Matlust iFokus

Matlust

Etikettermatbrödsmörgåstårtorkaffebröd
Läst 4030 ggr
Stephanie
0

Kakor som är lite mindre onyttiga?

Vad finns det för något man kan äta, om man går och är småsugen på godis eller liknande, men som inte är alltför onyttigt? Jag menar alltså inte frukt! Typ kakor eller liknande, finns det några kakor som är lite "mindre onyttiga"?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Norum]
0

Om du menar såna som man köper måste ju sockerfria kakor och riskakor räknas in där?

Stephanie
0

Ah, sorry, jag menade sånt man kan baka själv Glad

Åsa S
0

Tja torkad frukt, mörk choklad och müsli anses väl hyfsat nyttigt så kanske detta recept kan passa

http://recept.nu/1.126588/leila_lindholm/efterratter_godis/choco_chip_musli_bars

+Du kan hitta en hel del lite nyttigare recept ifall du söker på GI kakor

[Norum]
0

Ah! Byta ut socker mot, Meh! Förvånad Vad 17 heter det? Nu står det alldeles still. Sockerersättning hum. Diabetessocker. Äsch, du vet vad jag menar? *hoppas jag* Gud, vad pinsamt detta blev då! Skäms

Sen kan man byta ut vetemjöl mot dinkel, kanske inte till alla sorter men till en del.

Använd smör istället för margarin.

Stephanie
0

Tack för tipsen! Skrattande

[Asta]
0

Det finns en sida som heter nlife.se där en tjej lagt in massor med olika lite nyttigare recept.  Här hittar du massor med desserter/bakverk.

Stephanie
0

#6 Där kan jag nog hitta nåt gott! Tack! Skrattande

Sagakeramik
0

Det finns något som heter Sukrin, ser ut som socker, smakar som socker men innehåller 0 calorier och höjer inte blodsockret.

Länk borttagen då den var bruten /DesK

Stephanie
0

#8 Hum, Den länken funkade inte. Ska det vara mindresocker.se?

Anne
0

Du kan baka biscotti - helt utan smör eller olja, och med bara lite socker. Du kan ha i nötter och mörk choklad, eller torkad frukt för den delen.

Stephanie
0

#10 Det lät som nåt jag letade efter! Finns det något "grundrecept" på såna? Tungan ute

Anne
0

Jag har ett bra recept på min blogg, på kardemummabiscotti med mörk choklad. Det fungerar bra som basrecept.

Stephanie
0

#12 Det lät också bra! Skrattande Ska bara se till att vi får hem ingredienser då..!