Kitchenaid- men vilken färg???
Nu närmar sig vår köksrenovering sitt slut, ni kan se nuläget i den här tråden.
Vår köksrenovering drog ut på tiden på grund av sjukdomar och annat och då jag var lite deppig över detta så startade jag en egen Kitchenaidfond. Dvs jag bestämde mig för att när köket blir klart ska jag köpa mig en Kitchenaid och så la jag undan pengar till det.
Nu när slutet närmar sig så vill jag såklart köpa min Kitchenaid, men nu kan jag inte bestämma mig för vilken färg jag ska ha!!
Kan ni matälskare hjälpa mig med lite smakråd?
Jag kommer att ha svart/vita/grå plastmattor på golvet.
På Bagaren och kocken under Assistenter och tillbehör > Kithcenaid kan man se de olika färgerna.
Jag har funderat på cremefärgad, ljusgul, svart, kaviar, pearl metallic, men jag ändrar mig hela tiden. Ett tag funderade jag på en orange bara för att jag älskar orange, men jag tror att jag kommer att tröttna i förlängningen.
Så snälla, hjälp mig i mitt val!

Jag blev genast förtjust i candy apple red.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Fast just den röda ÄR jag inte så förtjust i. Jag har tittat på den också, men inte fastnat för den. Men jag ska titta igen!
Ice Blue är väldigt fin :) Jag har en röd, ena syrran en lila och andra syrran en mörkbrun. Mamma har creme. :)
Anne - ni verkar ha gött Kitchenaid ordentligt :)
Fast just Iceblue tror jag inte passar till färgen på skåpen. Färgen stämmer relativt bra på bilderna.
Nä, det kan jag hålla med om - jag var för lat för att kolla först :) Mörkt skulle jag nog tycka var snyggast då - mörkbrun, mörklila..
Jag har haft min i rätt många år, och älskar den - det är väl därför jag lyckats inspirera så många andra att skaffa :)

Efter att ha kollat ditt kök missade det första ggn så skulle jag välja förkromad eller caviar om jag var du.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Den ljusblå! ;)
Utav de du sa så tror jag stenhårt på orange :)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
Tack för alla förslag - ni gör det inte lättare för mig.
Fatta att det är svårt! Den förkromade hade jag jättegärna köpt, men den kostar 3000 mer än de andra och så stor fond har jag inte skaffat mig.

Den cremefärgade är för tråkig tycker jag, lite ska den ju sticka ut i köket :) Då är den gula finare och roligare. Ville bara tillägga det ;)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
chinerunner - nu har du missförstått själva poängen 
Här snackar vi design, inte bara funktion. Om jag bara vill ha funktionen så har jag i princip den redan i de manicker jag har, men designen…
För det fall någon undrar så blev det en Pearl Metallic.

Jag konstaterade till sist att jag ville inte ha någon som stod ut för mycket, köket har blivit så fint i sig självt, så det blev en grå.
Fick hem den igår och har redan använt den :)

Jag har funderat på om Kitchen aid är en jättebra maskin eftersom man ser den i flera program, eller om programmen sponsras av Kitchen aid.
Jag har sett en maskin som kostar 1/3 av vad en Kitchen aid kostar, och som har högre watt-tal. Om nu watt-talet är viktigt!? 
Finns det något test där Kitchen aid kommit bäst till?
Ingen aning dolfen. För min del köpte jag den mycket för designen. Sedan jag såg en sådan första gången (i ett program med Nigella Lawson för flera år sedan) har jag velat ha en sådan, men tyckt att den var för dyr. Men nu köpte jag en i alla fall och känner mig mycket nöjd.
Jag har bakat bröd i den en gång nu och en kaka. Den var bra till båda delarna. Är man bara ute efter funktionen så kan du säkert få lika bra och förmodligen bättre maskiner för en mindre peng.
Sedan tror jag i och för sig inte att man bara ska stirra sig blind på enbart wattantalet utan även kika på funktionaliteten och hur de använder watten. Jag har även en Electrolux assistent som jag använder om jag vill göra större degar.
För det mesta får förnuftet styra, men ibland måste flärden också få sitt. :)
Jättefin, Asta!
Den var ju fin :)