Matlust iFokus

Matlust

Etikettutanför-ämnet
Läst 2099 ggr
Anterrabae
0

Matlusts babbeltråd 3

Den förra tråden blev för lång.

Välkommen att skriva om ditt och datt!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sophey
1

Jag planerar kladsel for nyar och julafton da pojkvannen pront vill att jag ska fira julafton men jag vet ju inte vad finklader ska vara for nagonting, har aldrig forstatt vad som ska vara "fint" for jag har ju fina klader pa mig varje dag inte bara ibland Obestämd

Medarbetare på matlust

[Tassy]
1

Har du fått någon klädkod att följa, eller är det bara hans egna önskemål? Om det är hans eget önskemål så be honom att plocka fram något snyggt ur din garderob Glad

Sophey
1

Jag har ingen garderob utan illern anvander dom som sovpuff men det finns ingen kladkod och jag vagar inte be pojkvannen om hans onskemal for jag ar allt for blyg att ga ut i enbart pumps Tungan ute

Handla med pojkvannen fungerar inte, han alskar att handla och vi ar ute och tittar pa skor och grejer i timmar och det tycker jag inte om fniss Flört

Medarbetare på matlust

[Tassy]
1

Hahaha Tungan ute

Till jul, och även när jag ska till grand hotel och äta så blir det ju finare kläder för min del, men jag tänker ändå vara diskret och använda svarta figurnära jeans, en svart polotröja, något diskret smycke, enkel håruppsättning och så ska jag försöka hitta några fina skor som passar.

Jag har ännu inte kommit på någon detalj för att lyfta det svarta, men jag tänker mig ett bälte eller en scarf för att bryta med. Tankarna går åt gräddfärgat/beige. Detta är en väldigt diskret finare klädsel som fungerar utmärkt till att klä upp sig med om det inte finns klädkod. Glad

Sophey
2

Jag funderar pa jul att ha ett par svarta strumbyxor ihop med en svart klanning med roda pumps och kanske en rod kofta men till nyar vet jag inte riktigt men jag funderar pa morkblatt da jag sett ett par riktigt snygga skor i den fargen och det kanns ju lite nyarigt…

Medarbetare på matlust

Sophey
0

Fast det ar ju ungefar pa det viset jag ar kladd dagligen sa… det blir ju inget speciellt direkt Flört

Medarbetare på matlust

[Tassy]
1

#5 Det tycker jag låter utmärkt.

Strunt samma om det är vardagskläder. Min date går i dubbelknäppt kavaj till vardags, vad skulle han klä upp sig i med det där tankesättet? FlörtTungan uteSkrattande

Sophey
0

Der ar sant Skrattande Jag varvar nog bara upp mig som vanligt och det hjalper inte att en bekant vill att v ska aka till belgien sa pojkvannen kan introducera oss for varandra…

Medarbetare på matlust

[Tassy]
0

Haha, det är bara att ta det lugnt Glad

DesK
0

Oj här har jag missat en ny tråd! Skäms Sophey huvudsaken är att du själv känner dig fin i dina kläder Glad Pojkvännen får allt finna sig i att du inte vill gå omkring i kejsarens nya kläder Flört

Idag har solen lyst en sväng här, men det har jag int haft mycket glädje av Gråter

/Désirée

Anterrabae
0

Det låter som jättefina kläder.. Skrattande Jag ska vara uppklädd i morgon, vi ska på bröllop!

Jag tänkte på en sak, Tassy. Har du kollat upp att du kommer in på Grand med Jeans, om än diskreta?? De har en grymt vass kod och det vore ju synd om du fick vända i därren. Förr har det varti så att Herrar inte  kommer  in med mindre än skjorta, kavaj och ev slips. Inga Jeans.. Och med den koden så är det kjol eller klänning för damer, undantagsvis damkostym.. Man kan ju hoppas att det inte är så längre, men jag vet inte.

//Ida

[Tassy]
0

Ojsan hoppsan då! Får kolla noggrannare på det där!

Jag har letat som en tok efter klädkod, men finner ingenting alls.

Jag tror jag mailar och frågar! Tack för att du uppmärksammade mig.

Anterrabae
0

Jag tänkte att antingen har du kollat, och vet att det är ok, eller som kommer du uppskatta att försäkra dig i frågan. mamma blev bjuden på något med jobbet där för några år sen, och då var det dresscode.

