Matlagning i Thailand
Jag ska till Thailand för första gången i mitt liv i Januari.
Tänkte gå på en matlagningskurs.
Här kan ni se olika kurser. Jag ska välja en av dem, och kan verkligen inte välja. Alla dagar har något jag vill göra. En dag går man på marknad och olika affärer, en dag får man lära sig om kryddorna, en dag får man lära sig skära ut mönster i frukter osv.
Vilken dag hade ni valt?
http://www.phuket-travel.com/thai-cooking-classes/thai-cooking-siray.htm
Hur mkt vet du om thailändska ingredienser o maten?
Jag skulle nog börja med grunden, lära om ingredienserna o proportionerna. Men nu är du ju en duktig kock så…kanske turen på marknaden vore ngt el lära sig göra en riktig curry.
Grönsaksdekorationer är nog väldigt roligt att göra men känns lite överkurs om man inte ens smakad riktig thailändsk mat innan. Otroligt vackert men för mig är smaken på maten viktigast!
Är sjukt avis här nu…*jag vill också åka till Thailand*! Ät för mig med!!!
Will do will do :)
Lutar åt Måndags kursen. Vill ju också lära mig göra papayasallad som alla snackar om :) Har inga kunskaper alls om Thaimat. Har förstått att det inte smakar som här i Sveriges Thairestaurangen.
Men ja, en guidad tur på marknaden hade inte varit helt fel de heller…
Den är urgod…o Tom Yam Gong…minns man! 

Gud vad härligt! *inte avis, inte avis, inte alls avis*
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med valet. Jag tyckte nämligen det var lika svårt. Men jag hade nog valt en kurs med så mycket baskunskaper och så mycket information om de klassiska och typiska grunderna i Thailändsk matlagning som möjligt.