Matlust iFokus

Matlust

Etikettutanför-ämnet
Läst 3023 ggr
DesK
0

Matlusts babbeltråd 4

Välkomna in här för att småprata om allt möjligt Glad Den gamla tråden är nu för lång.

/Désirée

Sophey
0

Fy vad jobbigt nar det blir problem i forhallandet.

Medarbetare på matlust

[Tassy]
0

aurgh, jag stressar ihjäl! Jag vill bara svära så det osar, men måste svälja humöret igen, grrr! Nu är jag trött på att allting ska jäklas för mig! Gråter

fridaas
2

Julstress!! Om man skulle ta och skita i att fira jul nästa år och rymma utomlands till värmen istället..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Sophey
2

Blev erbjuden ett jobb idag Cool

Medarbetare på matlust

fridaas
2

Grattis Sophey! Sånt är oftast alltid kul.

Nu är 60st STORA älgköttbullar färdiga till julafton, det får räcka så med köttbullar även att vi är 18pers (mestadels barn), men jag tycker inte alls om att rulla köttbullar och köpeköttbullar är bannlyst här. Sen finns det ju en massa annat att äta.. försöker intala mig själv om att det räcker så här i alla fall!

[Tassy]
0

ujujuj, här har det gått i ett de senaste dagarna!

I morgon reser jag bort inför julen, och det är djur som ska skötas, tvätt tvättas, det ska diskas, städas, ordnas med julklappar, packa och ja, ni fattar. Jag som är sjukskriven och försöker ta det lugnt kommer nog vara flintis innan nyår Cool

Anterrabae
1

Vad skönt jag känner att det är att inte fira jul…. Flört

Men ni få ha helt underbara helger och festligheter allihopa! Kyss Här hemma ska mysas i mörkret i alla fall.

Själv har jag idag startat surkål, och konstaterat att jag får ångetst av vete.. Huga, jag kan inte ens andas in extremt små mängder mjöl utan att få ångest dagen efter. Suck!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sophey
0

Pojkvännen är ute och gör lite grejer medans jag dör av tristess. Jag kommer nog att möblera om eller liknande snart om ingenting roligt händer.

Medarbetare på matlust

dolfen
1

#8 - Ja. När man är kreativ försvinner tiden rätt fort.

Sophey
1

Pojkvännen kommer förmodligen vara borta tills imorgon och jag har möblerat om och städat och hittat en foder- och strumpgömma från illern.

Fy vad tråkigt jag har det Tungan ute

Medarbetare på matlust

dolfen
1

Måla om köksstolarna, (eller nått). Skrattande

Sophey
1

Jag har inga köksstolar annars hade jag gjort det och illern ligger och gömmer sig då han inte klarar av att jag vill leka och gosa och pyssla. LATMASK Cool

Medarbetare på matlust

dolfen
2

Hmm… Om en iller är en latmask. Vad är då jag? Obestämd

Kanske en fotosession? Ett föremål!? Eller en lat iller?.

Sophey
3

WOW min grabb är vaken! Eller nej han bytte bara sovplats från puffen till sänggaveln Tungan ute

Medarbetare på matlust

DesK
0

Ha ha vad ni är roliga! Skrattande

Inatt stormade det rejält här, när vi tog vår morgonprommis med hundarna blev vi bitvis tvungna att välja helt nya vägar, det såg ut som om jättarna hade spelat plockepinn.

/Désirée

Anterrabae
0

Men ni fick behålla elen? Hörde att Dagmar gick hårt åt mellansverige. Här var det stormigast igår. Elen färsvann vid 17 och var borta i över 10 timmar

//Ida

[Tassy]
0

Jag var mitt i stormen när den rasade, jag firade jul i hälsingland. Många har inte fått tillbaka strömmen där ännu, men vi hade tur i hushållet!

Vi fick se upp för flygande postlådor, soptunnor etc. Grannen fick fulla trädet i sopor och toalettpapper Tyst vi blev några takpannor fattigare.

