Hur mycket frukt äter du/ni?
Med inspiration av en annan tråd kom en undran upp hos mig.
Hur ofta och hur mycket frukt äter ni?
Vilka frukter föredrar ni?
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Bananer ,äpplen och dom där sura mandarinerna eller clementiner vet inte vilka men dom brukar finns att köpa lagom till älgjakten .
Johan
Medarbetare på matlust

Här blir det mest päron, apelsiner, mandariner, plommon och inte att förglömma nektariner de bara älskar jag.
Hälsningar
Louise
Kiwi, bananer, äpplen. Jordgubbar och bär sommartid. Kan tyvärr inte äta melon längre, blir sträv i halsen av det. Inte citrusfrukter så mycket alls längre, blir sur i magen av dem (känslig mage). Sommartid även persikor och nektariner, särskilt en mogen persika där saften rinner längs mungipan, mums!
Försöker äta 2 portioner om dagen. Lyckas inte alltid 

Men hur kunde jag glömma melon som är så gottigt, vindruvor är också goda om de är kärnfria.
Hälsningar
Louise
Ananas!

Kan inte jag äta tyvärr i alla fall inte färsk sådan får blåsor i munnen.
Hälsningar
Louise
Frukt är nyttigt men ibland direkt skadligt hör jag 

Haha beror nog mest på att jag är överkänslig mot ananas, kiwi och jordgubbar jag får hushålla med dessa godsaker för tro inte jag inte syndar ibland.
Hälsningar
Louise
Vet inte vilka frukter min mage fixar längre
Äter inte frukt överhuvudtaget som det är nu men favoriterna är:
Hallon
Jordgubbar (färska)
Ananas
Banan
Apelsin
Äpple (royal Gala)
Vindruvor
Melon
Med vänliga hälsningar
Chess
Mycket. Ananas, päron, äpple och banan tillhör favoriterna.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Just nu äter jag en eller två apelsiner om dagen. Äter rätt mycket grönsaker och sådär annars.
Föredrar att äta säsongsbaserat.. Just nu är ju citrusen så otroligt god att jag gärna äter det, men annars äter jag gärna ananas, druvor, jona goldäpplen, persikor, nektariner, sharonfrukt, plommon, päron och allt annat som kan finnas i affären, förutom typ physalis, kiwi och lite annat.
Äter i stort sett ingen frukt alls
/Maria

Men bumbleboo det som är så gott, tycker du inte om frukt eller blir det helt enkelt inte av?
Hälsningar
Louise

En eller två gånger om året en apelsin.
Vänliga hälsningar Stephan
Jag är stor fruktälskare, skulle kunna leva på bara frukt - om jag kunde. Är allergisk så det står härliga till. Annars är jag en person som älskar allt utom stjärnfrukt.
Numera får jag äta max en frukt om dagen varannan dag för att inte bli sjuk. Då blir det vanligen ett äpple eller ett päron. Citrus kan slinka i om magen mår bra, om jag äter med handskar och får hjälp att skala.. Vindruvor går också bra i måttlig mängd. Konserverade aprikoser om det ska lyxas till lite.
Meloner var en storfavorit förut, numera är jag hyperallergisk och sväller igen i halsen och tungan blir dubbelt så stor minst.. Kiwi, banan och citrusfrukter är jag allergisk emot. Ananas likaså, banan är bara att glömma. Samt en hel hög med frukter till som jag inte orkar rabbla.

Men vad jobbigt för dig Tassy tror du det skulle va lättare att äta om du hade egen trädgård jag misstänker att det är besprutningen av frukten som till stor del ställer till det för dig.
Hälsningar
Louise
Tyvärr, god tanke - redan prövad. Jag har egen trädgård här hos mina föräldrar. Det hjälpte föga. Det är korsallergi på björk, såpass stark att en del av de frukter jag inte tål hjälper inte ens att skala, konservera eller upphetta.

