Matlust iFokus

Matlust

Etiketter: fiskskaldjur
Läst 1385 ggr
Illan
0

Klagosång om fiskbilen

Det är inte ofta jag klagar, men idag har jag gjort det. Fiskbilen var hos oss och en väldigt trevlig och övertygande säljare fick mig att prova 2.5 kg torsk och 1 kg pilgrimsmusslor. Dyrt som skam! Och man måste köpa så himla stora kvantiteter. Men jag tänkte att det är skönt att ha fisk hemma, så äter vi ordentligt med fisk, och hur kan man misslyckas med torsk liksom? Det var också torsk fiskad på bra ställe enl säljaren, ej hotad. Hur det nu hänger ihop. Nåja, igår var det premiär. Tinade långsamt, tillagade enligt konstens alla regler i ugn med schalottenlök, olja och vitt vin. Bitarna såg fina ut. Tills vi satte gaffeln i dem.

Häromsistens åt vi styckfryst torskrygg från ICA. Bitarna föll i skivor när man nuddade vid fisken. Den här fisken från fiskbilen var så segtorr att barnen inte klarade av att dela den själva!!! Jag fick slita isär den med kniv och gaffel.

Som lök på laxen höll jag på att skriva *s*, spred sig en unken lukt av matbespisningsfisk i huset. Yack! Det kan ju få vem som helst att vägra äta fisk resten av livet.

Nej jag är så besviiiiiken att det inte finns ord för det. Superdyra påsen med pilgrimsmusslor vågar jag inte ens öppna och provsmaka - jag vill inte veta hur lurad jag blivit. Det tog emot att köpa ett helt kg, men säljaren sa att "de håller till sommaren och då är de perfekta att grilla!" och jag fick en bild i huvudet där vi satt och åt lyxig nygrillad pilgrimsmussla till förrätt … Gud vad dum jag äääär!

Aldrig mer fiskbilen. Aldrig mer fiskbilen. Det sa jag förra gången också. Men den här gången menar jag det. Skitdålig fisk till skyhöga priser. Fyyyyy!

chinerunner
0

Häng ut firmanamnet med.

Konsumentmakt. 

Sen mailar du dom med en länk till denna tråd.

Så ser vi om det kommer ett  inlägg med:

-Förlåt du skall få 4 färska laxar av oss Glad 

Patrik

jn84
0

Kan du inte gå tillbaka och säga att du är missnöjd? Dom lär ju vilja ha nöjda kunder som kommer tillbaka.

Trist med middagen och jag vet precis hur det känns att göra samma misstag om och om igen. Man verkar aldrig lära sig. För blåögd helt enkelt!

MaMaMade
0

Vad tråkigt Illan! Min fiskhandlare är super fast de har tyvärr inga pilgrimsmusslor. De kör lax i alla de former, sik o röding, sill o räkor + lite tillbehör. Skulle det saknas en femma el de inte kan växla så bjuder de…det jämna ut sig i längden säger de…iaf till mig som trogen kund.

Tänk om alla fattade att det är så man ska vara om man vill få kunderna att handla nästa ggn man kommer!