Anterrabae
0

oj! Förvånad

Tur vi klarade oss såpass i alla fall, huset med tillbehör stod kvar, bara strömmen som försvann..

//Ida

fridaas
6

Jag har gjort något läskigt!

Jag har äntligt tagit mig i kragen, svalt rädslan och nervositeten och sökt hela 3 jobb!

Skakar fortfarande.. men jag gjorde det! Jag tryckte på den där skicka-knappen så nu finns det ingen återvändo.

Kan tyckas att det låter löjligt, men sen jag slutade mitt jobb för 3år sedan har jag varit livrädd och supernervös för att jag ska gå ner mig i samma spår och svacka som jag gjorde då och därför låtit bli att söka..

[Mairah]
3

# 19 Inte alls löjligt. Vad modig du är! Grattis Glad Hoppas det går bra för dig.

Önskar er alla en fin helg Skrattande

fridaas
0

Tack så mycket!

Önskar att vissa andra kunde se det på samma sätt, pappa blev mest sur för att det ligger "så" långt bort från där jag bor, visst det är 5 mil att pendla enkel resa i så fall..

Trevlig helg!

DesK
0

Fridaas, jag instämmer med Mairah och håler tummarna att du får jobbet Glad

/Désirée

[Mairah]
0

# 21 Du är stark som försöker se möjligheter i alla fall Skrattande

Anterrabae
1

Jag har sen ett par dagar börjat att experimentera med säd, i synnerhet vete och råg och det verkar som jag tål det- Jag har provocerat ganska rejält utan att reagera på det! Sä iigår firade jag med surdegspizza på dinkelmjöl! Gissa om det var gott! Skrattande

Kroppen är fantastisk när den sätter igång och läker!

//Ida

Denna kommentar har tagits bort.
storost
2

Äter nu sedan 3 veckor ayurvedisk mat och det är otrolig bra för mig. Gick ner 5 kilo utan att vara hungrig och känner mig mycket piggare än tidigare.Glad

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

DesK
0

Stephan vad är ayurvedisk kost?

/Désirée

storost
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ayurveda är en hälsolära från indien som utvecklades för över 3000 år sedan. Kosten är kopplad till din kropp, man måste alltså först veta vilken kroppstyp man är och har. Efter detta finns det speciella recept för den kroppstyp som gör att man mår mycket bättra. Man ska nogran titta att de använda livsmedlen har en verkligt bra kvalitet. Det finns nuförtiden olika studier som visar, att ayurvedisk kost är mycket hälsosam.

Jag är Vata-Kapha-typ och maten jag lagar är jättestark. Och jag gillar maten!! Här en bild från dagens mat. Rester tar jag med till jobbet som lunch.

Kamutvete, några spaghetti, lök, vitlök, färsk chili, morötter, blomkål, salladskål och kokosmjölk. Sen mild curry, cayennepeppar, chilipeppar, stark curry och lite örtsalt.

min egen hemsida.

[Aquelegia]
0

#28 Var hittar man information om denna lära? Tänkte om du hade något bra tips innan jag börjar googla runt Tungan ute

fridaas
0

Någon som vill ha ett jätteargt 10 månaders barn som vägrar sova? Har insett att gallskrikande argt barn som är övertrött+ en mamma med huvudvärk som känns vara påväg mot migrän = väldig dålig kombination! Fast nu tystnade det, hoppas det håller i sig så man kan få gå och sova snart..

[Mairah]
0

# 28 Det där är jätteintressant tycker jag. Själv äter jag och dricker också lite efter den läran och det funkar faktiskt, att äta efter vilken kroppstyp man är. Jag är Pitta- typen

storost
0

Aquelegia, här kan du testa dig, vilken typ du är. Om tvår är nästan lika i resultat, då är du "en blandning" som jag. De flesta är blandningar.

Här finns det lite mer information om ayurveda.

Om du vill gå i djupet, då är det bättre att du köper en bra bok.

min egen hemsida.

