Matlust iFokus

Matlust

Etiketterfiskskaldjur
Läst 2599 ggr
Loucar
0

Lax med granatäpple

Hitta ett recept som jag absolut ska prova.

600 gram skinn och benfri laxfilé

500 gram fryst bladspenat som tinas innan tillagning

1 ½ tesked salt

4 vitlöksklyftor

2 kryddmått svartpeppar

2½ deciliter mellangrädde

½-1 granatäpple

Skär laxen i lagom stora kuber salta med hälften av saltet. Värm ugnen till 22 grader. Skiva vitlöken och lägg den tillsammans med spenaten i en form. Salta och peppra. Häll på grädde och lägg laxkuberna överst. Tillaga i mitten av ugnen cirka 15 minuter. Ta ut laxen och strö granatäppelkärnorna över laxen.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Bergspuman
0

Om granatäpplet förmodas bidra med en viss smak, vad kan man då ersätta det med? Om det blir svårt att få tag på?

Loucar
0

Det var istället för citron stod det så det går nog bra. Men granatäpple brukar ofta finnas tycker jag även om de kan vara lite dyra.

Hälsningar

Louise

Basset1
0

Låter jättegott ,ska provaGlad

Johan

Medarbetare på matlust

Loucar
0

Jag med ska prova vid tillfälle har inte hunnit med det än.

Hälsningar

Louise

Basset1
0

Ingen potatis till ?

Johan

Medarbetare på matlust

Loucar
0

Det ska man säkert ha det ingick i en buffé så jag skulle nog välja pressad potatis till detta eller vad säger du?

Hälsningar

Louise

Åsa
0

Granatäpplen har säsong från och med september till och med november så även om man lyckas hitta dem är de inte toppengoda nu.

Mvh Åsa (som tycker de iranska är godast)

Loucar
0

Skumt jag får ofta granatäpple på en restaurang som jag äter på sommartid och de är supergoda hur hänger det ihop med säsongen?

Hälsningar

Louise

Basset1
0

#6 pressad potatis är nog ett bra val tycker jag !

Johan

Medarbetare på matlust

Åsa
0

# 8 Ingen aning, men det är i allafall ej säsong då. Det kan ju ha varit bra exemplar de får får tag i till den restaurangen. De man kan köpa på ICA är ofta långt ifrån i smak och storlek till de man kan hitta i små etniska affärer. Så visst skiljer de sig beroende på kvalitet precis som andra produkter.

Loucar
0

Ja de måste haft tur att hitta bra exemplar men det du berättade om säsongen förklarar ju varför granatäpplet jag köpte för några veckor sedan smaka mindre bra, nu vet jag när jag ska köpa tack för det . Glad

Hälsningar

Louise