Matlust iFokus

Matlust

Etiketter: färskorv
Läst 8183 ggr
KamillaB
0

Vad göra med överbliven tacofärs?

Igår åt vi tacos, och det blev massor över!
Nu funderar jag på om man kan göra någon god paj, gratäng, gryta vad som helst av det som blev över.
Har ni några bra recept på något sånt?

KamillaB
0

Tack Hera! Den såg riktigt smarrig ut! =) Fanns ett recept på taco gratäng på den sidan med..

Karmatarerskanise
0

Mm vilket som är nog gott :)

jn84
0

Jag brukar göra en pajdeg, blanda ihop allt som är kvar och lägga i pajformen och sen bara köra in i ugnen. Kalasgott! Tacopaj helt enkelt :)

KamillaB
0

det har jag också gjort några gånger. Supergott!

Martin
0

Tacopaj lät gott och enkelt… och bra sätt att "bli av" med resterna :o)

mvh Martin

linasvovvar
0

jag brukar göra burito när vi får taco rester över

kicki80
0

En som vi brukar göra är

Blanda Philadelphia ost och Creme F.  Bre ut i ugnsäker form stek köttfärsen ha på tacokryddan (osv men det är ju som vanligt)   Häll majs i formen sen köttfärsebn lägg ost överst Grädda i Ugnen på 200 grader tills osten fått fin färg..

Äts med tacochips eller Ris….  Gott

feiner
0

Detta är väl inget tips för vad man ska göra med rester men tycker ändå att det är rätt finurligt. Jag brukar lägga en ostskiva i botten på den hårda tacon innan den ska in i ugnen. Den smälter sedan där och håller ihop den bättre då den är fylld. Smidigare att äta helt enkelt då det annars har en tendens att trilla isär.

LinaK
0

Igår gjorde jag tortillas i ugn =)

Såhär gjorde jag:
Stekte lök och köttfärs och hade tacokrydda på.. Sen la jag lite köttfärs på ett mjukt tortillabröd och rullade ihop det och la i en ugnsäker form. När jag gjort alla strödde jag över lite riven ost och gräddade i ugnen 200 grader tills osten var smält.

Blev supergott och brödet blev lite knaprigt. Hade en sallad till det och lite gräddfil!

verkligen ett GOTT Tips !!

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se