[Aquelegia]
0

#32 Hjälp, vad skrämmande rätt.
Orsakerna till obalansen jo tack, det stämde in på pricken. Har faktiskt sedan 2 veckor tillbaka skärpt till måltiderna, insett att jag måste säga ifrån när folk pressar mig, sluta kolla så mycket på tv, dricka alkohol måttligt och sällan med mera.
Roligt att se att det är precis det jag skall tänka på för att inte hamna i obalans då jag ju själv redan kommit fram till det men nu fick bekräftad att det är så. Skall definitivt läsa på mer om detta.

Anterrabae
0

#30 Läst om sova-hela-natten kuren? Jag har just läst den boken och kommit fram till att den kan ha mycket att ge. Särskillt om man har bebis.. Jag har en på snart fyra år så hon är lite mer pratbar. Men har tillämpat grundprinciperna på henne och det funkade förvånandsvärt bra.

//Ida

storost
0

#33 Vad bra Glad

min egen hemsida.

fridaas
0

#34 hon har sovit hela nätter sedan hon va 2mån gammal, men är just nu inne i en förkylnig och få tänderperiod så är därför hon inte vill sova fören mitt i natten ibland, oftast de dagar som man själv är som tröttast. Men tack för boktipset!

[Aquelegia]
0

#35 Tyvärr så slutade jag med att läsa på när det stod att jag skulle utesluta råa grönsaker. Sallad är det bästa jag vet mår dåligt utan sallad till och med ju Tungan ute Känner mig aldrig nöjd med maten under en dag om jag inte ätit något i salladsformOskyldig
Nåja men vad jag bör tänka på att undvika för att inte hamna i obalans var bra så tvn är oftasta avstängd numera om jag verkligen inte vill kolla på något program. Innan bodde jag framför den i princip och orkade aldrig resa mig för att göra något vettigtSkäms

storost
0

#37 Vilken typ är du? Jag är kapha-vata.

Förresten går det bra att äta sallad också med kokta grönsaker Glad

min egen hemsida.

[Aquelegia]
0

#38 Kokta grönsaker innehåller i princip inga vitaminer mineraler då det kokas ut i vattnet man kokar i och dessutom dör massa vitaminer av upphettning (står till och med på livsmedelsverkets hemsida där jag lärde mig detFörvånad). Alltså är tyvärr detta inte ett alternativ för mig som äter sallad minst 1 gång om dagenTungan ute Jag är ju mest ute efter det nyttiga i salladen. Minns faktiskt inte vad jag var för släppte det ganska fort. Tror jag skall döpa min livstil "Aquelegias livsfilosofi" hihi Beprövat sedan 1988!Flört Vi har en medlem som följt oss troget sedan starten (mig själv alltså)
Tror jag är lite trött och ska lägga mig nu!

storost
0

OK, då kan du ånga grönsaker Skrattande, då är de flesta vitaminer kvar.

min egen hemsida.

[Aquelegia]
0

#40 Jag håller mig till råa grönsaker då jag inte höll med om kostråden för denna kosten tyvärr, men alltid kul att läsa om annat än "vanliga" kostrådenGlad

Sophey
0

Jag och pojkvannen borjar bli gravt irriterade pa alla problem som uppstar sa fort vi far minsta chans att ha en helt egen lagenhet och jag vill verkligen, verkligen inte att min far ska kopa en lagenhet at oss.

Daremot har vi nog planerat igenom en bra sak i alla fall, eller jag sitter med beslutsangest om jag ar sugen pa att skaffa mig en akita eller en shiba inu nar vi val fatt tag pa den dar lagenheten. Jag ar ju lika foralskad i bada raserna men pa nagot vis borjar jag dra mig at en black&tan shiba inu hane, det har jag velat ha halva mitt liv, kanske blir det forst en shiba och sedan en akita? SkämsOskyldig

Medarbetare på matlust

DesK
1

Nämen Sophey! Nu sviker du ju mig och Teddie! Akita har vi ju kommit överens om Flört (Inu betyder hund och är bortplockat ur båda rasnamnen) Vilken fin Avatar du har just nu! Glad

/Désirée

[Aquelegia]
0

Bor man i lägenhet skulle jag rekommendera en Shiba. Är hundvakt åt en sådan sötnos 2-3 gånger i veckan. Han är helt perfekt storlek för lägenhetGlad

Anterrabae
0

hmm jag vill också ha sådana vovvar… Men jag får nöja mig med att rasta katten!

