Idag blir det hemmagjord tacosoppa igen (matinspirationen är inte på topp när man är ensam hemma) . Igår blev det gudomligt god fiskgryta med pasta.
Här blev det blandat friterat, sallad och tysk sekt 
/Désirée
Sophey det är mousserande tyskt vin, alltsåliknande champagne, men eftersom den inte är gjord i just Champgne i Frakrike så heter den Sekt 
/Désirée
Här blev det rester idag, ris och grönsaksgryta.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Idag blev det vardagslyx med klyftpotatis, marinerad stekt karré, stekt zucchini, baconlindade ugnsbakade haricot verts och kantarellsås. 
Till dessert blev det tryffelbrie på kex.
sausage casserole
ingen aning, men det lutar åt soppa.. i min värld i alla fall, får se vad de andra tycker.
//Ida
Torsk med grönt täcke, ångkokt broccoli, blomkål och morötter + kokt potatis till den som ville ha
/Désirée
Jag blev sjuk, så det har mest blivit rostat bröd med olika pålägg, en macka då och då och nygjord juice till det. Vi har ju fått hem juicern nu.
//Ida
idag blev det restaurangmiddag.
Jag åt grillat kycklingspett med grönsaker, klyftpotatis, tzatsiki, coleslaw och grillad majskolv.
kyckling och pommes
stuvade makaroner och fläsk.
pasta bake med choritzo och mozzarella
gräddig currysoppa med kål rotsaker och tofu.
//Ida
Sallad med mozzarella, soltorkad tomat, majskolv och pepparbakad högrev.
Här blev det rester + pannkakor
/Désirée
Sushi! 
Det måste vara bland det godaste som finns!
//Ida
hickorymarinerad kyckling, gelé och ris.
Ivkäll blir det lasagne. Min man gjorde en stor gryta med köttfärssås igår så den ska i äta av ikväl som lasagne. Han dricker ett glas rött vin till och jag dricker cider.
blir antingen bakpotatis eller meat and potatoe pies
Vi har just ätit biff med bambuskott, vattenkastanjer, lök, broccoli och nudlar till den som ville ha det. Efterrätten var äppelkaka med vaniljsås
/Désirée
mmmm, låter gott DesK!
Ja det var smaskens och jag kan säga att det var extra gott för det var billigt också, jag gjorde det på renskuren högrev inköpt till extrapris. Det bortskurna får hundarna till kvällsmat.
/Désirée
Vi åt också wok, med grönsaker, jordnötter och sås på havregrädde röd curry, sweet chili och soya. Nudlar till!
//Ida
åt en ytterst konstig amerikansk pizza, nu har jag ont i magen och mår illa 
Idag lagade vi tjälknöl med rotfruktsgratäng (den godaste gratäng jag ätit, blev omdömet från mormor!) och drottningpaj till efterrätt till mina föräldrar och min mormor och hennes gubbe!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Idag blir det hemmaskjuten vildsvinsstek med potatisgratäng. Mums. Få se om vi orkar lite brylépudding som efterrätt.
Hemgjorda hamburgare idag och troligen spansk köttgryta imorgon
Med vänliga hälsningar
Chess
Vilka kalasmiddagar!!
Här grunnar jag och söker inspiration..
//Ida
Här blir det skagensallad till förrätt, rökgrillad fläskfilé, rättika- och persiljerotsgratäng, hemsyrade rödbetor och surkål till huvudrätt och chokladmoussetårta till efterrätt
/Désirée
som sagt! Vilken kalasmat!!
Jag har bestämt mig, det blir kåldolmar, med potatismos! Lingon till.
//Ida
Kycklingwraps och kycklingmackor
Spagetti och köttfärsås.
tomtegröt
Idag blir det hemgravad lax med skånsk senap + lite finhackad rödlök och ruccola på mitt svartbröd till förrätt, ugnsstekt fylld kalkon med sås, ångkokt brysselkål, kokt potatis, sås, sallad till huvudrätt och hemgjord citronsorbet med dotterns macroner till efterrätt
/Désirée
Oj Desk, bägge måltiderna lät väldigt goda måste jag säga. Vi får nöja oss med rester från gårdagen
Igår bjöd päronen på underbart mör oxfile som stektes i skivor (mina blodiga och underbara)
Idag vankas det stekt strömming med kokt blomkål och lite rårörda lingon.
Sakring ja det var de också, såväl gästerna som vi själva blev mätta, nöjda och glada 

