Matlust iFokus

Matlust

Etikett: restauranger-kaf-er
Läst 817 ggr
johan
0

Restaurang med godaste köttbullarna

Vilka ställen tycker ni har dom bästa köttbullarna?

Min stockholmsfavorit just nu är nog faktiskt Tobias Sergel på Mäster Samuelsgatan (finns även ingång från Sergelgatan).

Viktoria i Kungsträdgården har också goda köttbullar, men är lite för dyra.

Mvh // Johan

Pernilla
0

Jag tycker att mammas julbord har de bästa… hemligheten lär vara kryddpeppar och storleken på bullarna!

Pelle
0

Ojjj, vilket ämne. Jag har två omedelbara favoriter, Tidsfördrif på Regeringsgatan med en intressant mustighet i färsen och en mycket attraktivt pris (bäst value for money i stan), men Pelikan sticker alltid ut, med en i mitt tycke, helt perfekt köttbullsmåltid. Bra köttråvara, såsen är smakrik, men inte för tung, lingonen är alltid lagom sötsura och sist med inte minst potatisen är fast, gul och fin.

Det är få som klarar att få allt det att funka.  Kvarnen t ex som ju liknar Pelikan till det yttre har aldrig presterat i den här grenen.

Sergel har jag aldig testat, är det en stående rätt på menyn, Johan?

johan
0

Pelikan har jag varit på en gång och ätit köttbullar. Vill minnas att dom var bra!

Köttbullarna på Tobias Sergel är på deras á la carte-meny och finns även på lunchen. Tror de kostar 75 kr om man äter där eller 65 för att ta med.

Mvh // Johan

t0bias
0

Lunch-köttbullarna på Texas Longhorn är ju underbara. Synd att man bara får en per portion…Knockout är min favorit   :)

johan
0

#4: Kallar du dom för köttbullar?

Mvh // Johan

t0bias
0

Ja, man kan ju inte komma hem till tjejen och säga att man käkat Texasburgare en gång i veckan… Så det är köttbullar!

Ska vi ta en köttbulle snart Johan ?

johan
0

En köttbulle låter riktigt bra! :) Och "potatismos"…

Mvh // Johan