//Ida

[Tassy]
0

Jo jag har försökt finna ut vad som gäller men inte hittat något, därför valde jag sober klädsel helt enkelt. Men nu har jag mailat och frågat, så vi får se. Glad

[Tassy]
1

Såhär skriver de: "vi har inte så hård klädkod, det behöver till exempel inte vara kavaj och slips för män." Gör jag rätt som tolkar det som sobert? Det vill säga inte shorts, t-shirt med mera?

DesK
0

Ja Tassy helt rätt! Glad

/Désirée

[Tassy]
0

Härligt, då antar jag att jag kan köra på mina tilltänkta kläder Glad

[Tassy]
0

hum, nu har jag spenderat hela dagen med att försöka läsa på, och det ser ändå inte alls ljust ut för jeansens del. Har mailat och frågat specifikt om jeans, men funderar ändå på att ta kjol i stället. Jag har en svart vacker volangkjol, men den slutar strax ovanför knäna. Vad tror ni om det? acceptabelt eller ej?

Sophey
2

Jag tror att kjolen skulle passa fint om du inte kan ha jeansen Glad

Medarbetare på matlust

[Tassy]
0

Tack för svar! Glad

Sophey
0

Jag fick reda pa att min pappa kommer hit… imorgon eller dagen efter det… stress stress stress Skäms

Medarbetare på matlust

[Tassy]
0

Oj jösses, det var tvärt besked!

[Tassy]
1

Nu fick jag svar nummer två ifrån Grand; jeans är helt OK. Skrattande

Sophey
0

Ja alltsa det var sa att min pojkvan ringde honom och fragade om han kunde skicka over lite pengar och da fick han svaret att han fixar det for han ar i danmark just nu och forvantar sig att vara i holland imorgon……

Det finns ingen som klarar av min far mentalt inte ens jag som ar lika psykad som han sjalv haha…

Medarbetare på matlust

[Tassy]
0

hoppsan då Förvånad

Sophey
0

Jag undrar om det ar lagligt att kastrera manniskor hemma i sovrummet? Det finns val ingen lag pa att man inte far kastrera sina pojkvanner i hemmamiljo?

For er som inte vet ar jag i kvinnoveckan vilket kan gora mig lite till ett hormonmonster lite ibland bara Skäms

Medarbetare på matlust

[Tassy]
0

fniss Skrattande det beror nog på din killes åsikt i det hela tippar jag på, det kan kanske vara så att det finns nån liten lag som kärvar, men bara en liten Flört

Sophey
0

Fast alltsa jag hittar ingenting pa google om det heller… jag ska nog maila en jurist Obestämd

Medarbetare på matlust

[Tassy]
0

det kan nog vara klokt Tyst

Sophey
0

Ja alltsa man vill ju inte raka illa ut om det skulle handa Skrattande

Medarbetare på matlust

[Tassy]
0

hehe Cool

DesK
0

Wohoo jag har fått en iller! Cool

/Désirée

Sophey
0

Jassa Dessan hur kommer det sig? Förvånad

Medarbetare på matlust

DesK
1

Han finns bara här på iFokus och är en medalj Skrattande

/Désirée

Sophey
0

VA? Jag vill ocksa ha en san medalj!

Medarbetare på matlust

DesK
0

Sophey du har ju en livs levande pälsboll Glad Ledtråd du får flänga runt som en iller Tyst

/Désirée

[Tassy]
1

här ska jagas illermedalj Cool

Sophey
0

Det vet jag inte hur man gor da min iller lart mig att man ska sova, mysa, ata och sen mysa mer helst allt inom en radie pa 30 cm Tungan ute

Medarbetare på matlust

DesK
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#38 Ha ha du har nog en specialiller! Glad

I helgen har vi bakat saffransbröd, värmlandsdrömmar och pepparkakor och sen invigde jag presenten som snälla Emo skickade till mig Skrattande

/Désirée

ettlitetalias
0

Jag är grinig… Fick just tillbaka de £100 jag väntat på i 2 veckor som jag råkade betala extra och de försvann efter 10 minuter. £40 till pojkvännen som jag var skyldig honom, £40 på veckans storhandling och så julklappsbetalning på det… Vad roligt! Skrikandes

Sophey
0

Amsterdam idag Cool

Medarbetare på matlust

Anterrabae
0

Här hemma är vi familjen förkyld igen, jag är väl den som är piggast. Har bara lätt huvudvärk, och tjock hals. Maken håller en jämn temp strax över 38 och är tystare än vanligt på grund av tappad röst. Dottern hostar upp sina lungor snart - Men nästan feberfri nu i alla fall.Tungan ute

//Ida

[Aquelegia]
0

#42 Nähmen lilla sjuklingfamiljen då! Skickar krya kramar.

