Nu är jag nyfiken
Var är alla människor som köper kycklingmage och vad används det till? Jag barfar våra illrar och köper därför diverse mer eller mindre märkliga köttdelar trots att jag inte äter kött själv och kycklingmage är en av dom. Jag har noterat att det säljs i rätt många butiker och undrar helt enkelt vilka det är som står för efterfrågan och vad dom gör med dom. På förpackningen (kronfågel) så finns recepttips på pyttipanna. Men alltså… jag tycker det verkar så jäkla meckigt och knepigt med mage, det känns ju när jag klipper i dom att hinnorna runt är bra sega och förmodligen inte helt lättätna så är det verkligen värt det? Så billigt är det ju inte? Eller smakar det fantastiskt?
Väldigt nyfiken är jag.
Det skulle jag också vilja veta! Barfar djuren här, så visst köper vi mage, hjärtan och lever, samt vingar till djuren (ja vingarna går även åt till familjen, och visst gick grytan på hjärta ner utan protester också) men just mage undrar jag över, jag med! 
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
På miljomat.se står, förutom näringsvärde, bland annat att "Kycklingproduktion är effektivare än nöt- och grisproduktion och kyckling släpper ut mycket mindre metan".
Tydligen ska kycklingmage vara en delikatess i Polen och Ungern.
Har googlat som hastigast utan att hitta något "matnyttigt".
Kanske man kan hitta något i kokböcker om Polsk och/eller Ungersk mat?
Får kolla en vända till i min bok med östeuropeisk mat, se om jag hittar något 
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Jag kan tänka mig anta utmaningen att steka på någon mage och testäta
Som liten växte jag upp med njurgryta, blodmat, hjärta lever och dylikt så egentligen borde jag tycka det är gott
Har faktiskt också undrat över vem det är som står för efterfrågan men får anta att jag är medskyldig. Har faktiskt sett fler än mig köpa och på willys är det ofta det är slut eller urplockat i dom hyllorna.
Kroe kallas det för och är det godaste på fågeln. Tyvärr följer den sällan med när man köper djupfrysta kycklingar.
http://g3.spraakdata.gu.se/saob/show.phtml?filenr=1/130/179.html
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Alltså smaken är inget jag funderar över, det lär ju inte vara värre än någon annan del.. det är just att det verkar vara ett sånt vansinnigt meck för så lite mat.