6 flaskor med whiskey
1 flaska vodka
2 flaskor dooleys
1 flaska stroh rom
1 flaska rom
1 flaska mummelman
3 flaskor likörer
50 små snapsflaskor som jag inte har en aning om vad det är i, minst en av dem är jäger iaf.
1 flaska rödvin
igår hade vi även en flaska konjak, men den tog slut i matlagningen igår.
Jag har inget bra tips alls på olika drinkar trots att jag är utbildad bartender
dricker själv knappt någonting längre och eftersom jag inte jobbar glöms saker och ting bort 
Men några kan jag nog komma på som jag tycker om är: San fransico, screewdriver eller hur det nu stavas, daiquri strawberry, rom och cola.
Sen finns det ju även: black tower, white tower, bloody mary, long island iced tea, sex on the beach osv.
Men jag skulle rekommendera att kolla in cocktailguiden, där finns massvis med olika drinkar.
# 18 Men det är ett nöje att handla alkohol i Tyskland
fridaas; kan det vara så att du tänker på black russian och white russian? Black tower är nämligen ett vitt "vin"… =)
fridaas; Black Tower, nja, notera citattecknen kring "vin" så speglas min inställning till Black Tower… :P
Drinkarna du nämnde uppskattas dock. =)
Här finns en flaska bools, bacardi raspberry, tequila och lite smått och gott i öl/alkoläsk väg. Vinet tar slut så fort av någon anledning…;)
Med vänliga hälsningar
Chess
Jag skulle säga att vi har alldeles för mycket som bara står.
Min specialite är sex on the beach men jag gör den lite annorlunda
jag tar annanas/apelsin juice, vodka och persikolikör.
Ingen anning om hur mycket av varje men jag tycker inte att tranbärsdrycken behövs.
# 25 Det lät gott
#25 Får köra en alternativ variant med Bacardi ljus rom, apelsinjuice och passoa
Oj, har alltid lärt mig att ha i en röd likör (minns inte vad den heter) att ha i S.o.b aldrig vetat om tranbärsdryck. Tror det är dags att plugga på drinkrecept igen
#26 det är gott
Man kan säkert göra dte på bara apelsinjuice men jag har aldrig testat då jag inte kan dricka så koncentrerad apelsinjuice. Men jag har i alla fall konstaterat att tranbärdrycken är väldigt överflödig.
Sen har jag testat att bara blanda persikolikören med lite allt möjligt och det är väldigt gott med det mesta. Vi hade även en absolut persika och den med persikolikören och annanas/aplesinjuice är väldigt gott.
# 28 Tack för tipset. Det ska jag pröva
Vi har inget barskåp, kan inte, sambon är periodare. Jättetrist eftersom jag har jobbat i bar och har ett genuint intresse för drinkar, även om själva alkoholdelen för mig inte är det viktiga.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg