Matlust iFokus

Matlust

Etiketter: matbrödsmörgåstårtorkaffebröd
Läst 7223 ggr
[Aquelegia]
5

Kokostoppar för den late bagaren!

Sambon har aldrig ätit godare kokostoppar så därför delar jag nu med mig av min hemlighet! Dom blir luftiga och känns inte så mäktiga att äta som kokostoppar gärna kan vara.

Recept:
4 äggvitor hårt vispade
200 gram socker vispas ihop med de hårdvispade äggvitorna till maräng.
200 gram kokosflingor, blandas i marängen. Låt stå 20 minuter så att kokosen mjukas upp.

Lägg cirka 30 höga klickar på bakplåt med bakpapper. Baka 20 minuter i 150* Färdigt!
Ringla över smält ljus, mörk eller vit choklad.
Kokostopparna kan smaksättas med bittermandel, vanilj, kanel med mera.

DesK
1

Wow detta ska jag be husets bagare att göra, låter så smarrigt Tungan ute Det ska så klart vara mörkchoklad till dessa Flört

/Désirée

[Aquelegia]
0

#1 Tänkte ta en innan maten och det slank ner 4 styckenSkäms Blir riktigt nostalgisk med dessa fluffiga drömmar! Din dotter lär lyckas ännu bättre än jag som råkar ha i alla bakelser för länge i ugnenOskyldig Dom blev lite bruna i kanten.

Anterrabae
0

Åh, häftigt! Undrar hur man kan göra dem veganska undrar jag då Flört Får kolla in TrevorS recept på maräng, och sen lägga i kokosen.

De låter jättegoda, verkligen! Annars får jag hålla mig till mina vanliga.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
0

#3 Då det egentligen är ett marängrecept fast blandat med maränger borde det fungera. Hittade ett recept på som skall smaka "förvillande likt maränger" Det kanske är något liknande recept du använder?
http://veganvintage.wordpress.com/2010/08/11/veganska-maranger/

Anterrabae
0

Tack snälla du! har inte hunnit kolla upp än, men jag ska, och det i länken du gav kändes inte allt för svårt! Skrattande

Jag har faktiskt aldrig testat veganska maränger tidigare! Dags nu! Kyss

//Ida

[Aquelegia]
2

#5 Hör gärna av dig hur det gått, vilket recept du använt dig av. Jag är väldigt intresserad av just matlagning och bakning för olika livsstilar!

Anterrabae
1

Absolut, jag lär tala om här när jag testat och hur det blev Skrattande

//Ida