Hur mycket tillsatser är det i? Det tycker jag är tråkigast med kalkon- och kycklingpålägg. Det är så mycket annat än kött i dem.
Jag hittade dock en, Nordströms. Fortfarande lite för mycket tjafs i, men den är i alla fall gjord på HEL kalkonbröstfile. Inte maskinurbenad köttmassa.
Har ganska ofta upptäckt att på sistone måste man tillsätta något mystiskt "animaliskt protein" i just fågelpålägg för att få upp proteinhalten.
Normalt när jag köper pålägg till familjen väljer jag Bröderna Nilssons fina handgjorda, skinkor det finns i alla fall 5-6 olika, rostbiff minst två olika. Då de är helt utan andra tillsatser än Nitrit. Bara kött, och kryddor och nitrit.
men kalkon är gott, och bra att variera med. Vill ha dem tillsatsfria.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
jag brukar köpa kalkonskivor och ha till potatissallad och en stor grönsallad, slurp!
hehe 
Ja visst är det gott med kalkon och potatissallad! det var en av mina favvisar.
//Ida
Jag har tidigare handlat en hel del från Ingelstakalkon. Kolla deras hemsida angående tillsatser med mera. Tror att jag skriver ett mejl till Melkers och frågar dem om tillsatser och ingredienser.
/Désirée
De ingelstapålägg de säljer i våran chark är ganska fullproppade med stabiliseringsmedel och smakförstärkare och sånt, men tillräckligt med proteiner i för att slippa blod och andra mystiska animaliska proteiner.
//Ida
Jag har ätit en hel del charkvaror av kalkon och jag tycker att det är jättegott