Tjejmiddag
Hallå!
Jag fyller femton om nån vecka och ska ha tjejmiddag om cirka 2 veckor och ska bjuda på något gott och enkelt att bjuda på, så ge tips eller recept på enkla maträtter och drinkar.
Vi blir kanske runt 10 stycken om alla kommer!
Så tips tack! 
Ha det bra! 

När du skriver drinkar förutsätter jag att du menar alkoholfria sådana med tanke på er ålder eller?
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Pajer av olika slag är ju alltid gott och är lätt att göra i förväg och sedan värma på.
Fajitas gjorda antingen på kyckling eller kött.
Moussaka eller lasagne är ett annat förslag.
Annars lite småplock typ salami, skinka, rökt lax, chiliräkor, oliver, nån sallad, ostar och bröd.
Som alkoholfri drink kan ni göra Virgin Mary (tomatjuice, tabasco, salt, peppar och citron) glöm inte sellerikvisten som ska vara i 
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

någon typ av kallt marinerat kött.. antingen kyckling eller fläskfilé
kycklingspett som marineras i soya & lime
potatissallad, potatisgratäng eller pastasallad till & nån god sås.
Pajer är också som redan sagt bra & smidigt att fixa.
sen är ju riktigt god tacos också bra, mycket olika tillbehör osv.
Blanda din egen sallad är också en kul grej, häll upp massor av olika saker i skålar & låt folk blanda sin egen specialare, olika dressingar till & bröd.
Sedan ang drinken, skulle jag nog inte rekomendera mary, personligen tycker jag verkligen att det är en vuxendrink & eftersom den är väldigt annorlunda är den även svår för äldre att gilla.
hurvida ni ska ha alkohol eller inte lägger jag ingen värdering i men en cosmovariant (går ypperligt att göra alkoholfri) med tranbärsjuice, några droppar apelsin samt sprite alt bubbelvatten beroende på hur sött man vill ha.
sanfransisco drinkmix & apelsinjuice är en klassiker.
Ida
Medarbetare på Florist
Jag skulle nog göra det busenkelt för mig o köpa färdig rostbiff, andra delikatesser och toppa med en sallad, lite saltgurkor, russin o jordnötter att knapra på samt nybakat bröd! Se oxå till att duka fint med ljus o servetter i samma färgton och lägg lite roliga saker på bordet, sen blir det suxé ska du se!
Olika sallader är gott som pastasallad, sallad med quinoa eller couscous.
/Maria

när ja hade tjejmiddag senast så gjorde vi minipizzor, då fick liksom alla bestämma och ångra sig hur mycket man ville, det blev riktigt roligt, vi gjorde olika mönster och ansikten, hehe. till efterrätt gjorde vi banana split. och detta var halloween så vi gjorde spök drinkar (fun light amazing grace saft med lite grenadin) super gott!
Tack för tipsen! :)
Och självklart alkoholfria drinkar, haha (A)