Äggfri bearnaisesås?
Jag har tyvärr inget recept man gör själv, men det finns en pulversås ifrån knorr som är äggfri. Likaså finns det äggfri majonäs (ifrån kavli, läs innehållsförteckning noga så slipper man köpa specialmajo för överpris).
Jag tror att det är väldigt svårt att göra egen bearnaisesås själv dessvärre.
Då blir det mycket svårt dessvärre. Man brukar ersätta just ägg med skummjölkspulver och vice versa ofta.
Berätta gärna om ni får fram något. 

Finns ju NoEgg som veganer använder, kan det vara något? Ingen aning alls om hur det beter sig bara att man använder det som substitut för ägg i typ bakning.
nej, jag skulle inte rekommendera no-egg till att göra bearnaiesås på 

Då är mitt nästa tips fråga på vegan.ifokus
Ja Trevor har säkert något bra förslag! 
TrevorS brukar kika in här också då och då och det han inte vet om sånt här är nog inte värt att veta. Han är en klippa när det gäller ersättningsprodukter 
/Désirée

Vad bra och roligt att du fick svar inne på vegan.ifokus!
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
Om hon är allergisk mot mjölkprotein så funkar det ju inte med bea iallafall eftersom den till största delen består av smör.

#12 Har man fått recept av en vegan kan man nog gissa sig till att det inte innehåller smör då det är animaliskt 
Jag skulle nog satsa på en annan sås istället för bea gjort på margarin och utan ägg. Något tomatbaserat kanske?
#15 Varför?
Varför ska vi särbehandla tjejen i fråga bara för att hon är mjölkprotien och äggallergiker, hon älskade bearnaisesås innan hon blev allergisk och jag är väldigt glad över att det fanns recept på ägg- och mjölkfri så att hon oxå kan få när vi andra äter det.

Jag tycker i alla fall att det är super bra att det faktist finns ersättning för olika allergier med mera så att man kan fortsätta äta det man faktist tycker om.
Sen ska de människorna som faktist experimenterar fram ett passande recept ha en guld stjärna från mig, bara för att man plötsligt blev allergisk ska man ju ändå få njuta av livet då och då 
#17 Stor tumme upp för ditt inlägg! 
/Désirée
#17 Väl talat! 

Tack för dom fina kommentarerna 

#16 Jag pratar inte om särbehandling utan om hur god bea blir utan ägg och smör. Lyckas du göra en som smakar gott, jättebra, men jag personligen skulle inte vilja ha den typen av ersättningprodukt.

Äsch, äckligt blir det nog inte, annorlunda javisst men kryddningen och tänket är ju detsamma och har man inte alternativ så brukar man vänja sig vid ersättnignen och uppskatta det.