Hera vilka underbara päron du har! 
/Désirée
Här blir det kålpudding, efter gårdagens storkok på savoykålen. Mos och gräddsås och lingon till. Sallad såklart!
//Ida
Macka och kanske nån bit pasta som jag hittade längst in i frysen. Var tvungen att jobba så missade affärerna och vecko-handlingen 
Vad är det för något Sophey?
någon sorts kebab?
#49 Jag känner till Schwarma kebab, men har aldrig hört talas om "Shoarma".
Efter en googling visar det sig att det är samma sak, fast att man i Holland kallar det Shoarma istället för Schwarma.
Idag ska jag göra en omelett med rödlök och rökt hamburgerkött.
ärtsoppa, tyckte det var passande middag nu när man åkt på en förkylning 
Blev till att gräva djupt i frysen idag igen. Hittade en gammal linsgryta och ett paket vitlökstortellini, så det fick bli det…
Reducerade soppan till en tjock sås och kryddade generöst med lök, vitlök och provance-blandning. Orkade inte diska heller 
Idag blev det stuvade makaroner och "kött"bullar - all vegan!
//Ida
makaroner, köttbullar och gräddsås.
Mexicanasoppa!
Idag blir det stekt potatis, bacon och ägg 
fett jupp men vad gör man inte med lite gamla restpotatis
Rester
//Ida
pad thai
rester igår. Blev spaghetti med korv-köttbullar (köttbullar gjorda på "riktig" korv) i philadelphia och vitlöksås med champinjoner.
Idag har det blivit ägg än så länge… Får se vad som bjuds senare!
Idag blir det gravad lax med kokt broccoli och hovmästarsås.
rester
lasagne och sallad
/Désirée
Grön curry thai grytbas kokt tilsammans med nudlar och bacon
åh, lasagne och sallad, gud så sugen jag blev nu DesK!
fiskpinnar och potatismos 
Nötfärsbiffar med sallad.

idag blev det ugnsbakad ytterfläskfilé med potatismos med ärtor i, det var jättegott :)
Pommes och fiskpinnar
klyftpotatis, karrékotlett, baconlindade haricot verts och kantarellsås.
Currylinsgryta med creme fraiche på toppen och koriander/vitlöks Naanbröd
Igår blev det potatis- och purjolökssoppa och mannagrynspudding med russin i och 2 sorters hemgjord sylt till.
Idag blir det hemgjord pizza
/Désirée
Idag ska jag fräsa lite lök och bläckfisk och göra en bläckfisksallad.
Thaigryta med kokosmjölk massamancurry, diverse grönsaker och sötpotatisnudlar till.
//Ida
idag blir det burgundisk köttgryta, med extra mycket svamp
provar lite flera sorter denna gång.
Idag blir det brysselkål hovmästarsås och gravad lax
Tassy det låter gott, men var försiktig med svampen, så att du inte får med nån giftig 
Hera brysselkål istället för potatis låter jättebra 
Här blev det hemgjord ravioli med köttfärs i och tomat- och köttfärssås till + sallad och nybakade saffransbullar efteråt
/Désirée
DesK, jag plockar min svamp på kvantum (utom kantareller) för tillfället 
kycklinglår och pommes med majskolvar
blir en härlig gryta ikväll
äggfria pannkakor, jordgubbssylt och vispgrädde
Kål- och färssoppa med nudlar.
//Ida
Idag väcktes vi av en spontaninbjudan av min syster till Thai mat På Oriental Palace här i Skövde.
Alla valde Orientalisk buffé där man själv plockar på sig råvaror och kryddningar så steker kockar till det framför ögonen på en.
Jisses håll i hatten vad mat det fanns: Räkor, bläckfisk, crabfish, lamm, entrecote, fläskkött, kyckling, grönskabuffé med bland annat: bambu, vattenkastanj paprika,lök, vitköl, broccoli med mera.
Sedan fanns en sida med färdiga varmrätter: Vårrullar, en laxrätt, kycklingspett, varma såser, varm skaldjurssallad, nudlar, ris med mera.
Dessert såklart: Pannacotta, creme karamel, glass, färska frukter, chokladpudding, fruktcoktail, inlagda persikor och litschies med mera.
Kan lova att vi blev mätta. Hoppade frukost för att orka med mycket och det gjorde jag. Åt inget mer på hela dagen efter det, så otroligt gott
#94 Låter helt underbart! 
#94 Jag säger som de övriga: Låter urgott! 
Idag blir det rester här.
/Désirée
Ska göra köttbullar ikväll
Potatis- och blomkålssoppa!
ja jag är inne i en tok-soppa-period!
//Ida
Nu stänger vi denna,
Välkommen till den NYA middagstråden!
//Ida

stress-& kvinnovecka tr ihjäl mig idag