//Ida

Sophey
1

Dessan, jag sviker inte er, det blir ju definitivt en akita nagon gang i framtiden, Aquelegia, jag har ju bott i lagenhet med bade siberian husky korsningar, samojed och schafer sa det blir inga problem att  ha hunden i laghenhet… det ar ju utomhus som de ska leka och rora sig.

Foresten Dessan, det ar ju min lilla Flinga som valp pa min Avatar! och jag vet att inu betyder hund, jag kan ju prata en del japanska men det skrivs automatiskt av vana haha Glad

Men jag funderar lite pa om jag ska kanske skaffa mig en shiba i alla fall Skäms

Medarbetare på matlust

DesK
0

Sophey faktum är att jag gärna skulle vilja ha en Akita och en Shiba tillsammans, men resten av familjen vill inte ha nån liten hund Gråter

/Désirée

Sophey
1

Men du, da far jag skaffa mig en shiba for oss bada istallet Flört

Medarbetare på matlust

DesK
2

Lysande idé! Å så får du skicka massor av bilder till mig! Skrattande

/Désirée

Sophey
1

Det ar klart, jag kommer ju formodligen aven starta en liten valpblogg nar jag far min lilla valp, det ar ju jatte roligt att titta tillbaka pa senare nar valpen blivit stor.

Medarbetare på matlust

[Aquelegia]
2

Trött så in i norden. Hämtade precis shiban jag är hundvakt åt och token fick busfnatt snodde mina handskar och var allmänt supersprallig så vi har busat i nästan en timma nu ^^

fridaas
0

Påminn mig gärna om varför jag skaffade mig en dalmatinerkorsning.. Just nu kommer jag inte på någon bra anledning. Dammsugaren går på högvarv för att få bort all päls som fälls, problemet är dock att hon är livrädd för dammsugaren vilket gör att hon fäller ännu mer om det nu är möjligt.. + att hon matstrejkar pga löp vilket även det gör att hon fäller hur mkt som helst..

Sophey
0

Hahaha oj oj oj vilka problem ni har med era vovvar och dagvovvar!

Medarbetare på matlust

[Aquelegia]
2

#52 Oj jisses, korthåriga hundars hår sitter ju verkligen i varenda springa med. Snart är det sommar då kan hon vara mycket utomhusFlört

#53 Problem *fniss* Inga problem här inte är ju superkul när han busar. Han biter inte sönder handskarna så han får med glädje rusa runt med dom i munnen och kasta upp dom i luften ^^

fridaas
0

Oh ja att det gör! Och de gör ont att få hårstråna i fötterna. Längtar verkligen till sommaren! Fast idag har vi varit ute i 2timmar och borstat hund, välbehövligt men märks inte mkt skillnad tyvärr :/ Men nu blir det en snabbpromenad och sen åka in till stan och fotografera dottern

[Aquelegia]
0

#55 Aj låter inte skönt. Jag som tyckte det var jobbigt med mina marsvins hår som sitter som berget i kläderna och kattens hår som bildar nopror på alla klädesplagg. Ingen dalmatiner för mig tackTungan ute

fridaas
0

#56 här blir det aldrig en till dalmatiner heller. Räcker med fegisen vi har nu. Dock går vi i valptankar på en amstaff så lär ju bli ännu mer hår, men förhoppningsvis fäller inte en amstaff massvis året runt som en dalmatiner

Anterrabae
0

Här fastas det. Jag trivs med det, även om jag mår illa i perioder. jag känner att kroppen fokuserar sig på avgiftning och läknning. jag känner mig mer morgonpigg och mer kvällstrött. Som det ska. men jag saknar tanken på mat! Jag längtar till nästa helg Flört

//Ida

Anterrabae
0

Tycker synd om mig själv, är rejält förkyld, tung i huvudet med bihåle ont. Febervärk…

//Ida

DesK
0

Ida krya på dig!

