Matlust iFokus

Matlust

Etiketterdesserterfruktgodis
Läst 1487 ggr
[Tassy]
0

Jösses vilken mango

Var iväg på kvantum idag och handlade, och hittade en stor och fin mango som fick följa med hem. När jag sen packade upp den så blev jag lite paff över hur stor den faktiskt var, så jag vägde den. 1,1kg! En smärre melon.

Har ni nånsin sett så stor mango?

Karmatarerskanise
0

Hahaha, tror aldrig jag sett en så stor mango nej Tungan ute

DesK
0

Tassy det måste vara något av rekord här i Sverige! Om du har möjlighet så visa gärna bild av din mango! Glad

/Désirée

Anterrabae
0

Jo, i vår kvantumbutik och även på den maxin vi handlar i bland så säljs de som jättemango! Finns inte som i det ordinarie sortimentet, men ibland så. De ser ut som mangomeloner. Här brukar de dock vara hiskeligt dyra. Tungan ute

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
0

En bild ska ordnas!

Här var det samma pris på den som små omogna mangos, en tjuga styck. Tungan ute

[Tassy]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här kommer bamsingen

[Tassy]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en till

DesK
0

Ja det var ju en riktig bamse! Glad

/Désirée

pyromanen
0

Ser god ut också Skrattande.

Vet inte om jag sett så stor, men jag har testat väldigt många olika. I Indien finns masor med sorter, det är lite som med äpplen i Sverige. Massa sorter, gamla sorter, nya sorter, lokala sorter och sorter som blir små o gröna, sorter som blir stora o gula, sorter som enbart används i matlagning.  Det samma gäller många andra frukter, t.ex. bananer. Det är en eller två sorters bananer som går att köpa här men i länderna där de växer i folks trädgårdar finns massor av sorter.

Sophey
0

Den där såg sjukt god ut och är nog en av dom största jag någonsin sett Skrattande

Medarbetare på matlust

Anterrabae
0

Köpte en idag jag med, den såg så god ut så jag inte kunde värja mig!

//Ida

[Tassy]
0

Kan meddela att min var väldigt mumsig Tungan ute

Anterrabae
0

Min också! Flört Hade den i frukostyoghurten i morse. Eller rättare en bit av den.

//Ida