Matlust iFokus

Matlust

Etiketternötviltgris
Läst 6946 ggr
Vosjes
0

Fläskfilé eller fläskkarré?

Nu sitter jag här och väljer men jag vet inte om jag ska göra en plommonspäckad fläskkarré eller hitta på någonting med fläskfilén som längtar ut.

Svårt val… Har ni några förslag på vad jag kan göra med fläskfilén? Skrattande

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Bergspuman
0

Baka in den på franskt sätt eller fyll med grönmögelost. Eller ugnsstek den ihop med skivade grönsaker / potatis. Eller stoppa in den i en stekpåse med lite kryddor, då blir den väldigt saftig och god.

DesK
0

Fläskfilén kan du också tillaga ungefär som Oxfilé Provencale fast du måste genomsteka fläskfilén. Gör en potatisgratäng ställ in i ugnen, bryn och krydda fläskfilén hel runt om, så att den är nästan färdig. Skiva den och lägg på potatisgratängen, krydda och klicka på vitlökssmör. In i ugnen tills allt är färdigt. En annan god rätt är at göra gryta med svamp på fläskfilé Glad

/Désirée

Vosjes
0

Åh vad hungrig jag blir!

Jag funderade på att marinera fläskfilén i en hemmagjord marinad, stoppa i lite vitlök och örter i fläskfilén och sedan stoppa in i ugnen ihop med lite potatis, haricots verts och lök och någon god sås.

DesK
0

#3 Å det låter också jättegott! Nu blir jag hungrig Tungan ute

/Désirée

Bergspuman
0

Jag blev abnormt sugen på haricots verts och sådana där goda smålökar… Glömde grönsakerna till lunchen idag! Skrikandes

Vosjes
0

Haricots verts ligger mig varmt om hjärtat, jag tyckte faktist att de var otroligt vackra när jag var liten och att de smakade bra var bara ett plus men att ha de i ugnen ihop med kött och vitlök är någonting speciellt.

Nu har vi bestämt oss i alla fall, det blir fläskfilén idag men hur jag tillagar den får ni veta ikväll efter maten Flört

Du får ta och äta lite extra grönsaker till middag istället Glad