Matlust iFokus

Matlust

Etikettrestauranger-kaf-er
Läst 3575 ggr
Dagmar
2

Bra köttrestaurang i Sthlm?

Min kära mamma hälsar på i helgen och eftersom hon verkligen gillar en god stek så skulle jag vilja ta med henne till ett bra ställe. Killarna på jobbet talar sig alltid varma om Texas Long Horn men jag har bara ätit torr kycklingfajitas där så vad vet jag :-)  Hotellet har ett väldigt trevligt koncept där man väljer alla tillbehör själv (potatis, sås, sallad) och jag tyckte att deras kyckling och tillbehör var jättesmarriga men samma killar tycker att Texas har bättre kött.

Har någon några tips? Köttet är viktigast, lokalen kommer i andra hand :-)

Terrierlina
0

Jag gillar Helen´s krog på St:Eriksgatan…de har supergod mat och deras Sirloin Steak går inte av för hackor!! de andra Helen´s är lite tråkigare tycker jag.

Har även hört att "Döden i grytan" ska vara bra, även om namnet tyder på något annat. Har dock inte varit där själv.

Anne
0

Grill är inte dumt, på Drottninggatan. Aksela på Götgatan är en doldis, men väldigt bra. Suverän amerikansk-style finns på Saddle and Sabre, på Tegnérgatan tror jag? (Alla har bra sajter, jag orkar bara inte googla.) :)

emmaa
0

Ja det finns ju Jensens Boefhus (stavas med danskt ö) där de inte bara har gott kött utan där man kan köpa mjukglassbuffé till efterrätt och får äta hur mycket man vill.

Fast det kanske bara fascinerar mig som fortfarande är kvar i tonåren Räcka ut tungan

Oskar
0

http://www.saddleandsabre.com/

http://www.texassmokehouse.se/

Båda dessa är ju lysande på det amerikanska sättet. Men det är väl egentligen inget som säger att man äter bäst kött på en "köttrestaurang". De flesta restauranger serverar ju kött…

Oskar

Martin
0

#3 Jensens finns även här i Malmö och har riktigt god mat, har aldrig fått dåligt kött där. Deras lunchbiff med whiskysås är riktigt fin. Deras whiskysås överlag är riktigt trevlig, brukar behöva beställa in en extra omgång sås till, just för den är så jäkla god att ha till maten men även doppa den råstekta potatisen i.

Och möjligen är jag lite barnslig… men mina 32 år till trots uppskattar jag absolut deras glassbuffé. Skrattande

mvh Martin

Dagmar
0

Tack för alla fina tips!

#4: Självklart finns det inget som säger att man äter bäst kött på en "köttrestaurang", men jag ville bara vara säker på att få tips om en ställe där det garanterat går att beställa in en fin köttbit med potatis och sås. Många ställen erbjuder mer "avancerad" mat med massa krusiduller och det blir omständigt att gå igenom deras menyer :-)

Real
0

ohh.. gud! jag vill till jensens!!!:) De var ju jätte smarriga saker och billigt dessutom!:D