Krämig tacogratäng - recept
Väldigt god gratäng som jag gör i tid och otid. 
400-500 gram köttfärs
1 gul lök
en klyfta vitlök (kan uteslutas om man vill)
en halv burk tacosås
150 gram krossade tomater
2 deciliter creme fraiche
300 gram philadelphiaost
riven ost
Stek lök och hacka vitlök, i med köttfärsen och bryn. Tacokrydda i med lite vatten och blanda ordentligt. Tacosås och krossade tomater i och låt det puttra ett litet tag.
Blanda så länge creme fraichen och philadelphiaosten och bred ut i en ugnsform. Häll över köttfärsen och strö över lite riven ost. In i ugnen (200 grader) i cirka 15-20 minuter, tills osten har smält.
Själv äter jag den bara med sallad men vet att det är en del som äter den med tacochips. Rekommenderat!
Undrar om man kan ha denna gratäng i en paj?

Jag har gjort ett liknande recept och jag kan tänka mig att detta recept skulle gå utmärkt att ha i en paj. Eventuellt att sila bort lite vätska så att pajbotten inte blir sladdrig. 
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jag tycker gratängen saknar potatis
annars låter det gott!

Jag kör lchf så ingen potatis för mig men säkert gott! 
#4 Jag gissade det
Åt själv det innan.
Det är det som är så bra med lchf-recept, det går ju alltid bra att tillsätta potatis, pasta eller ris för den som så önskar 
Vill man ha lågt kolhydratinnehåll så kan man ju bottna gratängen med broccoli eller rättika, det är också gott.
/Désirée
Vad gott det lät!! Har lust att göra detta recept någon gång.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Gör ett liknande här hemma men gör då en tacoköttfärssås med lök och krossade tomater och varvar med tacochips och har philadelphiaost på toppen och sedan riven ost på det
Mycket gott även det kan jag säga 
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)