/Désirée

Anterrabae
0

Tack snälla! Kyss

//Ida

storost
0

Krya på dig!

min egen hemsida.

Anterrabae
0

Tack Stephan!

//Ida

dolfen
0

Ida - Ja. Ibland har man faktiskt rätt, att tycka synd om sig själv. Hoppas att du frisknar till pronto. Glad

Anterrabae
0

Ja jag med. Jag vill vara frisk till imorgon förmiddag, för då ska familjen iväg på trevligheter och träffa vänner, men jag gissar att de andra får åka utan mig. Tryckstatusen innanför min panna och mina kinder just nu är inte att leka med. Värken strålar ner i nacken.. och jag tor jag är på väg att bli sämre. Trots att jag sovit en stund på eftermiddagen.

*Ännu ynkligare* Flört

//Ida

dolfen
0

Kan tinningmassage lindra?

Anterrabae
0

Kanske det.. Glad Jag tänkte jag skulle be maken knåda alla reflexologipunkter som har med förkylning och bihålor att göra. Det brukar funka super. Denna gången var det lite envisare dock. Sist jag kände att något var på väg masserade han bort en begynnande öroninflammation både på mig och dottern.

//Ida

[Aquelegia]
2

Fuskig värre att ha en egen massör där hemma. Fast skönare om det inte vore massage mot förkyling. Då min sambo inte är särskilt villig att massera smörjer jag in mig i tigerbalsam på hals och nacke. På det en scarf och kura ner sig med någon god sjuklingsoppa/buljong.

Här har det donats som en TOK idag, lägenheten börjar efter 2 år få intryck av att det faktiskt bor några här och balkongen är sommarfin! Köpt kryddväxter så nu doftar det vid varje vindpust av främst citrontimjan.
Fler kryddor är: rosmarin, timjan, mynta, salvia och persilja.
Längtar tills det kommer odlingar i mina svarta lådor med. Där skall det frodas gruka, busktomat, chili och sallad.

Sättpotatis är igång på förodling och har köpt mina första utemöbler.

Anterrabae
0

Härligt det låter Aye, och pyssligt värre! Jag hade som plan igår att starta mina försådder, det är ju snart försent! Men med dagens mående har det inte blivit av idag heller.. Skrikandes <- Ida som nyser

//Ida

[Aquelegia]
1

#70 Vart helt chockad över att jag hade energi kvar att tigga till mig skjuts av svärmor till plantagen.
I år har jag inga stora odlingsplaner därför jag fuskade med färdiag kryddväxterTungan ute Enligt fröförpackningar är det inte försent nu men av egen erfarenhet vet jag att det börjar bli bråttom nu.
Mina busktomater har redan blivit 5cm stora buskar. Gurka, sallad och v´chili kom i jorden först igår.

Du har haft så mycket med att försöka få rätsida på dina besvär så att inte hinna odla allt man vill, ja det får helt enkelt bli så iblandGlad

Anterrabae
1

Jo det är just tomaterna som är bekymret. De jag försådde i början på mars härom året fick massa fina tomater, de som kom i jorden i april hann knappt sätta frukt.

Annars tänkte jag nog mest ha sånt som även kan direktsås och då är det inte lika bråttom med försådden. Försprång blir det i vilket fall. Flört

//Ida

DesK
0

Iår väljer jag att köpa färdiga plantor Glad

Inatt har vi alla blivit bestulna Flört

/Désirée

storost
2

Ja…. jävla sommartid….. ursäkta….

min egen hemsida.

Anterrabae
0

jag har verklgen jättesvårt med just övergången från vinter till sommartid. Jag känner av den förlusten i flera dagar.

Det går bättre åt amdra hållet Flört

//Ida

[Tassy]
0

pust, instämmer också, klockskrälle!

dolfen
3

Aha! Jag kan alltså skylla min trötthet idag på sommartiden. Oskyldig

Idag kan man på svt-text (s162) läsa att Sverige införde sommartid 1980 och att sedan 1997 ställer alla EU-länder om klockan samtidigt den sista söndagen i mars.

