Middagsrecept
Hej!
Jag letar efter matrecept för att förnya maten lite, har köpt en liten bok som jag ska fylla med recept.. Äter samma sak om och om igen känns det som. 
Är det någon som har några egna recept, vet några goda recept eller vet en bra receptsida?
Tar emot både enkla och lite komplicerade rätter! :)
// Lise
When nothing goes right, go left!

Jag rekomenderar http://www.matklubben.se/ den sidan räddar mig varje gång jag vill hitta nått nytt 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Tack ska kolla genom! 
// Lise
Det som är "det gamla vanliga" för en person, kan vara "lite annorlunda än det gamla vanliga" för en annan person. Det kan ju vara lite svårt att veta vad som gäller för vem. 
Just nu kom jag, tack vara #0, att tänka på att det var längesedan jag åt fläsk-kotlett, (vilket ju anses som rätt vanligt).
Ett enkelt sätt att göra något nytt, med "det gamla vanliga", kan ibland vara att krydda med annat än "de gamla vanliga" kryddorna.
Själv fick jag lite "nytändning" i köket av tråden Örtsalt.
Jag kan exempelvis få inspiration genom att bläddra i matböcker, se något matprogram, eller scrolla igenom Matbilder-trådarna, Dagens middag-trådarna eller bara "trycka mig runt" här på Matlust. 
Älskar den här sidan : Kryddburken
Annars så är Bonniers kokbok min dagliga följeslagare!
#3 Ja det är helt sant, tänkte inte på det haha! :)
Tack, jag ska absolut testa med andra kryddor. :)
#4 Ska kolla genom! Tack :)
// Lise
Vad är det för mat du brukar laga? Så man inte skriver recept på det du äter i vanliga fall :P
#6 Spaghetti och köttfärssås, kyckling ris och sås, pasta carbonara, köttbullar potatis och sås, olika kött med potatisgratäng, tacos… Typ. 
// Lise
Själv borde jag äta mera fisk.
#8 Fisk är gott, speciellt lax… Vilket gav mig idéen om wokadegrönsaker med lax. Mums. Problemet är bara att min kära sambo inte äter fisk! 
// Lise
Äter (=gillar?) han inte ens gravad lax med citronsaft och gravlaxsås?
#10 Ingen fisk alls, tyvärr. 
// Lise
#9 Usch vad tråkigt! Min både gillar och kan laga fisk. Och fiskar den själv dessutom :P
#12 Ja, det är lite tråkigt ibland faktiskt, jag som gillar lax så mycket.. Men ibland äter vi olika maträtter om jag gör fisk, eller så passar jag på när han åker bort helt enkelt - som nu i helgen då ska det minsann ätas både lax och tonfisk här hemma. 
// Lise
#13 Ja då gäller det att passa på :)
#14 Absolut! 
// Lise
Jag brukar rekommendera att vi lägger ut rena recept i en egen tråd här, för då blir de mycket lättare att hitta även för sökmotorerna 
Här är några olika förslag som finns här på sajten
/Désirée
#16 Aha tackar ska kolla genom dom! 
// Lise
Glömde säga tidigare, i de flesta av våra artiklar finns det flera olika recept, så kolla även dessa 
/Désirée
#18 Det ska jag absolut göra! 
// Lise