Våfflor till förrätt
Grädde, hallonsylt (eller annan sylt) eller go glass 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Creme fraiche med rödlök, fiskrom, citron och dill med en bit gravad lax eller stora fina färska räkor.
Eller tunnt skivad medium/rare oxfilé med balsamicocreme och ruccola och basilika.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Eller kanske smörstekta kantareller och lök, eller stuvad blandsvamp
Över det kan man smula ner knaperstekt bacon.

Som Hera säger med rom och grejer eller varför inte bara några färska bär?
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
Vaniljglass och hjortronsylt
(fast det blir mer en efterrätt hehe)
Mitralis; hur går det? HIttat något roligt att ha?

#7 Det lutar faktiskt åt dina förslag
Det är ju ofta sparris av något slag eller rostatbröd med skagenröra när det gäller förrätter. Tänkte att det skulle vara lite roligt med en annorlunda förrätt någon gång.
Till huvudrätt kommer det att bli oxilé och kycklingfilé på stekplatta.
Till detta blir det hasselbackpotatis och en fräsch sallad med bland annat rödlök och fetaost. Pepparsås, bea och tzatziki.
Till efterrätt tänkte jag baka en sockerkaka, marinera jordgubbar och göra hemmagjord jordgubbsglass. Detta serveras i gammeldags glassglas. Tanken är att jag varvar sockerkaka med marinerade jordgubbar och toppar det hela med jordgubbsglassen och en klick grädde. Ett rån av något slag och eventuellt lite riven choklad. Det är ganska stora glassglas så det blir så otroligt mycket glass som går åt om det ska se ut för någonting därför tänkte jag att jag måste ha något mer än bara glass.
Menyn är till Halv åtta hos mej. Det är jag och två kompisar som tänkte ha en egen liten tävling 
#8 Mm vilken meny du
JAg hade inte tackat nej om du bjöd hehe!
Hur ska er tävling se ut? Är det bara ni två?