Matlust iFokus

Matlust

Etikettersopporsåser
Läst 4223 ggr
Kramis65
2009-06-16 21:14
0

Undersoppa

6 gula lök
2 burkar konserverade tomater (kan uteslutas, godare då)
1 mellanstort vitkålshuvud
3 buljongtärningar
2 gröna paprikor
4 morötter
1 selleristjälk
krydda efter smak

Ansa o strimla grönsakerna, häll i vatten så dom täckts. Koka i cirka: 1 timme Smaka av med olja om ni vill.
Du kan äta så ofta och så mycket du vill av soppan, ju mer du äter desto mer går du ner i vikt.

Detta ska du äta utöver soppan:

Dag 1:
Ät alla sorters frukt (ej banan), gärna meloner.
Dag 2:
Alla sorters grönsaker, hur mycket du vill, kokta eller färska. Undvik ärter, säd o bönor.
Dag 3:
Alla sorters frukt och grönsaker ( ej banan eller potatis )
Dag 4:
Ät 5-8 bananer och drick 5-8 glas lättmjölk.
Dag 5:
Ät 5-6 tomater och cirka: 300 gram nötkött, försök att dricka 8 glas vatten
Dag 6:
Ät nötkött så mycket du orkar utöver soppan, samt grönsaker.
Dag 7:
Ät så mycket du vill av mörkt ris, grönsaker, sockerfria safter, the eller kaffe utan socker. Ingen soppa.

Sjukhuset lovar att du går ner 4-7 kilo på en vecka med hjälp av denna diet.
Du kan äta hur mycket soppa du vill, och ändå minska i vikt för att dessa ingredienser bränner kalorier i samma takt som du producerar.
Du kan följa dieten så länge du har ork och lust.

// Ulrika

Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!

[Norum]
2009-06-16 22:09
0

Vet inte riktigt om jag tror så mycket på såna här kurer.. Jag tror mer på att man ska äta allsidig och näringsrik kost. När man slutar med en sån här kur så är man ju tillbaka där man startade liksom.. Bättre att ändra kosten på ett långsiktigt sätt. Det är vad jag tror..

Anne
2009-06-17 00:11
0

Åh gud, det där är verkligen en vedervärdig diet. Och helt orimlig, näringsmässigt. Glad Jag åt soppeländet för många år sen, och.. ja, vad ska jag säga? Den är ganska god. En dag.

Loucar
2009-06-17 00:15
0

Håller med skruttis man måste ändra långsiktigt annars blir det ner 10 upp 15 hela tiden.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

[Norum]
2009-06-17 09:27
0

*2 Jag har aldrig ätit den men jag har hört talas om den. Kan tänka mig att man blir lite less..

*3 Annars måste man ju ändra sin kost efter soppan.. Och då kan man väl lika gärna göra det från början?

Men å andra sidan, den kanske kan vara starten för någon? Den där berömda sparken? Obestämd