Bilder på ditt kök?

oooohhhh vilket fantastiskt varmt och vackert kök! Älskar vinställen - är det tegel? Vad är det gjort av?
Vilket vackert kök :)
Mitt är så otroligt tråkigt.. och dessutom har jag ockuperat HELA köksbordet med en massa mattidningar och lösa recept, som jag går igenom och ska organisera på något smart sätt. Mission impossible, liksom.
Vinstället är i tegel ja :) De finns längst taket i en del av köket med :)

Första bilden på köket var superfin. På den andra bilden var det lite för stökigt 
Kanske om man e perfektionist, det är inte jag. Lite stök måste jag ha.

Det är jag 
Synd min pojke inte heller är bra på att städa.. hade varit skönt att slippa de ;)

#6 Håller med - lite behövs…
Mitt kök *asg* nej behöver inte skrämma folk… litet, tråkigt som bara den o med massor av saker… tar o njuter av bilder på era fina kök istället.
Tack :)

Näää du, inte visar jag upp mitt kök offentligt på nätet inte *s* Ständigt stökigt slitet åttiotalskök. Och varje gång vi ska göra om nåt hemma halkar det neråt på priolistan. Det är för litet och hopplöst planerat (inga arbetsytor). När vi har gäster måste vi sitta i köket för vi har inget matsalsbord. Maken pratar om att bygga ut - jag pratar om att köpa större hus! Och inte blir nåndera av.

Här kan ni följa min köksrenovering. Till helgen kommer taket vara färdigt, då kanske det kommer en ny uppdatering.
#12 Fint kök :)

#15, tack! Och detsamma!

#11 Jätteläckert och stilrent kök. Gillar gardinen mycket.

#11 Terrierlina, vilken linslus till kisse du har!

#17, tack! Gardinen är faktiskt från Hemtex. Det är inte lätt att hitta gardiner för vi har 3,3 m i takhöjd…. men Hemtex har långa gardiner ibland. Jag är värdelös på att sy, så det är färdiga som gäller…
#18, ja visst är hon! vill vara med överallt…. alltid och dygnet runt vet man att hon inte är mer än en meter bort = hon fastnar på alla kort 
Hej!
Mysigt Hera! Snyggt Terrierlina! Tack för titten AktierTrader…låter/ser jobbigt ut. Vi borde också…
Vårt kök visas *inte* för ngn annan än närmast sörjande! Byggt -89, billigast tänkbara. Ngt slags brunt som lätt blir gropar i o "fransar upp sig" när det blir fuktigt. Limfläckar är kvar på socklarna o den vita färgen är inte vit längre. *Uäck*!!! Arbetsbänken är alltid belamrad m div högar…det mesta i högre höjd är belamrat m allt möjligt just nu pga pillig 2-åring. :)
Drömmer om ett nytt. Flytta spisen till väggen där kyl/frys/skafferi är…en *breeeeed* m gaslågor, stekhäll o 2 ugnar o en *bra* tystgående fläkt ovanför. Kyl o frys på snedden i hörnen av spisen. En restaurangdiskbänk…m 2 *stora* hoar o hög kant baktill så man kan slabba ordentligt. Den vi har nu kan man inte sköja en 10 l-kastrull i o jag lagar ofta storkok…irriterande. Bredvid (där spisen står just nu) vill jag ha en upphöjd diskmaskin alt/el om det ryms ändå; ett skafferi. Ev ett jalusiskåp ovanpå diskmaskinen där jag kan gömma tebryggare o brödrost.
Arbetsbänken skall bort! Fönstret skall göras om till dörr för att lättare ta sig ut m frukosten under sommarhalvåret. Ett snyggt vitrinskåp bredvid för alla kokböcker/mattidningar. Köksborden skall ut, väggen tas upp till vardagsrummet där en snygg matmöbel skall ställas in. Där matbordet står nu skall en rejäl arbetsö byggas för mat/bakberedning o frukost. I väggskarven mellan kök o vardagsrum skall ett stort o tjusigt skåp stå där vi ska förvara porslin mm. Vägg mellan kök o hall skall bort o en mur för järnspis o kamis muras just där. Nuvarande öppning mot v-rum byggas igen ngt o resten skall bestå av skjutdörr m glasfönster.
Låter dyrt va!!! Håll tummarna för att vi vinner på lotto el ngt! :)
Puttar upp då vi ska renovera vårt… behöver tips och ideér
#12 jättefint och luftigt kök du har, ska vi byta? *skojar* Sådant kök skulle jag gärna vilja ha. Fint som sagt! Kanske inte så högt i tak men ändå så rymligt! *Avis* Är det glasgolv där vid arbets/diskbänken? Ser ut att blänka? Verkar finnas plats för mycket i det där köket :) Mycket skåp och lådor.
/Sessan1