Sverige testade sommartid redan 1916, men bönderna hade då så många klagomål om svårmjölkade kor.

Vintertiden är normaltid sedan 1870-talet.

dolfen
3

Hörde precis att majskornsskal är fullproppade med antioxidanter. Hmm. Jag kanske skulle poppa poppcorn ikväll!?

Anterrabae
1

Med det lilla abret att antioxidanterna inte tål den värmen som krävs vid poppning av popcorn, men poppa du i alla fall, det är ju gott! Skrattande

Jag funderade just på om det bara är sverige som har sådana dumheter för sig att ställa om klockan eller om det är andra också.

//Ida

storost
0

Det är hela EU som ställer om klockor…. Obestämd

min egen hemsida.

Anterrabae
0

Ja, men sverige var först med dumheterna.

Jur är det i norge? De är ju inte med i eus knasigheter för övrigt.

//Ida

dolfen
1

Jag tänker att det skulle komplicera lite för mycket att inte "vända kappan efter vinden" i detta fallet. Så jag gissar att även norrmännen har sommartid. Om jag har fel, så ser jag en möjlighet till att hitta på någon/några Norgehistorier om ämnet. Skrattande

DesK
0

Jag ska naturligtvis fråga min kompis som är fra Norge! Glad

/Désirée

Anterrabae
0

david, vars mor är fra oslo Skäms, tänkte ikke på att fråga ham, sier att de har sommertid. Eller hur de skulle skriva.  Flört I bland tänker man lite väl kort eller?

//Ida

Anterrabae
0

Ikväll har jag beställt en Philips Aqua Trio jag fick ett pang-erbjudande och kunde inte låta bli Flört

//Ida

[Mairah]
0

# 84 Ahh.. men du, en sån ska nog jag med ta och köpa när jag får råd Flört

Tack för tipset Glad

Anterrabae
0

Ja, visst verkar den praktisk! Men håll i hatten, och pma mig din mailadress så kan jag skicka en inbjudan till buzzador. Via dem kan man få sjukt bra erbjudnanden. Den kampanjen jag hoppade på gick ut idag, men om ett halvår eller nåt så brukar de komma igen. Jag betalade mindre än halva priset och då ingår frakt.. Buzzador funkar så att om man lovar att berätta för sina vänner om det man buzzar så får man/får man köpa olika produkter, att testa och sen prata vidare om. Man väljer själv helt och hållet hur mycket man vill hoppa på eller inte. Inte säkert man kommer med bara för att man anmäler intresse, men det är ganska kul. Jag har buzzat Lovefilm.se's tjänster, dove intensivbalsam, loppi.se's tjänst osv. Typ mun-till-mun reklam. Denna är inte lanserad i sverige än, alltså går den bara att beställa via nätet. Ja, är någon intresserad av konceptet så PMa så berättar jag mer. (förlåt om det blev smygreklam, jag menade det inte så, ta bort i så fall)

//Ida

[Mairah]
0

Tack för erbjudandet Ida! Fast som det ser ut just nu så går slantarna till annat, så än så länge får jag bara drömma.. Foten i munnen

Men man vet ju aldrig. Ska absolut ha detta i åtanke.

Tack i alla fall för omtanken Glad

[Tassy]
2

Pust!

Idag är jag skurgumma!
I morgon blir det bjudning Skrattande står 4 rätters på menyn så är i full färd med att fixa allt smått och gott. Ni vet allt sånt där tråk med att dammsuga, moppa golven, stryka duken som ska fram och så vidare.

Köttet är på tining, vinet är på kylning, färskvarorna ska strax handlas.

För den nyfikne så blir det en enkel förrätt, porterstek till huvudrätt, stekta rödbetor med citronskirat smör och så till efterrätt chokladpudding med färska bär, riven choklad och lite vispgrädde till dessert.

