Matlust iFokus

Matlust

Etiketterförrättersmårättertillbehör
Läst 1928 ggr
dolfen
0

Helge-rån

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kokt sparris ska väl serveras "plain". Möjligtvis med smör.

Om jag hade varit med i "Halv åtta hos mig" skulle jag ha frågat Helge om han tyckte att detta (bilden) var ett "Helge-rån". Skrattande

dolfen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Konstigt! Jag har ändrat från "är ett Helge-rån" till "var ett Helge-rån". Trots det står det "är".

När jag då går in för att ändra "är" till "var" så står det "var". (?)

Liknande har hänt tidigare.

dolfen
0

Nu står det "simsalabim" rätt. Bara sådär helt plötsligt. Förvånad Skrattande

DesK
0

Hehe ja ibland spökar det här på iFokus Flört På tal om språkfrågor så tog jag bort bindestrecket mellan Helge och rån i rubriken. Tjusig bild och det är säkert jättegott! Tungan ute

/Désirée

dolfen
0

#3 -

Jag valde att skriva med bindestreck för att koppla namnet "Helge" till ordet "Helgerån".

Tog du bort bindestrecket på grund av hänsyn till synskadade? (Om inte så får du gärna sätta tillbaka strecket så att rubriken sammanfaller med min intention.)

Undrar om svarta oliver hade varit snyggare!?

Glad

dolfen
0

Trött man blir.

Det står fortfarande "hörsel"-skadade trots att jag har ändrat till "syn"-skadade.

DesK
0

Svarta oliver hade också varit snyggt Glad

Detta att det kan ta ett tag innan en ändring slår igenom helt har jag råkat ut för nån gång, nu verkar dina ändringar dock ha slagit igenom.

Suck ursäkta mig! Skäms Ibland går detta med att ändra till bättre läsbarhet på automatik, även när det kanske egentligen inte direkt behövs Skäms

/Désirée

dolfen
0

Det är lugnt. Nu drar vi ett (binde)streck över detta. Skrattande

Och så får jag tänka på att skriva rätt innan jag okeyar text hädanefter. Glad

Vosjes
0

Jättefin bild. Jag tycker att bilden var mysig och bra komponerad med gröna oliver men jag kan tänka mig att svarta oliver skulle passa det med, kanske lite dominerande på bild? Prova vet jag!

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur