Matlust iFokus

Matlust

Etikett: matprat
Läst 111 ggr
DesK
1

Besöker du lunchrestauranger?

Som rubriken lyder. Berätta!

/Désirée

Maria
3

Det är ytterst sällan numera.
Däremot när jag jobbade var det mer.
Jag hade nästan alltid lunchlåda med mig men ibland var det trevligt att luncha med jobbarkompisarna och komma ifrån jobbet en stund.

/Maria

beem
1

Aldrig numera. När jag jobbade åt vi
Ibland på lunchrestaurang men fredagar. var givet att äta på lunchrestaurang.
De flesta dagar var det lunchlåda.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

DesK
2

Så sent som idag besökte jag Ikeas lunchrestaurang. För mig är det ett trevligt avbräck från hemlagad mat. När maken och jag arbetade tillsammans, så blev det någon finare lunchrestaurang ca en gång i månaden.

/Désirée

hemul
2

I princip aldrig, inte hemmavid. Aldrig gjort. Gjorde det i maj för att en vän ville det och då blev jag sjuk flera veckor. Förstörde sommarn faktiskt för det tog tid att hämta mig efter.

Inte därför jag inte gör det, detta var så klart ett undantag. Jag är helt enkelt för snål (var även när jag jobbade) och är inte heller social den tiden på dagen och är inte så impad av den mat såna ställen för det mesta serverar. Älskar att äta ute, men satsar hellre på sällan och bättre.

• Redigerat 2026-10-07 19:26 av hemul
kara_murray
1

Jag äter gärna på lite olika lunchrestauranger och gör det minst en gång i månaden. Lite lyx i vardagen!🍜🍜❤️❤️🥰🥰

Vixxen
1

Nej, besöker inte lunchrestauranger.
Matlåda är melodin.

• Redigerat 2026-10-07 19:56 av Vixxen
Vixxen
2
Urban Efraimsson, 65, har bara haft med sig matlåda vid fyra-fem tillfällen på 45 år. I stället har han besökt samma restaurang 10 000 gånger. – Jag brukar vara där fem dagar i veckan, säger han.
Magi-cat
1

Det händer. Då blir det nästan alltid en "kinarestaurang" med lunchmeny. Man får mycket sallad och frukt och flera rätter att välja på.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

johan
2

Vad menar du med lunchresturanger? Är det alla restauranger som serverar lunch, eller med klassiska brick-lunch-matsal-stuket?

Vad gäller första alternativet så varje dag som jag faktiskt är på kontoret (vilket inte är så ofta).
I princip aldrig för det andra alternativet.

Mvh // Johan

DesK
2

#9 Ursäkta min otydlighet, jag menar faktiskt båda dina alternativ.

/Désirée

• Redigerat 2026-10-07 21:33 av DesK
Scorpio97
1

Jag äter i princip aldrig lunch, och går därmed sällan på lunchrestaurang.

//Jessie

91Marran
1

Jag brukar ut och äta lunch med en kompis ibland.

Mvh
Mig

hemul
1

#7: Go Urban! 😂

Det fanns ett ställe här i stan som jag önskar att jag besökt innan det försvann. Tänkte alltid, men… Det var en klassisk gammal arbetarkrog eller vad man ska kalla det. Nästan bara ett hål i väggen, hade legat på samma ställe sen 40-talet eller kanske ännu längre och hade visst aldrig moderniserats. De körde enbart tradionell husmanskost, rejäla jobbarportioner. En rätt per dag att välja på, om jag minns rätt. Hörde så mycket om det, men kom aldrig iväg. Så dum man är. Hade säkert varit en liten tidsresa i historien på mer än ett sätt.

• Redigerat 2026-10-07 20:58 av hemul
Leya
1

Jag brukar ha matlåda med mig till jobbet, annars går jag oftast över till ICA rakt över gatan och köper något där. De lagar mat i butiken varje dag så man kan köpa varm matlåda. Om det inte faller i smaken så finns det ju en uppsjö av andra färdigrätter och sallader att välja mellan.

Handlar på ICA kanske 1 g/varannan vecka och går på lunchrestaurang mindre än en gång i månaden. Men jag var faktiskt ute och lunchade på restaurang igår. Vi har inte många ställen att välja på här i byn, så det känns inte som ett lockande alternativ heller.

Hur underbart det skulle vara att ha en Riktig Hjärna, som kunde tala om saker och ting för en.

Nalle Puh - A.A. Milne

MonicaLagerquist
1

Ytterst sällan Ett eller annat IKEA om året typ.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Fridaaaa
1

Sällan. Vi var på lunchbuffe i söndags. men som när jag jobbar : aldrig.
Det är dyrt. så blir sällan

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.