Korv utan bröd
Pratade med en kompis idag och hon berättade för mej att i Finland så äter dom korven utan bröd. Jag blev helt paff, vad är korv med bröd utan brödet?
Ingen räksallad hade dom heller.
Undrar om finländarna blir lika förvånade när dom kommer hit och får bröd till sin korv 
Vad föredrar du, med eller utan bröd?

En slang med halka och sidovagn, är nog rätt typiskt svenskt
Sånna korvbröd som vi har här, har jag faktiskt inte sett nån annanstans. I Tyskland köper man korv med senap (och ketchup) då får man ett litet pappfat med en klick senap och ketchup och korven bredvid och om man vill kan man köpa en brödskiva till. (Det var i alla fall så när jag var barn)
/Désirée
Vill föredra med bröd, men eftersom jag inte tål det så har jag sen flera år lärt mig att äta korven utan bröd…
Det är gott det med!
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Äter oftast utan bröd.
Jag föredrar krov i baugette, brukar kallas "french hotdog". Ketchup och vitlöksdressing gäller till.

Nu för tiden äter jag inte längre korv, men tidigare åt jag korv med eller utan bröd och varm eller kalt.
Vänliga hälsningar Stephan

Jag föredrar som Tassy men nu är jag allergisk mot vitlök
Får hitta en ny sås jag kan använda.
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
Japp det har jag märkt med. Är uppvuxen med korv med bröd och blev väldans förvånad när dom grillade korvarna och åt dom som dom var. Senap och ketchup på bara. Nu har jag vant mig att dom gör så. Mins svärmisar och deras släkt alltså.
Har även märkt att det knappt finns korvbröd i butikshyllorna. Kan vara en sort och bara några styckna inte alls som i Sverige och på Åland där det är massvis med korvbröd på hyllorna.
FAst visst finns det hotdogs i Finland också. Har själv ätit det.