Synd förstår att du tycker det är jobbigt eftersom frukt är så himla gott.
Hälsningar
Louise
Jo det känns lagom motigt, men jag är glad att det finns en del jag fortfarande tål. 

Absolut man får vara glad för det lilla.
Hälsningar
Louise
Oja, och nu börjar jag äta mer nyttiga grönsaker i stället, det är ju alltid positivt! Hemodlat förstås.
#13 Jag tycker inte om frukt
Däremot köper jag alltid frukt för att jag tycker det är vackert i skålen
De brukar ligga där tills äpplena blir rynkiga och fåglarna får sig ett skråvmål.
Så vi har faktiskt nästan alltid frukt hemma…
Grönsaker däremot äter jag i mängder…
/Maria

#23 Blir helt förvånad har inte träffat på nån som inte gillar frukt men det är ju som alltid smaken är som baken delad.
Hälsningar
Louise
#24 Alla som jag känner tycker jag är jättekonstig men det beror kanske på att jag inte är så förtjust i sött över huvudtaget.
/Maria
Varje dag Päron, mango, papaya,melon,sharonfrukt honungspomelo, mandariner och jag brukar beställa chirimoyos ibland. Granat äpplen till glass.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mina 4 favoritfrukter (att äta som dom är) är nog päron, mandariner, melon, och vindruvor.
Men banan, ananas och äpplen är också väldigt goda men lagar helst mat med dom 
Det är olika från dag till dag hur mycket jag äter i fruktväg, en dag kan det vara 1 kg melon och en annan dag bara annanas på pizzan 
Mest bär; hallon o blåbär.
Jordgubbar från eget land när det är säsong.
Äpplen från det egna trädet när det är säsong, mest som syndig handling i äppelkaka/paj.
Ngn mandarin/clementin el apelsin omkring jul. Ett päron ett par gånger/år o så har vi ananas i maten emellanåt. Äter dock mycket tomater, färska sommartid från eget växthus o torkar resten till vinterns grytor.
Jag är likadan. Tycker inte frukt är speciellt gott, möjligtvis nån klementin så här års. Bär äter jag gärna på sommaren och grönsaker älskar jag. Speciellt rotfrukter.

Jag äter inte heller så mycket frukt. En banan varje morgon i min smoothie men utöver det blir det ytterst sällan frukt.
Jag tål det dåligt och tycker att det är alldeles för sött.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Jag äter aldrig frukt. Frukt är godis och inte så nyttigt, OM jag skulle vilja äta godis finns det roligare grejor att stoppa i sig än frukt, som Devil Cake till exempel. Det unnar jag mig 1-2 gånger/år. *mums*

#31 Vad är devil Cake?

Devil cake är en amerikansk chokladkaka, lite som sockerkaka.

Aha, ok 

Jo, fast som sockerkaka skulle jag nog inte säga… Det är visserligen som bottnar av chokladkaka i den, fast maffigare liksom, mer som kladdkaka, och så är det några lager chokladkräm mellan och sen är hela kakan täckt med ett tjockt lager chokladglasyr.
Den heter Devil's Food Chocolate Cake egentligen.
Väldigt amerikansk, löjligt gott och makalöst onyttigt. 
Kolla här

Ojojojoj vilken maffig tårta/kaka
Såg vansinnigt gott men mastigt ut.

#36 Den är himmelsk! Och som sagt, jag äter det kanske 2 ggr/år…

Åh, när vi ändå är lite inne på amerikanskt.. jag är en creme cheese fanatiker! HAr ni provat amerikansk fryst cheesecake och/eller sweetpotato cheesecake? 

Påminner er lite om att ämnet i den här tråden är frukt vill ni prata kakor finns trådar för det eller så startar ni en ny.
Hälsningar
Louise
Jag äter nästan aldrig frukt, för mycket kolhydrater. Men på sommaren äter jag mig lite jordgubbar, det är så gott att jag inte kan låta bli.