Nu blir det till att kolla på masterchef, om Gordon Ramsay bara kunde tagga ner lite, känns som att det är hells kitchen som jag förövrigt slutade kolla på för det blev så extremt fullt av svordomar, förnedring. Inget kul när det piper varannat ord för att försöka dölja alla fula ord.

Anterrabae
0

Jo helt klart lilla sjukfamiljen! Tack för kryakramar! Nu sover övriga som små grisar, och jag ska snart göra dem sällsis

//Ida

DesK
0

Ida krya på er allesammans!

Imorse blev det katastrof här! Jag gjorde iordning mitt te på vanligt vis och sen resten av frukosten, när jag skulle ta min temugg så var den tom! Förvånad Allt tevatten var på bänken, min fina temugg har spruckit Gråter

/Désirée

[Tassy]
0

nämen hoppsan, kan tänka mig vad snopen du blev DesK Förvånad hoppas den inte var allt för personlig, utan bara en "fin mugg" som gick till spillo.

DesK
0

Jo jag blev bra snopen! Jag köpte muggen för en tia i en andra handsaffär för några år sen, så jag får väl önska mig en ny i julklapp Glad Snälla tomten! Oskyldig

/Désirée

Sophey
0

Hoppas ni kryar pa er och hoppas du hittar en ny fin mugg Dessan!

Sjalv har jag haft fullt upp med pappa som vart i holland, inte sovit pa tre natter och nar han antligen akt vidare satter vi oss (jag och pojkvannen) pa pubben for att koppla av lite och efter 5 minuters vila blir en man nerslagen och knivhuggen i ryggen ett femtiotal ganger av 7 stycken killar som vantat pa honom.
En typisk dag i holland Obestämd men som tur var klarade sig killen enligt pojkvannens mamma som jobbar pa sjukhuset och det ar ju bra!

Medarbetare på matlust

fridaas
0

#48 Men usch! Stackars både killen och er som var tvugna att bli vittne till det hela Förvånad skönt att han klarade sig iaf!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Sophey
0

Ja fast killen hade redan mordat ett par manniskor sedan innan, Obestämd

Medarbetare på matlust

fridaas
0

Gör inte det hela mer okej för det ändå Obestämd

Sophey
0

Det gor det verkligen inte och det menar jag inte heller Obestämd

Medarbetare på matlust

fridaas
0

hehe nee det trodde jag inte heller att du menade :)

DesK
1

Sophey det där lät inge trevligt alls! Tur att ni själva klarade er undan som enbart vittnen.

Imorse stack jag hemifrån strax efter klockan 6 och klockan 7 började vattengympan, sen käkade jag en hotellfrukost med mina gympakompisar och därefter promenerade jag hem 3 kilometer i mestadels uppförsbacke Skrattande

/Désirée

Sophey
1

Hoppas att dutch bakery vagnen ar oppen idag! Jag ar riktigt sugen pa en chokladvaffla!

Medarbetare på matlust

Anterrabae
0

Idag känner jag mig lite öm, ynklig och eländig. Har igår påbörjat en ganska omfattande detox.. Det känns! Men snart vänder det, och jag mår bättre igen.

//Ida

[Tassy]
0

vi kan ynka ihop du och jag! Igår skrubbade jag akvariumet så idag går jag som ett uppochnervänt U Skrattande

Anterrabae
0

Hu, blåser det hos dig också? Jag känner mig fullständigt urblåst.. Tycker synd om oss Flört

//Ida

[Tassy]
1

jo, stormvindar och spöregn här i skövde Rynkar på näsan

Anterrabae
0

mm, här vid västkusten så känns det som huset skulle blåsa bort! Tre strömavbrott under eftermiddagen, diock inte så långa.

//Ida

[Tassy]
0

här har strömmen inte försvunnit tack och lov! Annars skulle jag få stå som ett U i bägge akvarierna Tungan ute inte kul när pumparna dör. Vem vet, kanske jag dyker i med ett sugrör och vispar vattnet manuellt? Cool

Sophey
0

Jag har ocksa gatt och blivit sjuk nu Skrikandes

Medarbetare på matlust

Anterrabae
0

huga krya!

