Nyttiga pommes
Vad roligt med nya köksprylar
Har ni hunnit prova den än? Hur blev det? Jag har sett den här hos Clas Ohlsson. Berätta gärna mer om den 
/Désirée
O-ja vi har provat den. Vi är mycket nöjda med den. Smakar smaskens och krispigt. Det står att det inte behövs olja till färdigköpta pommes men vi har det ändå för då smakar dom bättre.
Dock så tar det orehört lång tid mot oljefritöser. Våra favoritpommes Steak house fries tar 30 minuter.
Okej är det från det att de är frysta eller tinade? Kan man fritera annat än pommes i den? Kanske finns nått recept i bruksanvisningen som du vill dela med dig av?
/Désirée
Ja man kan börja från otinad pommes. Vi gör så och då tar det 30 minuter. 20 minuter för dom smalare pommesen.
Jo man kan laga all mat i den. Idag testade jag såna dära chicken nuggets och det gav en bra smak men "skalet" ramlade nästan bort för det finns en liten kant på insidan som dom fastnade i. 
Fick med en kokbok men vi har inte testat något av det ännu.

Jätterolig maskin! En sån vill vi ha.
Jag ser fram emot att höra mer av vad ni hittar på med maskinen förutom chicken nuggets och pommes.
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
Hihi det skall jag berätta men jag vet inte om vi nånsin vågar oss på en ny maträtt. Men jag skall övertala mannen. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tycker pommes blir godast i ugnen :)