Matlust iFokus

Matlust

Etikett: matprat
Läst 1187 ggr
Loucar
0

Era bästa ögonblick i köket.

Eftersom vi har en tråd om våra värsta tabbar måste vi ju ha en om våra bästa ögonblick när vi lyckats över förväntan i köket.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Karmatarerskanise
0

Jag testade att göra kalops för första gången. Älskade nämligen min farmors.

Mamma o pappa smakade på min, och dom tyckte det smakade som farmors gjorde :) Det var ett fint ögonblick!

[Tassy]
0

Första gången jag bjöd pojkvännen på mat blev min lax en riktig dundersuccé! Det blev ett minne för livet. Jag gjorde 4 portioner för jag tänkte ha till lunch dagen efter, men tji, det blev inte en smula över.

Numera är den rätten hett efterfrågad av killen.

Bergspuman
0

Det var rätt nyligen, när jag bestämde mig för att göra en vit chokladmoussetårta till två väninnor som skulle komma! Jag hade aldrig gjort det förut, och aldrig frusit en tårta förut. Receptet var helt oprövat. Men jag fick till det absolut perfekt. Och var kanonnöjd med mig själv!

Maria
0

Mina bästa ögnblick i köket är när sonen bodde hemma och det alltid kom en massa kompisar på middag bara för att jag lagade så god mat, Då blir man lycklig.

/Maria

Karmatarerskanise
0

Bumbleboo det kan jag tänka mig :)

Loucar
0

Ett av mina bästa var nog när jag fick en pastamaskin och vi hade pastafest allt blev sådär hundra vi gjorde flera olika pastasåser till och alla vart super.

Sen har jag ett ögonblick jag aldrig glömmer men det skedde på en restaurang i Göteborg när vi var på semester och min dotter beställde in lasagne. När servitrisen kommer och ska duka av så frågar hon om maten var god då svarar hon glatt att ja lasagnen var god men du kan hälsa kocken att han kan lära sig ett och annat av min mamma.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Puhlo
0

Första gången jag gjorde hel kalkon i ugn.. Den blev så jäkla bra att jag har idolbilder av den i mobiltelefonen.. :D

Det och första gången jag gjorde ett eget recept när jag gick i kockskolan. Först blev mina klasskamrater väldigt sura på mig när jag kallade den för "Puhlos asiatiska köttgryta" för det var så gott att de trodde att jag hade hittat ett recept i en kokbok, och att det inte var min egen komponering..

Maria
0

#5 Jag var så stolt och ansträngde mig givetvis ännu mer bara för att briljeraFlört

/Maria