//Ida

Sophey
1

Tack!
Det ar nog stressen av att min pappa var i holland och halsade pa som gjorde att det brot ut. Jag har haft kvinnoveckan i snart tva eller tre veckor nu av stress sa det ar inte det minsta roligt for mig Rynkar på näsan

Som tur ar far jag en ny och mysig sang idag och det kanns bra Glad

Medarbetare på matlust

Anterrabae
1

Fy, det låter jobbigt och jag känner igen läget allt för väl. Jag reagerar lika på stress jag med. Tungan ute

//Ida

ettlitetalias
0

Och jag är också sjuk! Rynkar på näsan Har inte sovit mer än ett par timmar flera nätter i rad nu, och nu sitter jag här med feber och sandpapperskänsla i halsen. Jobbar tidigt och långa dagar också så är helt slut när jag kommer hem, men får fortfarande ingen sömn Rynkar på näsan

Sophey
0

Krya pa dig!

Medarbetare på matlust

Anterrabae
0

Krya från mig med!

//Ida

Sophey
1

DEN 1 JANUARI HAR JAG LAGENHET!!

Medarbetare på matlust

DesK
0

GRATTIS Sophey! Glad Du tr väl med dig djuren och pojkvännen? Flört

/Désirée

Sophey
2

Katterna och vovven ska få pass och vi ska talas vid ordentligt ang samojeden och jag ska se om vi på något vis kan få henne att trivas när vi bor där och om det finns chans för det får hon pass och kommer hit annars får hon stanna i kalla Sverige.

En samojed utan snö är en ledsen samojed som du vet

Illern och pojkvännen får hålla mig sällskap tillsvidare och efter det funderar en väninna att jobba som aupair ett par månader och då kan hon få bo hos oss. Lägenheten är 75 kvadrat med två sovrum Glad

Medarbetare på matlust

Anterrabae
0

Grattis till lägenheten!

//Ida

[Tassy]
0

grattis!

fridaas
0

grattis :)

Sophey
0

Oh vad trott jag blir pa mig och pojkvannen. Jag och han ar inte helt sakra pa om vi ska flytta in i lagenheten nu helt plotsligt fran bada sidorna eller mest fran mig som ar sa laskigt snal SkrikandesSkäms

Medarbetare på matlust

[Tassy]
1

vad har du att förlora? vad har du att vinna?

rada upp för och nackdelar och tänk över saken noga. Det brukar bli bäst i längden. Glad

Sophey
0

Jag och pojkvannen har satt hela pubben pa att leta boende till oss och om de inte hittar nagonting battre flyttar vi nog in i lagenheten Flört

Medarbetare på matlust

ettlitetalias
0

Flytta! Tänk vad skönt det ska bli att ha erat egna ställe! :) Kostnader lär man sig hantera och leva med!

Sophey
0

Jag vill verkligen flytta men det visade sig att hyresvarden holl undan ett par kostnader tills for ett par timmar sedan och det kanns varken palitligt eller roligt.

Hur som helst har vi tills januari att hitta ett fint stalle annars flyttar vi nog in i lagenheten anda Obestämd

Medarbetare på matlust

DesK
0

Har ni sett att detsnöar här? Glad

/Désirée

Sophey
0

Du menar på iFokus? Det har jag sett och det var jättefint Skrattande

Medarbetare på matlust

[Tassy]
0

japp, såg det när jag loggade in idag Skrattande

fridaas
0

Tänk om det kunde snöa ute med, här regnar det bara Obestämd

[Tassy]
0

samma här, det är så trist!

Sophey
0

Nu hander det grejer igen… idag akte min lilla samojedtik in till veterinaren da hon ar forlamad i bakbenet Gråter

Medarbetare på matlust

DesK
0

#85 Fy så tråkigt, hoppas att hon repar sig snart!

/Désirée

Sophey
0

Det hoppas jag med och jag ar fly forbannad pa min far da jag nyss fick reda pa att det finns en liten chans att min hund Lexie ar draktig med hans hund.

Medarbetare på matlust

Anterrabae
0

Fy vad jobbigt det låter! Hoppas det snart löser sig.

//Ida

fridaas
2

Idag har jag kommit på att det är farligt att åka till stan, helt plötsligt har man råkat få med sig ett 60l akvarium, sand och växer Tungan ute skulle ju bara titta..

dolfen
1

#89 - Kul! Fast att kånka på sand OCH ett akvarium måste ha varit rätt besvärligt.

