Dagens middag 51
jösses vad fort ni skriver, ny tråd igen 
Idag blir det något slags soppa och pannkakor 
/Désirée
Det lutar åt fläskotletter, och seitan till mig. Men i vilket utförande och med vilka tillbehör har jag inte bestämt än.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Idag blir det kokt kycklinglår med resterna av coleslawen.
Här blir det revbenspjäll, timjansås och ris.
Ärtsoppa me pannkaka
Det blev inte kotletterna, vi tog rester i stället 
//Ida
Hemgjorda laxburgare (lite ihopplock av vad som fanns) i bröd med sallad, purjolök och lite dressing.
mvh Martin
Men FY så gott det ser ut Aquelegia!!
Här fick vi nöja oss med piri-pirikryddade fläskkotletter och rotsaker i ugn.
Idag blir det hemgjord pizza. Min blir med blomkålbotten.
Ikväll blir det sushi! Ska hem till svärföräldrarna, hehe 
Köpta köttbular, makaroner och en tomatsås med en aning av chili.
Kokt högrev, pepparrotssås, kokt potatis och broccoli + sallad.
/Désirée
Blev fish'n'chips pa jobbet
Kotletterna från igår, grönpepparsås och ångkokta grönsaker. Tomater, surkål, picklat småfix och potatismos. Var och en tog som den ville :)
//Ida
Stack in huvudet på Jensens i farten när vi var och gjorde huvudstaden osäker. 
Här blev det McD faktiskt till lunch/tidig middag när vi var ute och flängde. Sen gjorde jag en smoothie till sen middag/kvällsmat som blev betydligt godare än den där hamburgaren… 
Med vänliga hälsningar
Chess
Idag blir det lammfilé med rödvinssås och blomkålsmos.
Idag blir det asiatiskt inspirerad lax med nudlar.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Vi ska testa "gourmetsaltade" entrecoter. Den råa potatisen steks just nu, tillsammans med vitlök.
Hemgjord pizza, var längesen så det ska bli gott :)
Ikväll blir det wok med fläskfilé och kryddigt ris
Blev fiskgryta och ris idag
Med vänliga hälsningar
Chess
Ugnsbakad lax med couscous och kall ört-och vitlökssås. Ärtor och broccoli till det :)
Idag blir det en big tasty utan bröd.
idag blir det wraps med tonfisk, rodkal och morotter i philadelphia. Min egna tagning pa coleslaw 
Idag blev jag serverad
fläskkarré, potatismos och sås.
Mitt bidrag var min (färska) indikryddspasta som, som vanligt, gav såsen "smakdjup".
Fläskfilégryta med kantareller och öl. 
Spagetti och köttfärssås. Har en förkärlek för köttfärssås som får puttra länge och idag hade jag tid att göra en sådan :)
Idag blir det en grönsakswook (oklart än om jag låter "wooken" vara rå) med kyckling i phadthai sås.
Idag blir det stekt spättafilé
Idag planerar jag blomkål, eco-bacon och "ostsås" sallad och surkål till.
//Ida
Stekt ris har jag kommit fram till, ingen aning vad jag ska stoppa i än dock :)
Hemgjord kebab i pitabröd. 
Idag gjorde jag chilli con carne. Kändes bra att stå i köket någon timme efter jobbet för omväxlings skull :) Gjorde en råkostsallad till också på morot och rödkål.
Igår blev det cajunkryddade kycklingköttbullar i tomatsås.
Idag blir det nog kokt kycklingben indianstyle!
Idag: Caponata
Per Morbergs honungsglaserade revbenspjäll.
Obs! i boken står det 1,5dl honung! (för den som vill prova)
Örtagårdsstek, blomkåls- och broccoligratäng och sallad.
/Désirée
Stekt fläsk, kokt potatis och någon sås, oklart vad för någon. Haricots verts till det tror jag :)
Blev vindaloo-curry med kyckling. Lite kidneybönor istället för ris, och en tortilla med koriander och vitlök istället för naan-bröd :)
Ris, isbergssallad och currygryta med kyckling i
Med vänliga hälsningar
Chess
Potatis och purjolöksoppa!
Tomatsoppa
//Ida
Tonfisksallad med ägg och keso.
Sotare med örtsmör, hårtbröd, hårdost citron.
Fläskkotlett, makaroner och tomatsås + lite stekt vitlök.
Till middag hittade jag en varm sallad pa Lidl med broccoli, romanesko, artor, sugarsnaps och lite pasta i. Rorde i pesto och champinjoner ocksa.
Idag blir det vinkokta musslor, räkor, fänkålstzatziki, oopsiebröd och coleslaw. :)
Ikväll ska jag laga någon god kycklinggryta med curly fries! :)
Ingen aning, åt just potatissoppa till sen lunch. Får se om det blir någon middag sen eller om vi nöjer oss med kvällsfika. Nu kaffe på maten!
//Ida
Köttbular och potatismos.
#59 - Jag pustar ut, då det inte var mitt fel. Fast… när jag läser "mea culpa" så blir det likt för****at "mitt fel".

Ikväll bakade vi rödbetsscones och avnjöt dessa med te, ost och marmite. Fredagsmys!
