Matlust iFokus

Matlust

Etikettutanför-ämnet
Läst 4720 ggr
MaMaMade
0

Marknadsnougat och pris?

Visst var det här som jag fick tag på ett recept på marknadsnougat? Någon som brukar sälja på marknader?

Jag gör fudge som är himmelsk och ska sälja på ett par julmarknader i år. Sålde för 35 kronor /200 gram i fjol och de gick som smör i solsken. Men nu undrar jag om jag var alldeles för billig. Räknade lite snabbt och bara ingredienserna till en sats, ungefär 600 gram = 3 påsar, skulle gå på 25 kronor. Låt oss säga 30 kronor med påse och snöre dessutom.

Vad tar de per hekto för nougat och fudge på marknader? Någon som vet? Det är små marknader med inte alltför mycket folk och många har det knapert härikring just nu. Många pensionärer och många uppsagda från sina jobb så jag vill inte ockra men också få igen det jag har lagt ut och lite för tid och energi.

Loucar
0

Jag är inte helt säker men jag tror de tog 25 kronor för 3 väldigt små godispåsar där man kunde blanda olika sorters marknadsgodis kan max ha vart 50 gram i varje påse. Men det var ju på en lite större marknad i en större stad.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

MaMaMade
0

Funderar på 25 kr/100 g på den lilla bymarknaden. Det blir hyfsad avans om jag räknat rätt. Går det bra höjer jag till 30 kr/100 g till den större marknaden i december. Det går ju alltid att rea…folk gillar rea! Flört

Loucar
0

Det är ju bara att prova funkar det inte sätter du 2 påsar för 40 för som du säger gillar folk rea. Glad

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång