"billiga veckan"
Någon som har provat icas billiga veckan scheman eller en del utav dom?
Va det bra, dåligt?
Sparade man mer pengar eller är det bara bluff?
Alla erfarenheter är roligt att höra angående detta 
Funderar själv på att plocka ut en del av dessa recept, men dock inte alla, då alla inte faller mig i smaken.
Dessa förslag är ofta riktigt bra
När jag jobbade i livsmedelsbutik gjorde jag sånna här och många andra veckomatsedlar. Det är över huvud taget bra att planera sin matsedel åtminstone veckovis, gärna längre. Ett sätt att hålla matkostnaderna nere är att passa på att köpa exempelvis kött när det är extrapris på det.
/Désirée
Billiga veckans matsedel är kopplat till deras extrapriser så lite billigare blir det ju.

Jag tycker att ICAs billiga veckan är bra.
Man får en bra och varierad inspirationslista för veckan och så är det baserat på deras extra priser så man tjänar ju lite på det.
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
Det är säkert jättebra, om man äter det dom planerar. Hittils har jag inte hittat ett enda recept jag velat prova!

Jag har inte heller hittat ett recept som jag skulle vilja prova.
Vänliga hälsningar Stephan
Tassy och Storost jag håller med er att recepten kanske är lite tråkiga, men de har ändå ett gott syfte. Sedan får vi tyvärr inte glömma att ICA med flera stora matvarukedjor har allt att vinna på att vi i första hand köper deras hel- eller halvfabrikat, istället för att laga vår mat från grunden.
/Désirée
Jag tycker det är så konstiga recept, inte alls mat som jag är van vid att äta. Cous-cous, bulgur och allsköns konstigheter för jämnan 
Tassy japp det har varit en tilltagande trend under många år. Visst är det roligt att prova nya saker och smaker, men till vardags vill vi väl oftast ha gamla favoriter, möjligen uppblandat med någon spännande nyhet.
/Désirée
Hum, jag är oftast väldigt konservativ med maten hehe 

Jag följer nästan aldrig recepten utan jag formaterar om recepten till någonting som passar oss så för mig kan billiga veckan ge ett par idéer ibland.
För mig kan det bli lite svårt att följa billiga veckan då jag inte alltid har tillgång till en ICA affär men jag brukar göra min egen billiga veckan genom att kolla runt i "tidningarna" som kommer veckovis från de närmsta affärerna och sedan skriva ner det billiga som vi tycker om och sedan helt enkelt gå ut på internett och kolla i kokböcker efter passande maträtter.
Sen är jag så otroligt dålig på att följa matscheman där man måste äta si och så de följande dagarna så vi köper helt enkelt allt till maten och lagar iordning det lite när vi känner för det istället för på fasta dagar… Nu på senaste tiden har det tyvärr blivit en hel del gå ner till pizzerian 

Vi gör som ni Sophia, vi kollar i tidningar/erbjudanden från de olika mataffärer och i internet och sen bestämmer vi själv, vad det är en "billig vecka" för oss.

Vad duktiga ni är som planerar hela veckor o sånt! Skulle allrig funka hos oss. Vi planerar oftast samma dag, ibland dagen före. Vi väger då in vad vi är sugna på, vad vi har för råvaror och vem som är sugen på att laga mat och vad den har lust att laga. Om jag gjorde en veckoplanering kanske jag tänkte ut nåt till onsdagen som jag sen inte alla var sugen på att äta när det väl belv onsdag!? Alternativt så kaske jag höll på med nåt jobb på onsdgen jag inte ville avbryta för länge och då skulle jag inte alls ha tid att laga det som var tänkt 
Ska sägas att vi bor långt ute på landet så vi har alltid välfyllde frysar, saker i jordkällaren och ett bamsestort skafferi, så vi handlar inte heller så mycket till den lagade maten, och då kanske det inte blir så viktigt att planera heller, det mesta finns ju hemma ändå.

Jag planerar inte dagar heller det fungerar inte, utan vi planerar 5-7 st maträtter som ska ätas någon gång under veckan och sedan får vi välja den dagen vad vi ska äta av dessa 7 maträtter annars går det inte.
Men alla sett är bra utom de dåliga så det är ju bra att erat sett fungerar för er! 

#13 Vi planerar inte heller dagar. När vi funderar vilka maträtter vi vill laga, då kollar vi, vad vi har och handlar vad vi behöver ha till, men delvis blir det vid slutet någonting total annorlunda än vi tänkte när vi handlade.
Mannen planerar in en vecka när han är på jobb och har tråkigt. Men det följs nästan inte alltid. Vi flyttar om och så beroende på vad vi är sugna på eller så.
När han är på jobb så är det jag som måste sköta handling och matlagningen så det blir något jag tar fram just innan matlagning.