Skulle du våga prova?
… Att äta stinkfrukt? 
"Den brittiska författaren Anthony Burgess skrev att äta durian är som att äta blancmangepudding på toaletten.
Kocken Andrew Zimmern jämför smaken med genomruttna, mosade lökar.
Anthony Bourdain beskriver frukten som "Dess smak kan bara beskrivas som.. obeskrivbar, något du antingen kommer älska eller hata. … Din andedräkt luktar som om du har kysst din döda mormor med tungan.""
Tydligen ska det både vara gott och en spännande upplevelse. 
Läs mer om stinkfrukt här:
Din andedräkt luktar som om du har kysst din döda mormor med tungan.
Vilken liknelse! 

Mvh Stephanie 

jag har testat…och HUGE MISSTAKE!!!
en tjejkompis var tillsammans med en thailänsk kille, och som köpte frusen durian för att han skulle laga nån skum maträtt, och jag var ju dum nog och frågade om jag fick smaka lite av den som den var *ryser*
jag skulle hellre hugga in på den där påkörda, uppsvällda,larvinfesterade grävlingen som legat vid vägkanten i ett par veckor än att göra om det…USCH!
You can't spell Bitchy without Itchy

Men här i Sverige äts väl surströmming eller hur. Vad smakar värre eller bättre?
Vänliga hälsningar Stephan
Nu har jagaldrig varit i närheten av stinkfrukt, men sannolikt skulle jag försöka att testa om nån bjuder mig på det
Stephan surströmming är en i grunden fermenterad produkt i likhet med äkta surkål och andra mjölksyrade produkter, så frånsett lukten tror jag inte att stinkfrukten har något med surströmming att göra 
/Désirée