DesK
0

Åh vad kul! Skrattande Med 4-rätters imorrn alltså och gott låter det Tungan ute

/Désirée

[Tassy]
0

Vi kommer att rulla fram i morgon kväll, fniss fniss Skrattande

fridaas
0

Någon som har ett bra tips på hur man håller sig frisk när man är omringad av små dagis-baciller? En dag på dotterns förskola och idag vaknar man med dunkande huvud och igentäppt näsa.. Och då är vi bara inne på inskolningsdag 2 av minst 10 :/

DesK
0

#91 Det där är en svår nöt att knäcka. Det enda tips jag har är att se till att ni är noga med handhygienen. Mina barn gick aldrig på dagis, men vi deltog i diverse andra saker som öppna förskolan och kyrkans barntimmar.

/Désirée

[Aquelegia]
1

Imorgon skall jag grava min första lax *spännande*

Tänkte mig smakerna citrontimjan/rödbetor. Rödbetorna mest för syns skull sambon är SÅ trött på vanlig gravad /varmrötk laxTungan ute

Angående hålla sig frisk bland dagisbarn, man kan ju dricka förebyggande/stärkande avkok/teer, mynta, kamomill, ingefära, vitpepparkorn ja bara att häva i sig allt. Desinficeringsmedel är inte att underskatta för den delen Glad

fridaas
1

Handhygienen är vi noggranna med så det håller väl borta en del bacillusker. Hemmagjord chai-te borde hjälpa lite med då, då iaf min innehåller ganska mkt ingefära, vitpeppar och chili.. Får helt klart bli ett hemmakok imorgon!

Anterrabae
1

Echinasea är immunförsvarsstärkande, chisandra lika så. Så KanJang, Echinaforse och ChiSan är srärkande.

D-vitaminer i högdos, C-vitaminder i högdos är också infektionsskyddande.

//Ida

[Tassy]
1

gårdagen blev succé! Skrattande

Anterrabae
3

Härligt Tassy! Glad

Här är vår nya familjeskatt! han heter Titus!

//Ida

[Tassy]
1

Åh herre gud vilken liten söting du har där! Bäst att du har larm på dörren hemma! Flört

Nu, efter mycket väntande, har jag fått nya tvättisen installerad, premiärmaskinen går nu och jag är mycket nöjd. Skrattande

DesK
1

Titus är hur söt som helst Kyss

Yippie! Äntligen har jag fått tag på en sån däringa hård slickepott Skrattande Kolla tråden Slickepott? inne på Matbröd (#17)

/Désirée

[Tassy]
0

Grattis till slickepotten Tungan ute

dolfen
1

Hade för mig att en romersk kejsare hette Titus. Hade rätt! Cool

DesK
0

Dolfen javisst och han lär väl ha varit rätt liten till växten, så det är självklart ett passande namn till en dvärgpudel. Skrattande Finns ju liksom inte många hundar som ser så stolta ut som just (dvärg)pudlar - (Teddie muttrar lite surt för sig själv, men hon är ju en stolt och artig Japan)

/Désirée

DesK
0

Detta kan vara bra för er här också att veta: Skippa kortisonsalva! Glad

/Désirée

Anterrabae
1

haha, jo visst var Titus en romers kejsare, dock en mindre trevlig sådan. han dog vid 41 års ålder och hade en dotter som hette Flavia Julia som visst var älskarinna åt sin farbror Flört

Titus var även en mycket sympatisk biblisk person som fick ett alldeles eget brev av Aposteln Paulus, och som sparats i bibeln. Glad

Valpen har gjort sig hemmastadd och har valp- och småhundshybris som sig bör. Jag tycker lite synd om honom inför dagen han inser att han inte är alfahanne!  Flört Att han faktiskt till och med står under katterna i rang.. Haha. ( de är 10 år båda två och väger runt fem kg, Titus är två månader och väger 800g.)

Grattis till slickeptt och tvättmaskin! Cool Och jag har skrivit i kortisontråden.

//Ida

DesK
0

Låter som en härlig valp du har fått hem Ida! Glad

Nu har jag startat en ny babbeltråd, välkomna dit in! Glad

/Désirée

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer