Små plock istället för skaldjur
Nu planerar jag fär årets skaldjurs fest med barnen
Vad ska jag bjuda svärdottern på honom som inte äter fisk och skaldjur
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Det kan ju vara vad som helst, men menar du att det skall gå att äta kallt och ta lite tid medan ni skalar och sörplar?
Om personen är allätare, utöver att hen inte äter skaldjur, kan du bjuda på en festlig ost- och charktallrik.
/Désirée
Min far som inte äter något som kommer fårn havet brukar få lite finare skinka, några små mackor/kex (typ tuggstorlek) med olika krämer/röror på och liknande.
Min svärdotter äter tydligen inte kräftor, men vi kommer att ha en sallad med ost och skinka (troligtvis, ska kolla om hon äter räkor), en lammfärspaj, lite bröd och olika ostar också. Vi har alltid en matpaj av något slag på skaldjursfesten faktiskt. Det verkar vara lite olika, vi har vänner som bara har skaldjur och vänner som gör lika som vi.
Jag är inte så förtjust i skaldjur, så när jag är på kräftskiva brukar jag bara äta sallad och paj, plus bröd och lite annat "plock" typ rädisor och gurka. Det räcker mer än väl för mig.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag har tidigare serverat charktallrik.Ett år fick hon paj och ett år kronärtskocka
Har funderat lite på pinsa
Vill ju ha något som tar lite tid att pilla i sig Varmt ljummet eller kallt spelar ingen roll
Det känns "fattigt" att inte ge henne något förrutom paj och bröd, ost som vi andra kommer att äta
Äter hon sill? Tänker att du kunde göra som ett lite smörgåsbord. Ett par sorters sill, köttbullar, prinskorv, lite vad som helst som man kan plocka lite med och ta av i omgångar. För jag antar att du vill undvika att hon äter upp sin rätt snabbt och sen får sitta och titta på när ni sörplar. Och blir det lite över finns det säker andra som vill ha också.
#7: Och jag som trodde att sill var en fisk? 😁
#7 Nej sill är fisk Tyvärr
Hmm. Missade ett ord där tydligen. Nå, men gör lite småvarmt bara då.