Jag har inte haft mina "fisklådor" igång på en väldans massa år.

Sophey
0

ROLIGT fridaas! jag funderar pa att kopa ett stort akvarium och forvara axolotler i det Skrattande

Medarbetare på matlust

dolfen
1

#91 - Vad är axolotler?

Jag tror att ozelotter är någon sorts katt. (Som jag inte skulle förvara i ett akvarium.) Skrattande

fridaas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#90 sambon fick kånka, något måste jag ju ha honom till Flört

#91 Här ska det bli ett stort akvarium någongång, typ när vi flyttat till hus för nu finns det inte plats.. största drömmen är ett stort saltvattensakvarium.

Nu är iaf all sand urtvättad, ilagd, växterna planterade och vatten påfyllt. Fiskarna kommer efter nyår, när vi bestämt vad vi ska ha

dolfen
0

#93 - Eftersom du verkar gilla färgklickar (glaskulorna), kanske ett stim neontetror skulle passa?

Sophey
0

En axolotl ar en mexikansk vattenlevande salamander, urlackra!!

Jatte fint akvarium fridaas! Vad funderar ni pa for fiskar? Skrattande

Medarbetare på matlust

dolfen
0

#95 - Aha! Den påminner om ett snarlikt djur som lever i vatten i grottor (Europa), och som man förr trodde var drak-ungar?

fridaas
0

Neontetror diskuteras för fullt här hemma och även guppys, någon form av mal och eventuellt kanske inte helt säkert även räkor.

#95 Den bilden ska jag inte visa för sambon för då kommer det garanterat bli en sån! Tungan ute

Sophey
0

Det tragiska med axolotler ar att de ater andra fiskar sa man kan inte direkt ha andra fiskar ihop med dom savidare man inte forvantar sig att de ska bli middag Obestämd

Rakor vill jag ocksa ha! Jag sag ett par jatte haftiga rakor for nagon dag sedan nar jag kopte mat till illern och sanna vill jag definitivt ha!

Medarbetare på matlust

fridaas
0

Det var det jag hade för mig att de gjorde, så nej ingen axolotler här, iaf inte än på ett tag, kanske någongång framöver när vi har skaffat fler kar.

Räkor är asballa! Djuraffären vi var inne i hade precis fått in ett gäng nya räkbebisar, pyttesmå varelser

Sophey
0

Djuraffaren vi koper foder i har akvarium och de har en hel del rakor och de ar verkligen tuffa! Fast dessa ar ganska stora da de inte ar bebisar Skrattande

Medarbetare på matlust

[Tassy]
1

Jag kan rekommendera otocinclusmalar, otroligt fredliga kanonduktiga små städare som trivs i stim, minst 6 st.

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=329&SOK=1

kombinerar du dem med räkor så kommer du aldrig att ha problem med alger Cool (om inget går på tok vill säga).

Olika rasboror, tetror etc är också härliga färgklickar i karet.

Äppelsnäckor är också tuffa och finns i många färger, bra städare Glad

fridaas
0

Tack för tipsen Tassy, men några snäckor blir det garanterat inte här, då varken jag eller sambon har förstått tjusningen med dem Tungan ute

Tetror hade vi planer på med blivit avrådda då vi har ett ar som går på höjden och inte bredden eller vad man ska säga Obestämd

[Tassy]
0

Men t.ex. kolglödstetra kan ju klara små kar, så de borde gå? Kanske inte neontetror och kardinaler som behöver simsträcka så att säga. Jag vet inte, men fråga på akvarie iFokus annars.

Kolglödstetror behöver minst 30L och 40cm längd på karet.

Jag tycker också att större snäckor kan vara lite äckliga haha Tungan ute

fridaas
0

#103 Var på akvariefisk.ifokus jag frågade, fast det var iofs om kardinalen och neontetrorna, kolglödstetror ska kollas upp! Sen är ju frågan vad som finns hemma i butikerna här med iofs, är inte jättesugen på att åka längre sträckor för att leta fisk Tungan ute

[Tassy]
0

man kan ringa och be butiken beställa hem, vanliga fiskarna får dom garanterat tag i. Glad

fridaas
0

iofs, jaja just nu är det inte aktuellt fören efter nyår ändå så, så det får stå till sig lite

DesK
0

Välkomna in till den fjärde babbeltråden Glad

/Désirée

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer