Matlust iFokus

Matlust

Etiketter: fiskskaldjur
Läst 6490 ggr
Beaver
0

Panera fisk med bästa resultat?

Hejsan! tänkte försöka använda mig av sökfunktionen för detta men har haft problem med att få den att fungera. Så tänkte jag skulle ställa frågan istället. Hur panerar och steker ni fiskfileér med bästa resultat? Jag har haft problem förut med smulig panering, men jag har en tendens att stressa med dem och inte ge dem tillräckligt med tid.

DesK
0

Jag vispar upp ett ägg i en djup tallrik.
Lägger cirka 1 deciliter vetemjöl i en tallrik och kryddar med passande kryddor.
Lägger 1-2 deciliter fint ströbröd på en annan tallrik och kryddar.

Lägg de avtorkade fiskfiléerna på en skärbräda. Ta sedan en fiskfilé i taget och doppa först i mjölet sedan i äget och sist i ströbrödet. Lägg de färdigpanerade fiskfiéerna på en torr och ren skärbräda och låt dem gärna vila så i cirka en halv timme.

Stek i rikligt med olja eller smör.

Ett tips: Använd engångshandskar av plast, det blir lite mindre kladd då.

/Désirée

Åsa S
0

Ett tips jag snott från Tina: Byt ut ströbrödet mot krossade cornflakes, blir frasigt och supergott till fisk.

Maria
0

Jag panerar på "gammalt vis" med hälften ströbröd och hälften rågmjöl blandat med salt.

/Maria

DesK
2

Man kan också panera fisk i sesamfrön  Glad

/Désirée

Loucar
0

Man kan även använda ägg, kokos, salt och peppar då blir paneringen dessutom glutenfri.Glad

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

DesK
0

#5 Glutenfri blir den även när man använder vispat ägg och sesamfrön, eller?  Flört

/Désirée

Loucar
0

Japp

Hälsningar

Louise

Beaver
0

Tack för alla tips Glad Tänkte testa med krossade cornflakes idag till mina Pangasius filéer. Sesamfrön var ju ett roligt tips det med.

Loucar
0

Jag blir sällan sugen på panerad fisk men nu vart jag faktiskt det för att vi pratade om det. Får bli panerad fisk med stuvad spenat o potatis nästa vecka.Glad

Hälsningar

Louise

Martin
0

Panerad rödspätta med remoulade, gröna ärtor och pommes är annars en personlig favorit vad gäller panerad fisk. Glad

mvh Martin

Anne
0

Det är också gott att istället för ströbröd använda fint mixade röda linser. Det blir riktigt knaprigt.

Loucar
0

Linser var något nytt det måste provas. Glad

Hälsningar

Louise

ophelia
0

Ett litet tips är att använda både smör och olja då bränns inte fettet vid så snabbt.

//Sylvia