#22 Tack Sessan! Ja det är ganska rymligt, 3,3 meter i tak så det är rätt så högt oxå :-) Men det är inte glasgolv, det är granit, sjukt opraktiskt och inte att rekommendera, men väldigt snyggt dock :-)
Här är några bilder från i våras, precis när vi flyttade in. Vi har bytt ut kyl och frys sen dess, och även spisen. Och så har vi gardiner :)
Anne det var ett stort kök de :)
Jaa, det är ganska rymligt. Inte jättemycket arbetsutrymme, men det fungerar bra.
#27 Mitt kök är ca 5 kvm, och då har jag ett litet köksbord där man kan sitta 4 (fast helst inte mer än 2 - är vi fler flyttar jag in det i vardagsrummet). 5 kvm, då räknar jag även ytan där bordet står. :D
mvh Martin
#28 Oj, oj. Jämfört med det är mitt onekligen väldigt rymligt. :)

chokladfrossa WOW där vill jag bo!
Chokladfrossa, superläckert!! :)

Snygga kök allihop. Vi håller på för fullt att byta luckor, sätta kakel och måla. Sedan blir det golvets tur och en ny diskbänk och bänkskivor. Bild får väl komma senare när allt är klart.
Men köket är för övrigt väldigt dåligt planerat och trångt är det. Ändå är köket den platsen jag alltid vistas mest i, inte bara för att laga mat utan bara sitta och slappa eller läsa eller skriva… Jag gör typ allt i köket.

#34 Byt bänkskiva innan du kaklar. Om du kaklar först så måste du ha exakt samma tjocklek på bänkskivan som tidigare.
Tack för era snälla komplimanger!!
Foton på vårt kök, det är dock visningsfoton tagna innan vi flyttade in:
http://www.acatinthekitchen.com/photo/kok/kok3.jpg
http://www.acatinthekitchen.com/photo/kok/kok2.jpg
http://www.acatinthekitchen.com/photo/kok/kok1.jpg

AktieTrader, kaklet är redan på plats men ej över bänk utan över vedspis och spis. Ett fräckt kakel som ser ut som sten och mäter 33x33 cm. Men tack för rådet iallafall!
Här är några av mina värmekällor :)
http://hem.bredband.net/ b544317/kok.jpg
Oh, vilken fin gammal spis Chinerunner! :)

Väldigt läckert, Virvla!

Virvla Vrålsnyggt! Fy vad jag blir avundsjuk på allas snygga kök.
Måste fråga en sak. Jag har ju sett att inredare etc sätter in bara en ho nu för tiden och det har du också Virvla (snyggt kök förresten). Men när vi har varit på semester och hamnat i kök med bara en ho har vi tyckt det varit väldigt jobbigt. Vill man diska något måste man först diska och sedan tömma för att skölja. Hur gör ni med bara en ho? Och diskmaskin är inte svaret. Vi diskar i alla fall en hel del saker som vi inte stoppar in i diskmaskinen.
Virvla: Älskar stilrena snygga kök :)
Asta, vi har visserligen två hoar, men.. jag diskar enbart under rinnande vatten. (Använder alltså bara den ena hon, egentligen.)
Anne - OK. Finns helt olika teknik då. Jag är väl alltför hårt uppfostrad i att inte slösa med vatten och energi. Men så är det när man växte upp under 70-talet när man skulle spara på all energi. Jag har ju till och med upplevt den sk "oljekrisen". Just att INTE diska under rinnande (varmt) vatten är något som jag uppfostrats så hårt i att det nästan känns som ett brott när jag gör det. Därför är det diskvatten i en ho och sköljning i den andra. Visserligen ofta under rinnande vatten, men då i kallt och som bara slås på när det används.
Fast å andra sidan är det nog inte bara ålder, sambon är likadan och han är ändå yngre än jag. Olika sätt helt enkelt. Hos oss skulle det aldrig fungera med en ho. Något som jag däremot tycker är riktigt fränt är när man har en diskho (dubbel då
) och så har man en sköljho på ett annat ställe.

Tack :) Jag är rätt förtjust i köket själv men det är som sagt väldigt litet… den enda arbetsytan som finns är den mellan spisen och diskhon! Nåja, så är det ju att bo i Stockholm…
Jag avskyr runda hoar och sade först att jag ALDRIG skulle köpa en lägenhet med bara en ho och absolut inte en rund. Men nu sitter jag här med exakt det… Jag gör så att jag har i ganska lite vatten från början när jag diskar och sköljer av varteftersom. När hon blir full så tömmer jag och börjar om på nytt.
ojoj så avis man blir alltså! Vill oxå ha så fint kök! Får hyra in mig hos er :) *Skojar*
Sessan1
Får önska mig det när jag blir typ 100 år :)

Erikalice - det ser jättemysigt ut. Gillar matplatsen skarpt - fina gardiner!