Favoriter bland för- och efterrätter
Med anledning av Heras undersökning skulle det vara kul att få veta vilka era favoriter är bland för- och efterrätterna?
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Peking soppa, eller heta räkor eller skagentoast. Äter aldrig efterrätt.
Till förrätt vill jag ha något enkelt, en vanlig ceasarsallad är aldrig fel. Till efterrätt beror det helt på hur tung huvudrätten är, men pannacotta eller sorbet är alltid gott.
Med vänliga hälsningar
Chess
Jag föredrar förrätt men det beror alldeles på vad det är för varmrätt. Det finns massor av gott att välja och en liten soppa är aldrig fel…
/Maria

Jag har ju själv svårt att välja en favorit men laxbakelse eller löjromstoast är ju aldrig fel.
Efterrätt är nog en fräsch fruktsallad eller rån fyllda med bär och grädde.
Hälsningar
Louise
Förrätt; något salt som sätter igång matlusten. Oftast faller jag för skaldjur, en blini (eller ännu hellre västerbottensplätta) med rom, lök och creme fraiche är aldrig fel!
Efterrätt; cheesecake är en favorit, helst den med vit choklad och lite vanilj i med hallon till och vaniljkräm.*MUMS*! Eller något litet som smakar *mycket* choklad och massor av grädde till!
Till förrätt tycker jag det är gott med olika sorters kallskuret och lite goda oliver och andra liknande inläggningar, alltså helt enkelt lite småplock.
Till efterrätt är det gott med chokladmousse
hemgjord glass är också en höjdare, men det finns ju mycket gott att äta både till för- och efterrätt 
Man kan ju skippa huvudrätten istället för för- och efterrätt 
/Désirée

Ingen dum idé DesK att bara ta för och efterrätt det ska jag testa nån gång.
Hälsningar
Louise

Som förrätt så föredrar jag någon liten sallad och/eller vitlöksbröd (är galen i vitlök).
Till efterrätt så är det väldigt olika, men något med frukt och choklad i kombination brukar alltid vara gott.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!