Mjukost med udda smak
I Dagens Industri kan man läsa om en ny udda smak på mjukost - surströmming. Kanske inte tilltalar alla. Vad tror ni, blir det en flipp eller flopp?

Intressant, vilket företag tillverkar den?
Åh hu. Jag är överhuvudtaget ganska rädd för det där med smaksatt mjukost. Jag gillar - ändå - typ skinkost eller champinjonost i vissa lägen (i synnerhet klickade i krustader och ugnsbakade i en kvart) men hela idén är jätteläbbig. Surströmming tar liksom läskigheten till en helt ny nivå. 

Surströmming tar liksom läskigheten till en helt ny nivå.
- *S* den va bra, jag håller med!
Ja, champinjonost eller typ vitlöksost, persilja, kryddor fungerar fint i mjukost, annars är inte jag heler någon fan av smaksatta mjukostar. Sånt som passar som kattmat 
Ja, som kattmat är det inte alls dumt med räkost och dylikt! Fast missarna kanske skulle gilla surströmmingsost också? Hum.

Måste hålla med Anne, surströmming tar liksom läskigheten till en helt ny nivå.
Hualigen säger jag också. Jag tycker annars om mjukost som är smaksatt, med både bacon och salami, eller varför inte räkor eller skinka. Men surströmming? Hualigen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Gud så vidrigt. haha. Det kan ju inte lukta gott.
Luktar ju päckel att steka strömming.

Surströmming? Fy tusan, älskar de flesta mjukostar (den med renkött är kanon!) men surströmming! Hatar surströmming och då har jag ändå bott ett antal år i Norrland, innan jag flyttade, har aldrig gillat surströmming och kommer aldrig att göra det heller 

Eftersom jag verkligen är surströmmingälskare, så kommer jag att testa omedelbart, när den kommer i handeln!
Känner hur snålvattenet rinner till, redan vid blotta tanken!
Sedan är jag ganska övertygad om att en mjukost aldrig kan komma upp i den härliga, kraftiga arom som gör surströmmingen så speciellt god, men som "mellanmål" kanske den blir bra!

Eller messmör med kolasmak.

#9 Det smakar ju kola (som gräddkola) redan i orginal.