Ebmfh
Trollcaféet
Thaiinspirerad kyckling, nudlar och sallad
/Désirée
Idag blev det att slänga i sig en fish cake (fiskburgare utan bröd) och en liten portion pommes med vitlökssås
Igår blev det lax under gräslökstäcke med potatismos, idag inte en aning!
Med vänliga hälsningar
Chess
Idag blir det hjortfärsbiffar, blomkålsmos och kantarellsås.
I min matlåda till jobbet ligger sparris, haricot verts, chilibearnaise och en entrecote. Ojoj sicken höjdarmatlåda! Behövs dock när man skall jobba hela dagen.
Det lutar åt skinkrullar med sparris och gräddsås med chili.. Om vi är hemma :) vad mer vet jag inte..
//Ida
Ugnskörd entrecote-bit, potatisgratäng, caponata och sås.
Musslor kokta i torr cider, sen gratinerade med hasselnöts-smör med vitlök o sambal oelek. Så vansinnigt gott!
Ebmfh
Trollcaféet
Var in pa Lidl idag igen (jobbar) och plockade at mig en portion tagliatelle med lax och massor av gronsaker. Stoppade i nagra oliver ocksa. Ar valdigt imponerad av deras fardigratter maste jag saga.
Läste om kroppkakor, och blev grymt sugen! Får se om jag orkar ;)
//Ida
#63,
-jag flinar med hela ansiktet
.
#78 Mmmm
sedan häller man smält smör i. Var en standardrätt på mina födelsedagar när jag bodde hemma hos föräldrana.
Hemmagjorda då. Köpta i affär nej tack.
Smaken ändras som sagt när man blir äldre. Ett tips för bl a mig helt klart
.
Spagetti & köttfärssås.
Det var längesedan jag åt kroppkakor.
Jag har oftast ätit gråa kroppkakor. Och då saltat, pepprat och "mjölkat" dem. (Alltså hällt på mjölk.) 
De vita är goda att halvera och steka. Till dessa åt jag nog lingonsylt och eventuellt någon sorts sås… 
(Tiden går fort, och minnet är kort, tydligen.) 
Ankbröst med plommonsås, hasselnbackspotatis och kål blev det till middagen idag.
#80 visst ändras smaken och självklar gör jag dem själv. :) #81 de grå, öländska har jag inte testat.. Hemma åt vi småländska. Med löksås :) och dagen efter (om det fanns kvar) med lingon och skirat smör. Gillar även paltvarianten, med kornmjöl i. Det blev inte idag, kom på det för sent så jag iddes inte. Men imorgon siktar jag om. Kanske ska testa de öländska då :) Idag blev det soppa med nudlar, spenat, majs, tomat, vårlök, chili, sesamolja och soja. :)
//Ida
Först vill jag säga att det här verkar vara en rolig och trevlig site! 
Eftersom jag inte har planerat middagen, så kan jag säga vad jag fixade till lunch idag.
Det blev äggnudlar kokta i grönsaksbuljong, hade sen i lite morot, broccoli och en grönsak jag inte kommer på vad den heter just nu
Fastnar lätt sand i den och måste skäras upp och sköljas.. Bladväxt!
Nåväl, kokade någon minut, stekte bacon vid sidan. Hällde bort buljongen (i kopp som en liten soppa efter maten, mums!) och stjälpte ner nudlar med vänner i stekpannan. Lite kinesisk soya och pannkakssirap åkte i, som vitlökspulver och svartpeppar. Fick stekas en stund.
Måste säga att jag blev väldigt nöjd med resultatet för att ha experimenterat fram det! 
Hmm.. Vet dock inte vad man ska kalla det.. Nudelparty? 
Aut viam inveniam aut faciam
#84 Är det purjolök du tänker på? 
#84 välkommen! :)
//Ida
Idag blir det grillad kyckling med coleslaw.
Har hamnat i en coleslaw period just nu, det är ju så gott :) Gör stora lass av det och äter det flera dagar i veckan.
#86 Ändrade dina siffror till 84 istället för 85
men tack ändå! 
Haha, tack! Slant visst, tänkte 84 :)
//Ida
#85 Jamen givetvis är de purjolök! Tackar 
#86 Tack så mycket 
Aut viam inveniam aut faciam
Igår blev det steak and ale pie med bönor i tomatsås och ärtor
Från frysen: Det sista jag hade kvar av en jordärtskocksoppa.
Stekt lax med citron, dillkokt potatis och creme fraichebaserad dillsås. Ärtor till.
Blev ändrade planer här eftersom jag såg att min karre snart går ut.
Blev vitlöksspäckad karre i ugnen. Kryddade den med spiskummin, kanel och salt.
Idag blev det en tunn pizza med mozzarella och pesto. Nagra vitloksfyllda oliver till :)
Egen tonfisk, tomat&paprika-pizza och en god sallad till. :)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Knäckebröd med ost. Två dubbla. Och en stor mugg te. Det är så vansinnigt gott med knäckebröd ändå!
Ebmfh
Trollcaféet
Fruktsmoothie, och kaffe och macka.
//Ida
Squashhalvor fylda med köttfärs och vitlök. Sallad på isbergsallad, sugar snaps och paprika till det :)
Dags för ny middagstråd, dennä är lång.
Välkomna!
//Ida
.