Mat från olika länder!
Jag har ätit mat från:
- Finland
- Danmark
- Norge
- Tyskland
- England
- Österrike
- Tjeckien
- Grekland
- Spanien
- Polen
- Italien
- Japan
- Kina
- Thailand
- Mongolien
- Indien
- Albanien
Nu menar jag inte att jag varit överallt, utan vissa länders mat har jag ätit på restaurang :)
Hur ser er lista ut?
Hm, Jag har ätit mat i alla länder jag vart i… utom ett…
***Norge
*Danmerk
*Tyskland
*Tjeckien
*Italien
*Kroatien
*Frankrike
*Spanien
*Österrike
!!**
Har ätit en hel massa olika men här är ett favorit-urval
*Australiensisk
*Armenisk
*Palestinsk (i personalmatsalen i en marmorfabrik i Hebron, alla kategorier det mest exotiska ställe jag ätit på. Vi fick någon slags underbar kyckling som var fylld med ris och sedan tillagad typ i någon slags eldgrop. Den var alldeles svart på utsidan och mör som smör på insidan.)
*Lettisk
*Estnisk
*Polsk
*Singaporeansk
*Äkta kinesisk
*Belgisk
*Japansk

Nobody tested brazilian food… I have published some recipes here before if someone would like to try.
Deia - I've had Brazilian food. The embassy in Sweden had a food stand at the big food show (Det Goda Köket) in November, and all the visitors got to try a few things. Nice!
I think this thread is more about having eaten the food either IN the foreign country, or at a restaurant, not having cooked it yourself. Are there any Brazilian restaurants in Sweden..?

Anne, I understood this thread is more about having eaten the food. But also I understood that to have eaten in restaurant it was just to say you didn't need to have gone in the country, without excluding you could have cooked it yourself.
Deia, I haven't dared make a list myself! I love trying other countries' food, so it would be very very long if I included things I've cooked at home, too.
I haven't tried actually cooking Brazilian though - but I'm thinking about trying cheesy bread.