Matlust iFokus

Matlust

Etikettrestauranger-kaf-er
Läst 1692 ggr
johan
0

Nyttig snabbmat ute

Om man vill äta lite nyttigare snabbmat, vad ska man välja då?

Jag tänker t ex på mat som hamburgare, sallader (inkl dressing), mackor, kebab, wraps, wok med mera.

Mvh // Johan

Mvh // Johan

mans
0

Sushi är väl helt klart ett av de allra nyttigaste snabbmatsalternativen. Lite svårt för den som inte tål fisk förstås…

Linda
0

Hej

Jag har samma problem är så less på äckliga hamburgare i alla dessa variantervi har ju rätt bra ändå i kista där jag jobbar men i bland hinner man ju inte springa och handla något käk utan det blir ett äpple eller inget alls om det är stressigt jo godis typ 1kg och det är inte nyttigt..

-Jag har alltid vela tycka om sushi men nej det går bara inte ser så colt ut och äta med pinnar men nej som sagt det är inte gott och pinnarna j-las och sambon skämms så det har jag liksom sluta prova nu; )

Nej

man borde hitta god mat som sagt var som är nyttig hmm jag vet att det borde finnas (det har man ju typ hört..gott och nyttigt säger reklamen..sedan sitter man där och tuggar i sig spenaten och kämpar mot kvälningarna..)

Ha det gott

mans
0

I Vällingby har de äntligen öppnat en riktig "food court" och där äter jag oftast på ett turkiskt ställe som har "köfte" - lammfärsbiffar som man får med bulgur och turkisk meze - lite olika goda röror.

Det hela känns väldigt nyttigt - inga feta såser och så. Och det är supergott!

stry
0

Sallad och sushi. Sen om man måste äta något på en pizzeria så kanske en kebab med ris och utan (alt. väldigt lite) sås.